Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Cena aut na vodík se do deseti let srovná s hybridy, tvrdí Toyota

Cena osobních aut na vodíkové palivové články se do deseti let vyrovná ceně hybridních modelů. Očekává to japonská automobilka Toyota, která po světě prodala už patnáct milionů hybridů za značky Toyota a Lexus. Zároveň je výrobcem prvního sériového vozu na vodík pojmenovaného Mirai.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hybridní vozy tj. HEV jsou ve skutečnosti taky jen elektromobily s extenderem (to může být motor, ale také jakýkoli jiný zdroj energie). Stejně tak i H2EV jsou zase jen HEV s extenderem v podobě palivového článku.

Trochu by se dalo polemizovat u paralelních HEV, ale u sériových jsou elektromotory primárním pohonem. Jestli je tam baterie větší nebo menší, nebo jestli tam jsou kapacitory, nebo něco jiného, je celkem jedno.

0 0
možnosti

H97o90n81z74a 19T82a17r

26. 6. 2019 0:01

Česká vodíková technologická platforma

https://www.hytep.cz/cs/vodik

0 0
možnosti

Žák Ždimera vyrušoval při pokusu s vodíkem, čímž zapříčinil katastrofu. ;-D Tahle platforma už existuje asi 10 let a nikam se to neposunulo. Předběhli je jiní.

0 0
možnosti

Mě se líbí jednoduchost klasického elektromobilu. Auta na vodík a hybridy jsou dost složité pojízdné elektrárny (zejména ty vodíkové). Nicméně vnímám hybridy jako rozumný mezistupeň, který by měl dostat prostor do doby, než budou elektry (resp. jejich baterie, nabíjení a zdroj elektřiny) na takové úrovni, aby jejich provoz nebyl neustálý opruz a poskakování mezi nabíječkama. Bohužel jsou nám ale eletroauta tlačeny vrchem spodem, aniž by byla technologie přijatelná pro většinu běžných uživatelů.

2 1
možnosti

Cena aut na vodík se do deseti let srovná s hybridy => auta budou ještě předraženější a pro obyčejné lidi nedostupnější.

0 0
možnosti

Aspoň nebudou tak přeplněné silnice a nebude tam jezdit kdejaký jouda.

1 0
možnosti

No i kdyby vyrobni cena vodikoaut tak klesla (coz nejspis klesne i u baterkacu), tak zustane porad problem s neexistujici infrastrukturou (jejiz vybudovani by stalo astronomicke penize, oproti tomu je infrastruktura pro nabijeci elektromobily za par korun) a taky cena paliva (konvertovat elektrinu na vodik a zpet na pohon auta je asi 4x mene efektivni nez nabijeni baterky v elektromobilu)....

2 0
možnosti

Toyota je automobilka s velkým A. Funguje jako vzor kvality a na tu její kvalitu věřte nebo ne nemá ani jedno Evropské auto, nevyjímaje ani jednu německou automobilku včetně Mercedesa. Jsem bývalý odborový zaměstnanec Forda, a i americké automobilky jsou v kvalitě mnohem lepší než třeba všechny modely VW. O tom není sporu i když psát se o tom v celé Evropě nesmí. Amík zná a ví.

Proto do 30.místa v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu není ani jedna evropská značka, ani jeden model.

Hned po Toyotě (Lexus) je vyjímečný Nissan (Infiniti) ale Honda je někde ve středu tabulky (Acura) Ford řady F je tradičně už 30 let absolutní špica a za ním je od GM Silverado. To je oblíbená velikost auta trucku. A mohl by mně tak někdo vybrzdit, tak z něj udělám staniolovou fólii. Tady se tyhle "sporty" nepěstují. Každý si to rozmyslí protože když se podívá do zpětného zrcaátka, tak se může jen pomodlit. No fault insurance.

0 4
možnosti

J13a50k53u97b 37K92o67s

25. 6. 2019 0:51

Jistě. A proto v Evropě o americká auta skoro nikdo nestojí, zato opačně se dováží o stošest.

9 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...