Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními trháky, se stále přísnějšími ekonormami přestávají dávat automobilkám ekonomický smysl. Toyota a PSA si proto teď lámou hlavu, co s projektem TPCA.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak to, že Toyota "zabíjí" jinak kvalitní auta nehezkým designem je známá věc, ale že by to odporné iksovité AYGO přitahovalo mladé, tak to slyším prvně.

0 0
možnosti

Kdyby lidi kupovali auta podle svých reálných potřeb, podle toho, kolik jich v autě jezdí, kolik nákladu vozí, na jakou vzdálenost jezdí a podle parkovacích možností našich měst, prodávalo by se jich určitě daleko víc. Jenže naše společnost se ještě nevyrovnala s dosaženým blahobytem a auto je vnímáno jako statusová záležitost. Jako by mělo být pro někoho bohatého trapné, jezdit přiměřeně malým autem. Současná rostoucí obliba SUV resp. pseudo SUV je prostě k smíchu.

5 0
možnosti

Když ono v SUV je přeci jenom dost bezpečněji než v nějakém miniautě.

0 0
možnosti

J72a62n 66C22h32o64b37o11t

25. 10. 2018 7:32

> cenový odstup ... je jen velmi malá

To už to po sobě fakt už vůbec nečtete?

0 0
možnosti

Naopak. Dávají smysl. Ale jako městská elektrovozítka s dojezdem třeba 50 km a solárním panelem na střeše. 50 km. by mohlo většině lidí na cestu do práce a z práce stačit. Potom by těch baterek stačilo míň a cenově by se možná vyrovnala vozítkům se spalovacím motorem. A ten solární panel na střeše by využil střešní prázdnou plochu a při jejich dnešních cenách by o žádné výrazné zvýšení ceny auta nešlo.

1 4
možnosti

Rekneme, že na střeše elektrovozítka je k dispozici plocha 3x1 m, tedy 3 metry ctverecních, které jsou pokryty solárním panelem. Panel 1m2 dokáže vyrobit dejme tomu 0,15 Wh (150 W), takže to máme 0,45 Wh. Elektroauta spotřebuji asi 15 kWh na 100 km, takže 1 km = 0.15 Wh. Jinak řečeno, těmi panely budete nabíjet hodinu na ujetí cca 3 km. Dává vám to smysl osazovat auta panely?

4 0
možnosti

J69i98ř19í 95S56e90h44n30a43l

23. 10. 2018 23:23

Zrovna ten Prosek je prave priklad kde se nabijet neda. V par novejch bytech mozna, 90% sidliste je ale klasicka kralikarna kde se ani nezaparkuje, natoz aby se nabilo. Leda 50m prodluzovackou spustenou z balkonu v desatym patre. Tam se parkuje tak, ze ve dvou radach a nechavaj se odbrzdeny auta, aby kdyz chce nekdo vyjet pres nekoho jinyho, tak si ho mohl kus odtlacit. Tam nepujde nabijet nikdy, dokud se to nezboura a nepostavi nejak jinak.

3 0
možnosti

J46i48ř49í 48S56e13h61n59a34l

23. 10. 2018 23:24

To patrilo do nejakyho vlakna o tchyni na Proseku :-)

0 0
možnosti

P98e25t60r 11B50l70á83h22a

23. 10. 2018 20:29

Odkaz pro všechny, kdo chtějí pochopit situaci, která nastává v USA, Tesla snižuje prodeje zavedených značek:-)

https://www.teslarati.com/tesla-tsla-short-seller-long-q3-earnings-call-citron-research-andrew-left/

0 0
možnosti

To musí být bezva zjištění, že když na trh, kde se prodá každý rok plus minus stejné množství vozu určité kategorie, vleze nový výrobce, a že tím ukousne část podílu stávajícím výrobcům ;-D;-D;-D

4 0
možnosti

Ona by dávala smysl nebýt ekopatů v Bruselu! EU jednoho den totálně zničí svůj automobilový průmysl. A auta budou zase pouze pro pár vyvolených.

5 1
možnosti

Jak znici autoprumysl? Te muze znici mozna tak levna konkurence z ciny, pokud projde pres EU legislativu....

0 1
možnosti

Ta tabulka ale trochu zkresluje. Není miniauto jako miniauto - typicky třeba Fiat Panda je snad ve všech rozměrech větší než ostatní auta. A hlavní rozdíl vidím ve výšce, kde se navíc dělá i zvýšená varianta, která je super na nastupování a vystupování (+ zvýšený posez řidiče). To žádné z ostatních aut v tabulce nemá.

Aktuálně sháním optimální "městské" auto a po důkladném výběru mi zůstávají už jen dva kandidáti - Fiat Panda nebo Suzuki Ignis.

0 0
možnosti

Jednou mě svezli v Toyotě Aygo. Jeli jsme v tom 4. A nešlo se pomalu ani nadechnout, jak jsme v tom byli nacpaní. V Evropě to nemá moc smysl prodávat.Kdyby prodávali něco jako MR2, dvousedadlové kupé, dávalo by to větší smysl.

0 0
možnosti

Ve velkých městech se takové auto hodí.

1 1
možnosti

T83o65m28á31š 29Z11e87m33a37n

23. 10. 2018 16:54

Škoda jistě ocení jednu továrnu navíc v ČR.

A k malým autům: Jako cokoliv úzce specializovaného a nepoužitelného mimo tuto malou obálku potřeb to nemá šanci se rozšířit bez a) zchudnutí populace b) drastických zásahů státu.

Srovnejte s normálním autem - např. Chrochrávkou nebo obdobným SUV - provozní náklady a spotřeba je skoro stejná, (hlavně díky módě cpát i na malá auta velká kola), ale normální auto je daleko lepší na delší cesty, na převážení čehokoliv většího než kabelka a i to parkovaní je spíše binární záležitost - buď místo je a zaparkuji i fullsize SUV a nebo není a ani Smart už nepomůže. Takže leda jako 2. auto do rodiny pro lidi, kteří si to mohou dovolit.

Pro většinu populace je zbytečné vydržovat 2. auto jen na ježdění po městě.

1 0
možnosti

Já nevím, kde žijete, ale v mém okolí je celkem normální mít dvě auta v rodině. A právě teď zvažuji, co koupit jako to druhé. Tedy tu nákupní tašku, se kterou prakticky neopouštíme "okres" a po dálnici se prakticky nesveze (kromě krátkých úseků pražského okruhu).

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...