Diskuze

Chytrá sabotáž. Citroën dodával nacistům auta se zabudovaným kazítkem

Automobilka Citroën letos slaví 100 let od svého založení. Inovativní firma má historii plnou zajímavých a překvapivých nápadů. Ten, který praktikovala během 2. světové války, aby tak sabotovala svou produkci pro okupační nacistická vojska, je až nečekaně jednoduchý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Jesteze aspon Ford dodaval v poradku, s takovou by nedoslo ani na tu okupaci Francie :-)

0 1
možnosti
MM

měrka oleje byla jedinná v pořádku, aušus bylo všechno okolo.

1 1
možnosti
LP

Já myslím, že u Francouzkého auta kazítko dávat nemusí :-);-D

2 4
možnosti
JT

J73a15n 82T36a87r63a94b39a

5. 8. 2019 13:47

nene, oni z toho udělali etalon pro dalších mnoho desetiletí...a vydrželo to dodnes.

2 1
možnosti
PJ

Mě je trochu divný, že o "kazítku" se mezi sebou domlouvalo víc lidí než dva.

Co si pamatuji z vypravování, tak i u nás byli šikovní lidi, ale z vypravování - pokud o tom vědělo víc lidí než jeden, hrozilo nebezpečí prozrazení.

Mám pocit, že o jednom českém kazítku se píše v souvislosti s bombardováním Malty. Pokud jsem si to nezaměnil, v nevybuchlé bombě byl pozdrav v Plzně.

Ale nejsem si zcela jist

1 0
možnosti
ZH

No co jsem četl já, tak to nebylo žádné kazítko, ale písek místo výbušniny...

3 0
možnosti

To žádné modely nepřežily, abychom se mohli podívat?

Jinak, Frantíci kolaborovali jak mohli (v čemž ani omylem nebyly sami) a po válce natočili spoustu filmů, které měli obnovit národní hrdost a lhát o tom, jak byli za války stateční. Doufám, že toto není jedna z těch lží.

0 2
možnosti
LH

Spousta lidí udělá ve strachu spoustu špatných věcí, to není o národnosti...

0 0
možnosti
JH

J24a81n 31H89o76l23u31b

3. 8. 2019 22:41

No to bylo velmi odvážné - ta zkrácená měrka oleje. Za to si jistě žabožrouti zasloužili dostat se mezi vítězné mocnosti!

1 2
možnosti
KN

Škoda, že kazítko Citroën zapomněl po válce z výrobního plánu odstranit a montuje je dále až do dneška ;-D ;-D A to do všech modelů.

27 5
možnosti
PM

Řekl bych, že nejen on :D

Alespoň víme, kde to vzniklo :D

1 1
možnosti
Foto

VW 1200 a dóšvó 2CV jsou dva zcela rozdílné vozy. VW měl být vůz na dálnice, měl vydržet trvalých 100 km/h, tehdy (1937) vysokou rychlost. 2 CV tu stovku dokázal jenom s kopce nebo v závětří kamionu.

Ovšem, s 2CV jsem jezdil se spotřebou 5l na 100, VW brouk bral běžně 10 l.

Hlavní závadou 2 CV byly horké brzdy, přední bubny byly přímo u motoru, vždy v horku. Pro dnešního automobilistu by častá kontrola vůle ventilů byla asi otrava. U Spartaka to zase bylo mazání předních čepů, každých 1500 km. Dnes si ručičky neumažeme.

13 0
možnosti
Foto

Termín "kazítko" vidím poprvé. Normálně se tomu říká jinak.

14 0
možnosti
Foto

Současný problém jižanů jsou kuličková ložiska. U 2CV byly ve všech kolech po 50 tisících na výměnu, stejně i Fiat Panda.

0 0
možnosti
KM

Škoda, že nezjistili, že druhá světová už skončila. Nicméně, olej pod měrku neznamená zadření motoru. Alespoň u aut za posledních 30 let. Oleje tam pro čerpadlo zbude dost.

6 0
možnosti
VN

V terénu to problém být může, ve větším náklonu už to může sát vzduch.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!