Diskuze
Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně
Děkujeme za pochopení.
D68a28v50i17d 38H61o78l85m82a72n
Tak to, že Toyota "zabíjí" jinak kvalitní auta nehezkým designem je známá věc, ale že by to odporné iksovité AYGO přitahovalo mladé, tak to slyším prvně.
K16a71r31e73l 62K29o60š90ť66á27l
Kdyby lidi kupovali auta podle svých reálných potřeb, podle toho, kolik jich v autě jezdí, kolik nákladu vozí, na jakou vzdálenost jezdí a podle parkovacích možností našich měst, prodávalo by se jich určitě daleko víc. Jenže naše společnost se ještě nevyrovnala s dosaženým blahobytem a auto je vnímáno jako statusová záležitost. Jako by mělo být pro někoho bohatého trapné, jezdit přiměřeně malým autem. Současná rostoucí obliba SUV resp. pseudo SUV je prostě k smíchu.
P94a89v45e46l 29T69e32s44a88ř63í26k
Když ono v SUV je přeci jenom dost bezpečněji než v nějakém miniautě.
J72a62n 66C22h32o64b37o11t
> cenový odstup ... je jen velmi malá
To už to po sobě fakt už vůbec nečtete?
M11i60c51h50a98l 80K64r79č80á60l
Naopak. Dávají smysl. Ale jako městská elektrovozítka s dojezdem třeba 50 km a solárním panelem na střeše. 50 km. by mohlo většině lidí na cestu do práce a z práce stačit. Potom by těch baterek stačilo míň a cenově by se možná vyrovnala vozítkům se spalovacím motorem. A ten solární panel na střeše by využil střešní prázdnou plochu a při jejich dnešních cenách by o žádné výrazné zvýšení ceny auta nešlo.
M12i92r94o28s14l55a17v 65K31u65c97e87r63a
Rekneme, že na střeše elektrovozítka je k dispozici plocha 3x1 m, tedy 3 metry ctverecních, které jsou pokryty solárním panelem. Panel 1m2 dokáže vyrobit dejme tomu 0,15 Wh (150 W), takže to máme 0,45 Wh. Elektroauta spotřebuji asi 15 kWh na 100 km, takže 1 km = 0.15 Wh. Jinak řečeno, těmi panely budete nabíjet hodinu na ujetí cca 3 km. Dává vám to smysl osazovat auta panely?
J69i98ř19í 95S56e90h44n30a43l
Zrovna ten Prosek je prave priklad kde se nabijet neda. V par novejch bytech mozna, 90% sidliste je ale klasicka kralikarna kde se ani nezaparkuje, natoz aby se nabilo. Leda 50m prodluzovackou spustenou z balkonu v desatym patre. Tam se parkuje tak, ze ve dvou radach a nechavaj se odbrzdeny auta, aby kdyz chce nekdo vyjet pres nekoho jinyho, tak si ho mohl kus odtlacit. Tam nepujde nabijet nikdy, dokud se to nezboura a nepostavi nejak jinak.
J46i48ř49í 48S56e13h61n59a34l
To patrilo do nejakyho vlakna o tchyni na Proseku
P98e25t60r 11B50l70á83h22a
Odkaz pro všechny, kdo chtějí pochopit situaci, která nastává v USA, Tesla snižuje prodeje zavedených značek
https://www.teslarati.com/tesla-tsla-short-seller-long-q3-earnings-call-citron-research-andrew-left/
M58i67r15o29s67l71a60v 33K53u42c44e14r15a
To musí být bezva zjištění, že když na trh, kde se prodá každý rok plus minus stejné množství vozu určité kategorie, vleze nový výrobce, a že tím ukousne část podílu stávajícím výrobcům
P52e98t77r 76M49a65r33e28č27e58k
Ona by dávala smysl nebýt ekopatů v Bruselu! EU jednoho den totálně zničí svůj automobilový průmysl. A auta budou zase pouze pro pár vyvolených.
M40a11r96t21i63n 94K44a47r92á69s85e42k
Jak znici autoprumysl? Te muze znici mozna tak levna konkurence z ciny, pokud projde pres EU legislativu....
J29a34r53o64s39l96a62v 34H12o34r84á19k
Ta tabulka ale trochu zkresluje. Není miniauto jako miniauto - typicky třeba Fiat Panda je snad ve všech rozměrech větší než ostatní auta. A hlavní rozdíl vidím ve výšce, kde se navíc dělá i zvýšená varianta, která je super na nastupování a vystupování (+ zvýšený posez řidiče). To žádné z ostatních aut v tabulce nemá.
Aktuálně sháním optimální "městské" auto a po důkladném výběru mi zůstávají už jen dva kandidáti - Fiat Panda nebo Suzuki Ignis.
L35a16d63i62s66l68a61v 28K97a36l75o93u90s
Jednou mě svezli v Toyotě Aygo. Jeli jsme v tom 4. A nešlo se pomalu ani nadechnout, jak jsme v tom byli nacpaní. V Evropě to nemá moc smysl prodávat.Kdyby prodávali něco jako MR2, dvousedadlové kupé, dávalo by to větší smysl.
J43a10k67u43b 71S65e20k61e83r48a
Ve velkých městech se takové auto hodí.
T83o65m28á31š 29Z11e87m33a37n
Škoda jistě ocení jednu továrnu navíc v ČR.
A k malým autům: Jako cokoliv úzce specializovaného a nepoužitelného mimo tuto malou obálku potřeb to nemá šanci se rozšířit bez a) zchudnutí populace b) drastických zásahů státu.
Srovnejte s normálním autem - např. Chrochrávkou nebo obdobným SUV - provozní náklady a spotřeba je skoro stejná, (hlavně díky módě cpát i na malá auta velká kola), ale normální auto je daleko lepší na delší cesty, na převážení čehokoliv většího než kabelka a i to parkovaní je spíše binární záležitost - buď místo je a zaparkuji i fullsize SUV a nebo není a ani Smart už nepomůže. Takže leda jako 2. auto do rodiny pro lidi, kteří si to mohou dovolit.
Pro většinu populace je zbytečné vydržovat 2. auto jen na ježdění po městě.
J77a21r11o94s38l93a34v 27H76o16r36á40k
Já nevím, kde žijete, ale v mém okolí je celkem normální mít dvě auta v rodině. A právě teď zvažuji, co koupit jako to druhé. Tedy tu nákupní tašku, se kterou prakticky neopouštíme "okres" a po dálnici se prakticky nesveze (kromě krátkých úseků pražského okruhu).
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Byt 2+1 v OV, 52m2, Kralupy nad Vlt.,-Lobeček, okr. Mělník
Masarykova, Kralupy nad Vltavou - Lobeček, okres Mělník
11 000 Kč/měsíc