Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka o auta do zásuvky rozhodně není. Exkluzivně jsme se svezli s prototypem ukazujícím techniku, kterou má japonská značka připravenou. A má i řešení na nepřesvědčivou nabíjecí síť.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Wankel jako extender je celkem zajímavá volba, protože Wankel se obecně vyznačuje tišším chodem, minimálními vibracemi a pokud pojede v otimálním režimu, odpadně mnoho problémů se životností. Účinnost ale také nebude nic moc. Nějaké prametry by nebyly?

0 0
možnosti

Toto je dnes, kdy nikdo není schopen vyrábět baterie s dostatečnou kapacitou, cenou a hmotností, asi jediná smysluplná cesta - malý spalovací motor, který bude běžet v optimálním režimu, jako generátor pro dobíjení baterie. Sice trochu krkolomné řešení, ale když už se vývoj na poli baterií, příp. výroby vodíku zpožďuje, co jiného dává do blízké budoucnosti smysl, pokud se chtějí zbavit klasických spalovacích motorů.

2 0
možnosti

Jenže i když pojede v optimálním režimu, pořád to bude spalovací motor.

0 0
možnosti

R^

jj, elektromobil na naftu bude bezva.

2 0
možnosti

Tenhle konkrétně na benzín.

1 0
možnosti
Foto

Prostě se Gréty optejte, v čem si bude vozit zadek a to pak bude ten jediný správný koncept. :-/

5 1
možnosti

J50a93n 93M83a39l11ý

9. 9. 2019 12:11

Jakýkoliv elektromobil či hybrid si nese ohromnou stopu emisí CO2 z výroby právě kvůli bateriím. Aby se vyrovnal autu se spalovacím motorem, tak musí najezdit x set tisíc Km. Klasický hybrid to ani tak nezvládne. U čistých elektro jde pak o energetický mix a nájezd. Každopádně to z hlediska emisí CO2 není prostě výhra a takové ty přibližovadla jako e-citigo apod....jsou prostě z hlediska emisí CO2 neekologické. Ekologie určitě není na prvním místě a elektromobil s baterkou (pokud se nezmění technologie) není posunem. Spalovací motor co by jednotka pro výrobu energie pro elektro je zajímavá myšlenka se kterou jistě pracují mnohé automobilky. Nicméně je pořád stejný...Mazda nám ukazuje model, který je stejně ekologický jako podobné auto se spalovacím motorem. No není to výhra?

0 0
možnosti

Potom se ale vkrádá otázka, proč ne turbína? Jednodušší konstrukce, spolehlivý chod a ověřený princip by byl spíše vhodnější, než neustále se ošoupávájící rotující válec.

0 0
možnosti

Elektromobilita je slepá vývojová větev. Nesmysl tlačený stupidním Bruselem a fanatickou elektrolobby. Neuvěřitelné kolik, na první pohled, seriozních lidí se nechalo zmanipulovat a zastrašit.

5 9
možnosti

P34e11t23r 55B95l44á79h81a

9. 9. 2019 11:41

Myslíte, že Brusel tlačí prodeje třeba i v Číně? To, že si vy myslíte, že elektromobilita je pouze váš názor, drtivá většina automobilek a odborníků je opačného názoru, je potřeba si o tom něco nastudovat. Vlastně se ukazuje, že slepá větev je spalovací motor.

2 6
možnosti
Foto

Plug-in hybrid, to konečně dává smysl!

1 1
možnosti
Foto

Taky dřív existovaly koncepty aut na stlačený vzduch a zrovna s rotačními písty v režimu kompresor a vzápětí jako pohon. Hybrid na stlačený vzduch, panečku: po silnici si jedu na spalovací motor, brzdnou energii ukládám do tlakové lahve + dle potřeby pracuje kompreso. A těch pár kilometrů poskoků ve městě si odbydu na stlačený vzduch; i kdyby jen rozjezdy a spalovák se přidá až po dosažení určité rychlosti, tak to emisím hodně uleví (ovšem ne tolik, jako zrušení chodeckých tlačítek).

1 2
možnosti

Njn, Mazda to je jazda ;-D. Mám Mazdu6 a nevyměnil bych ji za nic. Super kára.

9 0
možnosti

to bude až si opäť kúpiš z 3A ojazdenú Mazdu, ale elektro a po pol roku v servise ti povedia že treba meniť akumulátory :-D

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...