Diskuze
Elektromobilita změní servis aut, počáteční úsporu smaže zdražení
Děkujeme za pochopení.
T93o64m16á84š 12J64a19n19í90r58e89k
Ono to bude jeste trosku jinak. Elektromobily se v nejblizsich (troufnu si rict desetiletich) neprosadi z jednoho prosteho duvodu a tim je nedostatecna infrastruktura. Spotreba benzinu a nafty je cca 8mld litru rocne, kdyz to vynasobime 15km/l, coz muze byt tak prumerna spotreba a pak u elektroauta primerne 0.25kWh/km, tak mi z toho vyslo, ze by to bylo cca 30 TWh, coz jsou dobre dva, tri Temeliny .... uprimne jsem cekal horsi cislo. Ale furt by se musely postavit tri dalsi Temeliny! A to nemluve o dratech jako ruka k pomalu kazdemu baraku, protoze bude muset byt nutne nabijecka v kazde ulici. A to ani neni rec o tom, ze by mozna nebyly suroviny na vyrobu takoveho obrovskeho mnozstvi baterii. Takze aby se vubec elektrorevoluce rozbehla, je potreba prijit s novym typem baterii bez drahych surovin. A do te doby mam osobne sveho favorita a tim je nejaky superusporny motor (vankel treba?), bezici v optimalnich otackach s co nejvyssi ucinnosti a nabijejici malou baterku na treba 30km dojezd, ktery bude vyslovene jenom jako generator. Bude to lehke, levne a spolehlive. Nekde jsem videl 30kWh Vankeluv motor s generatorem a byl fakt malicky. Baterky taky par desitek kilo oproti dnesni pultune ... mam pocit, ze Mazda s tim uz snad prisel nebo chce prijit. Taky se podle me jeste masivne rozsiri vodik a to dlouho predlouho predtim nez tu budou jezdit skutecne elektroauta. To uz se mozna vyresi problem pomaleho nabijeni a drahych baterek, jelikoz to bude v horizontu 20+ let. A mozna dnesni silenstvi elektomobility zlomi vaz eleroautum na dalsi desitky let. Jsou totiz silene draha, budou extremne drahe opravy (zvlaste pak vymena baterii), navic pro mnoho lidi jsou neprijatelne dotykove displeje misto tlacitek (cemuz se nelze divit!) a taky extremne drahe nabijecky, kde realne kWh vyjde i 10x draz nez doma, mozna je to lobby CEZu, aby lidi odradili a uvrhli na to negativni svetlo do pristich let, kdyz se lidi elektroaut zacnou masove zbavovat.
F28r30a84n74t14i75š94e85k 95P37á10p37a47y
Ono to dopadne asi trochu inak.
Elektromobily sa opravovať asi ani nebudú, lebo nebude čo opravovať. A ostatné staré rachotiny sa budú opravovať v tých nezávislých autodielňach na kraji mesta, lebo budú oveľa lacnejšie ako autorizované servisy, ktoré budú robiť len záručné prehliadky.
M77a73r87t50i56n 16K97a11r89á98s93e16k
Zajimava je uvaha, ze kdyz bude elektromobily potreba mene servisovat, tak bude servis drazsi - opravdu chapeme ekonomiku tak, ze snizeni poptavky vede k rustu cen?
T57o78m53á30š 29J31a63n64í51r52e44k
precti si ten clanek jeste jednou
P96e52t27r 87H71a78r92i36p68r16a38s76a68d 61H84a60j87i37č
Když už je tam fotka BMW i3. http://www.hybrid.cz/bmw-prodalo-za-sest-let-pres-165-000-elektromobilu-bmw-i3-prodluzuje-zaruku
P90e67t93r 35H46a16r52i17p79r16a83s23a31d 44H15a58j63i80č
Mě se líbí, že je iDnes , co se týče elektromobility pořád konzistentní. Elektromobily jsou prostě za všech okolností fuj a každá výhoda je vlastně nevýhoda. A každá nevýhoda je úplná katastrofa.
M23a28r29t10i79n 50K44a29r12á83s67e44k
I obava o garazisty mi prijde celkem usmevna - elektricky pohonny system nejspise spravovat opravdu nebudou, ale rekneme si uprimne, kolik navstev servisu je u potencialne poruchovejsiho benzinaku v souvislosti s poruchou motoru? Naproste minimum (ja teda snad nikdy s zadnym autem neresil poruchu motoru). A vse ostatni zlvadne ten garazista uplne stejne na elektru jako benzinaku....
P70e74t36r 30H61a76r12i27p79r80a28s71a23d 30H84a92j16i41č
Voni se to naučej a za pár let budou i malé opravny dělat kdeco.
M62a12r30t79i74n 19K11a90r87á52s89e27k
No v zasade jde teda jen o to, ze na servisovani stejnho poctu aut bude stacit mene servisu, to je naopak hodne dobry smer vyvoje ne? Nebo ma nekdo ze pozitivni vyvoj by byl, kdyby auta bylo potreba servisovat porad vice a vice?
A14n68t49o45n44í18n 86S10e82b37e55r46a
Mám benzíňák od novoty. Stál mně 350 tisíc. Servisní interval každých 24 měsíců nebo 30 tisíc. Byl jsem tedy po dvou letech poprvé v service. Během dvou let se nic nepokazilo a paltil jsem 5 tisíc. Další servis zase až za 2 roky.
Tak v čem by bylo to nové elektrické auto za 600 tisíc a víc pro mně levnější?
J57a85n 58K65a51v22a70n
Jo, to by mě taky zajímalo. Benziňák a za mnoholet se mi pokazil jen jeden vstřikovač, nic víc. Takže průměrně jsem za rok vždy v servise do 10k a to počítám i výměny olejů a řemenů.
V30í64t 23O90ž98a26n29a
Elektromotor se hned tak nepokazí a výměna oleje v reduktoru taky není nic nutného.
P59a36v62e76l 59O31t76i84s75k
Elektromotor samotny ne ale jinak set klid ne pokazi jako jakýkoli jiný stroj. Myslet si že Ev je bezporuchový je hodně zcestné.
V15l16a57d34i56m83í78r 42F20i52b14i38g85e48r
Na co servis u elektromobilů tam bude jediný a to výměna oleje v automatické převodovce a výměna spotřebních dílů jako brzdy atd. Elektromotor neopraví ani v servisu to budou muset posílat jinam a pokud se něco rozbije tak se to opraví jako dnes a to že se vymění modul. Bude potřeba diagnostika a tu má dnes každý servisák, akorát bude víc moderní. No a baterie tu bude obhospodařovat chytrá nabíječka.
A43n47t83o31n53í18n 69S79e22b48e95r20a
Já vybírám dobře a nidky se mi nepokazil ani benzínový motor. Jen jsem měnil svíčky a olej, jednou jsem měnil čidlo termostau :-D Pro mně to není výhoda, že je prý elektromor míň poruchový.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...