Diskuze
Německé továrny VW přejdou na elektro, passat vyrobí Škoda v Kvasinách
Děkujeme za pochopení.
J94i76r57i 45N35e21m24e72c
Když nad tím uvažuju, tak elektromobily by byly celkem pěkná věc, ale je tu spousta velkých limitů, které z elektromobilů nedělají plnohodnotného nástupce aut s klasickým spalovacím motorem (co se do variability použití týče). Pokud bych měl uvažovat o elektromobilu na delší služební cesty v řádech stovek kilometrů a s plným konfortem - tj. zapnuté topení, nebo klimatizace, spuštěná navigace, audio, atd, průměrná rychlost na trasu alespoň 110km/h tak v současné nabídce můžu najít snad jen 2 auta, která by jakž takž tato kritéria splnila, přičemž jejich cena je astronomická. Navíc dobití takového auta bez použití speciální rychlonabíjecí stanice trvá 4 a víc hodin a tím to celé padá.. Nedokážu si představit, že jedu na služebku na hranici dojezdu a po cestě bude nečekaná objížďka, nebo silný protivítr atd. a já kvůli tomu o pár km nedojedu a budu muset někdě zdlouhavě dobíjet.. Čili, na delší cesty bych si dokázal představit hybridní pohon, ale zatím ne čistý elektromobil.
Potenciál využítí elektromobilu vidím hlavně na kratší vzdálenosti jako je dojíždění do práce, kde je vzdálenost v řádech desítek km, nebo na ježdění po městě. Pak je ale další věcí, že při masivním zavedení elektromobilů, se dramaticky zvedne spotřeba elektrické energie pro nabíjení těchto aut. A nemyslím si, že se to podaří vykrýt z obnovitelných zdrojů... No pánové plánovači, snad to máte vymyšlené... A nebo ne ?
L59u55c51i93a29n 47P26a65p40a62z73i92a80n
Takže zastaralou technoligii k nám a pak to bude ke zdůvodnění, proč máme mít nízké mzdy? O důvod více, aby se rychle zvyšovala cena české práce, aby si takové nápady nechali zajít.
D57a52l13i12b73o65r 73R24o25z28s37y60p85a24l
Připravme si peněženky. Nechci vidět ty účty za eletřinu. Už nyní cena roste, protože elektřiny je nedostatek a to žene její cenu na burze nahoru.
J84i33ř95í 60S23c68h97w46a32c98h
vyšší ceny vyvolají zájem investorů, investice zvednou její produkci a to povede k nižší ceně a tak pořád dokola.....
M84a73r20t75i10n 64M82i12k32o82l47á34š54e43k
Šokuje mě, co politici říkají – předstírají, že jsou elektrická auta tou správnou cestou, ale už netuší, o čem vlastně mluví. Všichni sice míří tímto směrem, nicméně ignorují vývoj palivových článků, spalovacích motorů či syntetických paliv – tohle by mohla být budoucnost, pokud chcete vědět můj názor. Jak jsme ale řekl, slepí politici nám tvrdí, že (elektromobily) jsou cestou kupředu, a všichni je následují. Walter Röhrl, test pilot firmy Porsche...
J61i55ř49í 58S44c36h23w42a42c33h
politici (v Evropě) nikomu elektriku nenutí, klidně mohou jít třeba cestou palivových článků, pokud bude schůdnější, což momentálně není.....
T41o41m43á12š 60V33a81l20d29e13r
Jak ovlivní montážní závody? Mluvčí HMC správně uvedl že tak z cca 10%. Ovlivní maximálně fabriku kde vyrábí motory a převodovky. Montáž vozu se moc nezmění. Zase bude potřeba někde vyrábět elektropohony a akku zdroje. Takže je to jen o tom jak šikovně vše budou řídit manažeři.
P27e98t54r 97H23a60r45i34p37r12a76s59a78d 62H98a66j29i49č
Njdřív vnucovali diesely, teď zase pro změnu elektromobily. No ale my ČR můžeme zůstat ledově klidní, u nás se valstně nic nezmění. Budou pořád spalováky a bude jich dost.
L95a84d51i40s86l44a68v 30Š79r51a97j11e36r
Budoucnost vidím ve vodíkových článcích. EV je slepá cesta popř. možná tak do města na rozvoz zboží.
V14í50t 25O61ž10a51n44a
Nic není méně efektivní než vodíkové články. Pokud vložím stejnou energii do výroby vodíku a do baterie, tak na baterky ujedu 2,5x větší vzdálenost!!!
M82a89r88e15k 39K56l80u61f79a
Mě by zajímalo, proč ti samí lidé, kteří pořád dokola nakazují automobilkám vyrábět taková a taková auta s takovými a takovými emisemi, takovými a takovými filtry, bezpečnostními systémy, apod.....
.... proč ti samí lidé (když tedy evidentně mají ty páky, protože výrobci podle nich hopsají) nenakáží automobilkám, že bateriový modul musí být lehce vyměnitelný a pro všechny značky kompatibilní. V případě nutnosti, kdy by nebyl čas na zdlouhavé nabíjení, by se takový bateriový modul z auta vysunul a vyměnil za stejný, nabitý. Tyto operace by se třeba mohly provádět i na stávajících lokalitách, dosud známých jako čerpací stanice. Fungovaly by zároveň jako dobíjecí stanice pro tyto (všechny stejné) moduly, aby byly připraveny na výměnu. Navíc by si majitel vozu klidně mohl pořídit druhý modul, který by si třeba přes noc nabil doma pro ranní studený zimní start. Vím, že to teď může znít jako utopie, ale zase taková utopie to není. Rozhodně to je menší utopie než hromadné noční nabíjení desítek aut v jedné ulici ze zásuvek.
E12m92i14l 42N18o32v27á75k
1) Každý EV má baterku jinak dimenzovanou, jiný prostor na ni apod. Nechcete snad nařizovat všem automobilkám, že musí vyrábět jen baterii s jednou konkrétně danou kapacitou a rozměrem, že ne? Jiné parametry baterie bude potřebovat prdítko typu Citigo, jinou zase Tesla. To je snad jasné.
2) Baterie je ta nejdražší komponenta v celém EV, a vy byste potřeboval minimálně dvojnásobné množství baterií než je EV, abyste dokázal zajistit nějakou rozumnou dostupnost při výměně.
3) EU nedokázala sjednotit ani nabíječky u mobilů.
V67á67c62l54a39v 64N82o38v11o49t54n37ý
A to měly škodovácké odbory strach, že se u nás nebude vyrábět Superb. Přece se Němci nebudou špinit se spalovacím motorem.
M47a47r66e76k 14K28l15u95f45a
Jen do Kvasin natahejte ještě více exotických agenturních pracovníků, už takhle tam situace nemá daleko k no-go zóně.
J11a40n 63V16á50c77l58a92v67í28k
Ono se spíš z Kvasin něco přesune pryč a koncern zavře odborům ústa Passatem.
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu
Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Prodej pozemku pro výstavbu - Boršov nad Vltavou
Boršov nad Vltavou, okres České Budějovice
2 652 000 Kč