Diskuze
Elektromobilita nestačí. Německo zavelelo k nástupu vodíku
Děkujeme za pochopení.
O24t20a 93S86a72l40y69k
Je projevem nebetyčné hlouposti zpochybňovat kompetenci Němců, nejen v energetice. Jestliže Němci něco dělají tak, jak dělají, mají k tomu nepochybně dobré důvody.
M21i53r27o78s66l84a29v 63S72u20c13h40y
Historie nás učí, že Němci velice snadno podléhají ideologii, a že jak ty ovce následují své vůdce. Nebo snad najdete "dobré důvody" v nacismu?
M18o15j80m62i34r 60P85e12ř52i45n47a
Vodík má smysl u vlaků a nákladních aut kde není problém umístit vysokotlakou nádrž na explozivní vodík a kde nemusí být čerpací stanice na každém rohu.
U osobních aut se dle mého názoru prosadí baterie, jejíž výzkum také nespí a ukazuje se cesta k bateriím s pevným elektrolytem. Tyto baterie budou mít mnohonásobnou kapacitu s minimálním časem na dobití.
O38t23a 42S92a27l20y42k
Vodík je problematický z řady důvodů, nikoliv kvůli bezpečnosti:
Světové zásoby platiny pro palivové články vystačí na 200 mil. aut a Pt je nerecyklovatelná.
Elektrolytický vodík je drahý a ze zemního plynu nebo svítiplynu je znečištěn, čištění je nezbytné a nákladné.
Vodík nelze použít do spalovacích motorů kvůli nízké účinnosti Carnotova cyklu.
Energie na zkapalňování nebo stlačování do tlakových nádob tvoří až 2/3 celkové energetické bilance.
Výhoda - lze skladovat
M41i28r48e27k 25G31a77j20e77r
Nemam rad prazdna tvrzeni bez uvedeni tvrdych cisel. Zde cteme, ze "Přebytečná energie, která dnes způsobuje potíže v přenosové soustavě, by se spotřebovávala na výrobu vodíku – a to klidně hned blízko těmto lokálním zdrojům energie. Ve chvíli, kdy by pak bylo elektřiny z obnovitelných zdrojů nedostatek, přišlo by na řadu využití vodíku a jeho opětovná proměna v elektřinu."
A vubec se tu neuvede, jakou ucinnost techto premen energie lze dnes docilit, Nedostaneme nahodou zpet mene nez polovinu elektricke energie? A jak dlouho zarizeni na tu premenu vydrzi a na kolik to cele prijde? Opravdu nevyjde levneji ukladat elektrinu jinak?
M55i89r97o71s89l96a70v 60S98u42c56h69y
Ptáte se správně, ale o to vůbec nejde. Celý ten humbuk je o tom, lidi více zdanit, zdražit energie a zadotovat spřízněné duše.
G85e38o26r75g 16K87o65m33b90e12r52e40c
1882 Ayrton & Perry Electric Tricycle akku 1,5 kWH dojezd az 40km. Na to ze to bylo skoro pred 140 roky tak jsme se zas az tak moc s tema baterkama dopredu nepohnuli.
J78i84ř90í 90S89c59h83w23a81c40h
ano, padesátinásobek je opravdu zanedbatelný rozdíl......
M21i54r73o56s41l52a81v 93S83t63e72i15n41e20r
Jestliže je lithium velmi náchylné k požárům, pak s vodíkem opravdu hrozí nebezpečí ještě o mnoho větší. Pro auta je snad možný kompromis se stlačeným metanem, ten není tak výbušný.
Ale diesel mi připadá stále ještě optimální, ušetřit palivo lze daleko lépe náhradou dosavadních olejových topení elektřinou, teplá voda působí jako akumulátor. Izolovaný kotel s teplou vodou se může ohřívat solárkou nebo větrníkem, když je energie nadbytek, topit lze pak podle potřeby v jinou dobu.
Ušetřený olej pak lze nejlépe využít v autech. Obě technologie jsou bezpečné a dávno vyzkoušené.
M10i49r25e88k 54G53a63j87e54r
Vas priklad s ukladanim tepelne energie misto elektricke neni zrovna dobry. Nelze ji totiz ukladat treba na mesic a dele. Mnohem lepe vychazi ukladat elektrickou energii uplne jinak nebo ji premenovat na vodni a zpet v precerpavajicich elektrarnach. Vodik ale opravdu pokud vim nevychazi zrovna priznive z nekolika duvodu. Jednim z nich je i to, ze se musi hodne stlacovat a pri tom se uvolnuje docela dost tepelne energie, kterou nelze dobre vyuzit. Vodik se take neda dlouhodobe skladovat.
M41i21c22h78a69l 18H82o72r55s53k55y
Kupovat elektřinu z jádra Temelín jim nevadí nebo ty jejich hnědouhelný
J26a71n 11D58l56o23u51h96ý
Že by už Němci pochopili, že eauta jsou slepá cesta?
V27l88a66d73i52s80l90a50v 44B93u68r38y75š33e10k
tohle takhle jistě nepochopili, vždyť VW nebude za nedlouho nic jinýho než elektrický auta dělat, nic jinýho už nevyvíjí, k pohonu aut se experimentuje i s vodíkem, ale elektrická auta zůstávají v Německu nadále prioritou, vodík je ve fázi spíš jen eperimentů
M42a45r28c72e22l 84S11u89p
Jsem si vzpoměl na tu pohádku, jak tam král prochází mezi alchymisty, kteří se snaží ze všeho možného vyrobit zlato.
V27l60a84d92i38s47l65a42v 40B12u66r69y64š73e47k
no jo, lidí pořád vymýšlejí něco novýho a Němcům to jde docela dobře, proto jsou tam kde jsou, nám to jde daleko hůř a je to tady i vidět, nebýt Němců, tak jsme tady rozvojová země na úrovni Konga
L68e96o78p66o48l77d 85H25o79r92á71k
V roce 2030 bude v Německu díky ekologickým pomatencům ekonomika v troskách a chalifát díky politickým pomatencům.
J68i22ř37í 49S38c21h26w98a49c22h
A ČR, díky Babišovi a Zemanovi, bude vedoucí zemí Evropy.
T86o61m13á77š 61M38a36t19ě62j
Asi už doba pokročila a vodík je teď už moderní a pokrokový, ale tak nějak by mě zajímalo odkdy vodík nepotřebuje, aby byl skladován při teplotě kolem -260C ... a kdy vodík přestal být taková ta potvora, co pronikala a prostupovala většinou materiálů, a kromě notorického útěkářství způsobovala i křehnutí těchto materiálů?
T44o67m97á58š 75Z43e28m62á22n40e45k
Takové věci vyřešila zelená lobby už dávno. Prostě se o těch problémech bude mlčet.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace
Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...