Diskuze
Nejslavnější české auto. Rychlá tatra vozila celebrity i zlé estébáky
Děkujeme za pochopení.
L55a42d40i35s22l54a85v 16K87a40l11o18u17s
Pěkný příběh s nepěkným koncem. Nástupce T87 byla T603. Tu jsem čirou náhodou ještě jako dítě zažil popojížďkou po Praze. Auto jelo po dlažebních kostkách, jakoby tam ani nebyly, motor jen neslyšně brumlal, a zadní sedačky tak měkké, že takový posez není ani v Mercedesu. T603 figuruje i ve filmu Jáchyme hoď ho do stroje, jak T603 jako kompenzaci za chybný výpočet věnují auto se slovy, "vůz je vybaven novým pertinaxovým karburátorm ..... ,tak hodně štěstí s tím pertinaxem.
Je smutné, že ani zde jsme nebyli schopni využít potenciálu našich kontruktérů a návrhářů.
H16o59n58z90a 14T37a77r
Slovenská strela - zázrak na kolejích
Jediná movitá kulturní památka v Moravskoslezském kraji prochází dvouletou renovací a bude umístěna novém pavilonu v Kopřivnickém muzeu
https://www.youtube.com/watch?v=yCn_5ZHVr_U
https://pamatkovykatalog.cz/?legalState=39991572&action=legalState&presenter=LegalStatesResults
http://www.speaker.cz/localbahn/view.php?cisloclanku=2006071401
J73i84ř61í 68P47o37k79o70r92n38ý
jinak pan Barchánek tuto Tatru nejen vlastní, ale i ji sám renovoval, jako mnoho jiných vozů, dřív jezdil i s krásným modrým Renaultem Alpinou.....
L79í87d53a 60T14i53c13h68á
Tuhle Tatru jsem ještě jako dítě párkrát zahlédla v ulicích.
Ale pak otec koupil ojetý Tatraplán a s tím jsem prožila svou pubertu a jezdili jsme s ním až do mé svatby v roce 1968. Taky jsem se naučila ho řídit už ve čtrnácti letech. To byl vůz k nezaplacení, obrovský dříč, tři roky jsme za ním dokonce tahali vlek s plachetnicí naložený potřebami na kempování - stany, spacáky, bylo nás pět (v té době už skoro dospělých),a i při této zátěži byl vůz schopen vyvinout až stodesetikilometrovou rychlost, ale to jen otec zkoušel na poloprázdné polské dálnici, běžně s vlekem jezdil osmdesátkou. Byl to nejlepší vůz, jaký kdy naše rodina vlastnila. Měl jen jednu velkou chybu - neměl topení, takže když jsme s ním jeli lyžovat na Slovensko, byli jsme důkladně oblečeni a pod nohama jsme měli termofory.
M79a52r65t93i87n 35P37r30a66v94d35a
Výroba Tater 87 byla ukončena ještě dříve, než se cestovatelé H+Z vrátili domů, takže rozjednané obchody na export přišly kvůli komančům vniveč. Když se jim ale nelíbily ruské reprezentativní vozy, zařídili si výrobu Tater 603...
R87a13d70i18m 85P96o70l79á70š87e84k
Vedení Tatrovky vždy dokázalo uvnitř podniku vytvořit zónu jen s minimálním vlivem komunistů, aspoň těch, co dokázali všechno kazit. A sehnat na ty práce schopné lidi.
Tatrovka v Kopřivnici taky měla v tom směru výhodnou polohu, okresní město, Nový Jičín, byl poměrně daleko a navíc novojičínští komunisté v okresním výboru strany na Tatrovku nemohli, protože jakožto velký podnik s vojenskou výrobou ji řídil přímo krajský výbor KSČ. A ten zas neměl na Kopřivnici moc času, protože přímo v Ostravě byl OKD, Vítkovická a Nová huť a další firmy dohromady snad se 200 - 300 tisíci zaměstnanci... Takže kopřivnická Tatrovka se svými "pouhými" 20 tisíci zaměstnanci v krajském výboru KSČ moc často na pořadu dne nebyla.
J73i24r23i 59B60i22l63i55n12a
Vrak jedne z nich byl leta k videni v krovi na Bear Creeku pobliz Dawson City na Yukonu. Zjistil jsem, ze si 3 tyhle auta kdysi objednala spolecnost, ktera tam pomoci plovoucich bagru (dredge) tezila zlato.
D16a54v32i34d 83K22n78a95p36e40k
a jeho výrobcích před válkou, po válce a ještě v 50.letech, tak zjišťuje člověk, že Československo opravdu patřilo ke světové špičce. A je šílené, co s tím během 2 generací dokázali komouši udělat. Zhuntovat zemi na úroveň rozvojové země.
D26a69v83i45d 14K34n19a79p67e63k
Vypadl mi omylem začátek věty: Když si člověk čte o Československu...
J43i73ř41í 79P94o77k50o80r38n73ý
a jaká byla odměna geniálním konstruktérům a válečnému řediteli? vězení a vystěhování......p.Ledwinka potom ještě vytvořil další legendu rakouský Pinzgauer.....
J25o66s21e92f 28B42a80b45k33a
Je třeba doplnit, že vozila nejen "zlé estebáky", ale také zatčené "hodné diverzanty"
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...