Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku

Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude mimořádný. Vůbec prvně stáj vyšle kvarteto svých závodních kamionů. A historicky poprvé bude na nejprestižnější dálkové rallye závodě startovat hybridní kamion.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V tom prostředí nemá žádnou šanci.

0 0
možnosti
Foto

Proč myslíte?

Ano, následující Dakar bude testovací, ale do budoucna to může být cesta. Elektromotor může přidat výkon v pasážích, kde již spalovací motor je na maximu.

0 0
možnosti

Ono to nebude tak horké ...

Při stejném výkonu diesel.motoru musí auto vézt závaží (elektromotor i akumulátory něco váží). Podobně by to bylo třeba u velkého setrvačníku (při deceleraci se roztáčí, při akceleraci přes převod odevzdává výkon zpět. Prostě závaží navíc ...

Snížení průměrné spotřeby bych tak růžově neviděl ;-D;-D;-D. Co se ušetří při brzdění, se vyplýtvá při zvýšení spotřeby díky vyšší váze auta :-P.

Možná auto bude mít lepší rozložení zatížení kol (aku a el.motory vzadu) a rychleji bude vyjíždět krátké kopečky.

0 0
možnosti

Těch baterek tam nebude moc. A jestli tam budou mít dost silné elektromotory, které zvýší poměr váha/výkon, tak se to vyplatí.

0 0
možnosti

Jako test technologií, proč ne..

0 0
možnosti

Hybrid je dobrá cesta

0 0
možnosti

A55d26a59m 50Ž34í53d88e96k

16. 10. 2019 21:46

Už tady byly tisíci koňské kamiony a zásadní nevýhoda byla, že posádka vydržela jen pár ročníku, a pak je rodina chodila oplakávat na hřbitovy

U kamionů bych byl s tím zvyšováním akcelerace a zkracování brzdných drah opatrný, furt je to hromada tun těžký stroj a fyzika je neuprosná

0 0
možnosti

A81d15a65m 32Ž52í13d95e26k

16. 10. 2019 21:53

Viz DAFy na konci 80. let, s rychlostí daleko přes 200km/h, a běžné předjíždějící osobní závodní vozy

0 0
možnosti

Vyhodu by tohle reseni mohlo mit ve vyssich nadmorskych vyskach, kde vykon djeselu dost klesa. Ale je otazkou, jestli nejake vysky v Saudske Arabii vubec budou

0 0
možnosti

U turbomotorů (třeba TATRA) výkon ve vyšších nadmořských výškách moc neklesá. Pravděpodobně jen v nízkých otáčkách, kdy turbo dává malý tlak ...

0 0
možnosti

Celkem rozumný argumenty, až na tu uhlíkovou stopu. Závod kamionů je z podstaty prázdné pálení nafty, takže se tvářit, že ji pálí víc ekologicky, je kravina. Je to zábava, je to sport a o ekologii se nemá cenu bavit. Jestli jim jde o uhlikovou stopu a ochranu broučků na cestě, tak ať zůstanou doma. Jinak mě ale zajímá, jestli bude elektropodpora výhodou, když to v reálu vlastně nebude znamenat váhu navíc.

7 0
možnosti

M79i10r36e95k 85G97a79j16e12r

16. 10. 2019 18:27

Dobre vysvetlil vyhody hybridniho pohonu, kteremu se tady lide na diskusich dlouho vysmivali s tim, ze samotny diesel je lepsi.

1 0
možnosti

Oni mají maličko výhodu v tom, že jejich hybridní systém "nic" neváží (přesněji řečeno, jinak by tam museli narvat železné závaží, aby se dostali na minimum co povolují technické předpisy). U normálního auta už je potřeba uvažovat i o tom, abych pak v některých jízdních režimech nevozil zbytečně hromadu baterií (ale takovéhle řešení spíš ve stylu KERS v závodních autech tam IMHO dává smysl velký, ve městě hodně pomůže a na dálnici prakticky neuškodí).

1 0
možnosti

Vse co popsal super, jedine co bych mohl trosku plomizovat je ta zivotnost v jemnem.pusku, rad bych vedel jak to vse budou izolovat. A jak pripadne opravovat.

Dalsi vec co me dost rozesmala je hrani na ekologickou vlnu.u dakarskeho specialu. Fakt bomba. hahaha.

5 0
možnosti
Foto

MKR je v kategorii kamionů na Dakru technologická špička. Jako jediný mají automatickou převodovku, která je spolehlivá a nemá velké ztráty výkonu. K lepším výsledkům jim chybí trochu větší spolehlivost a hlavně kvalitní piloti.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  13:28

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...