Diskuze

Auto jako investice, díl první: Zlaté vejce, nebo pukavec?

Koupíte krásného veterána, pár let s ním budete jezdit na výlety a pak s tučným ziskem prodáte... Tak takhle investice do aut nefungují. Naopak, daleko spíš se dost nadřete, a stejně proděláte. Na co dát pozor, abyste nákupu veterána nelitovali?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J33a23n 61K31r72p49e40c

3. 10. 2019 22:26

no ja jsem se do toho taky kdysi pustil. asi kazdy zna youngtimer BMW E30 v mem pripade verze sedan 320i. no vytahl jsem jeden takovy nekde z kopriv, ze si ho opravim a soucasne v nem budu i jezdit. asi nebylo nic na tom aute na co bych nesahl, repasi zadni napravy, vyvareni a lakovani karoserie - komplet. repasi hlavy valcu jsem sveril specialistum. vsechny, ale opravdu vsechny dily jsem mel original a kupovane od BMW. zbytek byl na me. jen s plovakem nadrze a pristrojovkou a jejim podsvicenim jsem se drbal v praci nekolik dni. kdo zna asi vi o cem mluvim. spoustu prace jsem zastal sam. takze mohu rict ze temer kompletni renovace - navrat do co nejvice puvodniho stavu.

abych to neprotahoval. prisla rodina a s tim i ubytek casu. prisel prodej. v takovem stavu nebylo problem prodat. pokud nepocitam vlastni cas tak i s mirnym ziskem. opravdu mirnym. pozapocteni vsech investic se jednalo o maximalne par desitek tisic do plusu. po zapocteni meho casu by to byl strasny provar.

podle mne na veteranech a youngtimerech muhou zodpovedne vydelat jen ti, kteri ty auta opravuji, servisuji a prodavaji dily - ale NEVLASTNI!

2 0
možnosti

Jj, Royal a la Napoleon Coupé je jedno z nejkrásnějších a taky nejdražších aut v historii vůbec.

0 0
možnosti

J16i36ř39í 40Z43ý65k31a

2. 10. 2019 14:19

níže je výtka, že je článek o autu jako investici, ne o veteránistech. Tak zde popíši, jaká byla má návratnost investice.

1. koupil jsem VW T2 za relativně malé peníze. Stav karoserie ucházející, bude potřeba vyměnit pár zkorodovaných dílů. Motor špatný. Interier, elektro, předchozí leda soubor náhradních dílů. A z pohledu investorů ztráta.

2. zjistil jsem, že lidí, kteří by dokázali renovovat některé skupiny vozidla jaksi na trhu nejsou. Resp. čekací doba u těch zbývajících se počítá v letech. Opět z investorského pohledu ztráta - peníze leží v projektu, který může být dokončen až po letech. Peníze se mají točit, aby vydělávaly.

3. pustil jsem se do opravy sám, nicméně veškeré informace jsou k získání pouze v němčině a angličtině. Musel jsem si svou školní němčinu osvěžit a s angličtinou začít. Opět z investorského pohledu ztráta - náklady a čas navíc.

4. shánění dílů - opět ztráta, původní "germany" díly už moc nejsou, když je někdo má na prodej, vyvažujete to zlatem. Náhrady často ne úplně pasují, leckdy musíte objednat více variant a až když to máte v ruce, tak otestovat jak to pasuje. Opět ztráty.

5. termín dokončení - neznámý. Další investorská chyba, nelze mluvit o investici, když není znám horizont investice.

Z čistě finančního hlediska jsem na tom prodělal kalhoty.

2 0
možnosti

J75i15ř47í 23Z13ý77k75a

2. 10. 2019 14:25

A teď z jiného hlediska. Poznal jsem, že stávající zaměstnání nestíhá pokrýt mé výdaje, našel jsem si jiné, lépe placené. Po necelém roku mi byl nabídnut vyšší post, nicméně s nutnou znalostí angličtiny - a tu jsem už trošku trénoval díky veteránovi. Nástup do této funkce jsem tedy zvládl snáze. Díky znalosti dvou cizích jazyků mám i lepší vyjednávací možnosti při shánění dílů, nejsem omezen na jeden či dva trhy. Díky veteránovi získal spoustu nových kamarádů i pár kamarádek:-). Byl jsem se podívat na mnoha zajímavých místech (srazy), byť prozatím civilním autem. Umím postavit motor, vím jak funguje převodovka, což je obrovský zisk pro případné delší cesty mimo EU - závady bych měl umět opravit sám, i na cestách. Při renovaci zaměstnávám mozek jinak, než v práci (jsem IT), takže si odpočinu. Rozvíjím svou manuální zručnost, představivost, plánování atp.

Takže byla tato investice úspěšná? Z pohledu tohoto článku a klasických investorů asi nikoliv. Z mého pohledu to byla jedna z nejlepších investic, co jsem udělal.

5 0
možnosti

J74i59ř28í 24Z36ý55k98a

2. 10. 2019 12:29

veterán se nekupuje jako investice, veterán se kupuje na vyčistění hlavy od toho všedního shonu. A to klidně veterán nevalné účetní hodnoty, ale velké sentimentální hodnoty (stejné auto jako měl děda, otec, případně auto co jsem měl na plakátu nad postelí, když jsem byl ještě děcko ... ). Fandím více těm, co koupí šrot a pak do něj nacpou nesmyslné peníze, aby jej zachránili, než těm co jen dobře koupili a těší se na další prodej. Člověk co kupuje veterány jako investici, auta ho nebaví, jen diverzifikuje portfolio investic, tak není veteránista, ale spekulant.

13 0
možnosti

R^R^R^R^

Přesně tak, souhlasím s každým slovem.

Spekulant, kšeftař, překupník Rv, to není veteránista. Ani omylem.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!