Diskuze
Felicia vyjela před 25 lety, vyráběli ji v Polsku i Bosně, taky jako VW
Děkujeme za pochopení.
I66v85a96n 96P68o45k61o63r27n81ý
Po 2 vlastnictvích škodovek (Favorit a Felicie po zmiňovaném faceliftu), už tuto značku nikdy více! Na Felicii, díky o trochu větší složitosti než u Favorita, také úměrně více závad (nemám na mysli destičky nebo zkorodovaný výfuk). Pravidelný servis ve značkové síti - vždycky hned věděli, co je to za závadu. Přečetl jsem si pak o závadě na netu - vždy klasika patřící takřka ke koloritu značky.
GLX 1,3 s řídící jednotkou Siemens ("silnější" motorová varianta oproti Bosch Monotroniku) - po vyčištění škrtící klapky začaly kolísat otáčky, motor si sám při volnoběhu přidával otáčky, někdy naopak nešel nastartovat, střílení do výfuku jako špatný předstih u 120ky. Nepomáhalo základní SW nastavení klapky (když se ten problém objevil, výrobce doporučoval dát na noc řídící jednotku do mrazáku, pak ji namontovat a závada prý zmizí). Pak vymyslela nějaká firma nějaký program na nastavení klapky, přehrávala se i řídící jednotka, ale závada přetrvávala až do vyřazení vozu z provozu.
5. dveře - klasika. Prasklé plastové víko termostatu - bakelit nebyl asi konstruován na tak vysokou teplotu, jaká se v chladícím okruhu vyskytuje. Řešeno neoriginálním, levnějším dílem z Polska, jehož výdrž a kvalita převýšila originální Škoda díl.
Po faceliftu zaveden oboustranný klíček zapalování, klik a víčka nádrže. U zapalování praskaly nějaké pružinky v zámku, takže při zamčeném řízení nešlo nastartovat a následoval odtah. Mě mimo záruku vyrobili zapalovací skříňku a víčko nádrže na stejný klíč, v záruce toto vyměňovali na jiný klíč, takže při postupných poruchách všech zámků měl řidič sbírku 4 různých klíčů od celého vozu.
O dalších závadách Škodovek bych mohl napsat knihu.
Snad jediné, co cením, CZ motor nežral, na rozdíl od VW motorů, vůbec žádný olej. Od výměny do výměny stav oleje na rysce stále stejný.
Pokud srovnám v rodině se stejně starým R Cliem, zhruba stejný náběh km, tak Clio v dieslu se chová kultivovaněji, nic tam nedrnčí, žádné poruchy, stále ještě jezdí k plné spokojenosti.
S45t88a52n60i44s67l13a83v 32N76ý10v27l46t
Rez, rez a zase rez. Přitom takové Audi 80 bylo pozinkované natolik, že dodnes jezdí po ukrajině a bělorusku spolu s žigulíkama.
D62a60v14i41d 14K91n15a67p85e75k
Felicii r.v. 1996 jsem koupil v roce 2006 a jezdil dalších 9 let let, aniž bych se o ni nějak extra staral, parkoval jsem na ulici a závad bylo naprosté minimum. Pouze výměna dílů odešlých stářím (chladič,spojka, tlumiče termostat, brzdové rozvody a brzdy a pravidelně nějaké drobnosti jako těsnění, hadičky apod.). V podstatě se mi a předchozímu majiteli za 19 let a 190.000 nestalo, že bychom s Felicií zůstali někde viset a auto bylo nepojízdné.
Jediné, co byl velký problém, byly plechy - hlavně kolem plastové lišty na 5.dveřích, prahy a přední i zadní blatníky. Ty se musely vyměnit kolem 13. roku života auta a byly komplet rozežrané.
P60e74t24r 79S75o38v64a
koroze? 21 let parkuju venku,v zime,v lete a mam tam par malejch flicku.vzdycky se smeju,kdyz vidim mnohem mladsi auta,zrezavely az beda
D12a95v35i80d 91K90n54a41p24e13k
Tak to máte kliku. U mé Felicie (r.v. 1996) jsem vyměnil všechny blatníky, prahy a 5.dveře kvůli korozi. Po 12 letech provozu a parkování venku.
Jste si jist, že máte Felicii?
P41e22t59r 49M48i43c45h64a13l
Na to, že šlo v podstatě o modernizovaný Favorit, tedy auto konstrukčně cca z poloviny 80. let, to celkem ušlo. Ale jinak žádná hitparáda.
Š56i70m21o24n 58M22a45r36t83y91n87e14k
Tak hitparáda to nebyla, ale také se kolik stála a kolik stála konkurence. ̈V poměru cena/výkon(velikost) neměla konkurenci.
M55a47r44e24k 50J36a78n21e50č58k60a
Felda patří zasloužené mezi nejspolehlivější Škodovky, co Škoda vyrobila. Měla jedinou chybu na kráse a to koroze pátých dveří, lemů blatníků a později i nosné části. Perfketně si rozuměla i s LPG. Tohlnejspíše dodnes. Pouze díky tomuto modelu jsem pár let měl Fabii a Octavii, než jsem se toho raději zbavil a šel do jiných značek. Inu, škoda.
Š53i63m55o84n 22M40a78r25t72y81n92e89k
Felda byla možná spolehlivá při ježdění kolem komína (s nájezdem do 10 tis. ročně), kdy stačila dříve zreznout, než se začala sypat. Já s feldou najel 300 tis. km za cca 5 let. A po najetí 100 tis. km to žádná hitparáda nebyla. Kromě motoru (vw 1.6) se sypalo pravidelně všechno.
K81a76r68e55l 63M70a48z36a97č
Felda patří mezi nejlepší škodovky všech dob. Užitná hodnota dobrá, servis za pár korun, jízdní vlastnosti na svou dobu a třídu dobrý (podle mě snad lepší než u Fabie). Oproti Favoritu výrazně lepší podvozek a komfort.
L65i52b61o97r 20M30o59u14č58k89a
je potřeba se svézt taky něčím jiným, aby si poznal jaká to byla tragédie
Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům
Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...
První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet
Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy
Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....
Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí
Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Škoda patentuje osobní automobil. Chce posadit dítě na nejbezpečnější místo
Patentový úřad ve středu zveřejnil patentovou přihlášku mladoboleslavské škodovky s neskromným...
Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let
Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...
Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla
Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...
KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství
Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...
Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy
Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....