Diskuze
Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie
Děkujeme za pochopení.
P74e27t51r 52H45e92j79h64a48l
Nechybí nám vyšší pokuty, ale prostá přítomnost policie. S mým původním autem jsem byl za 340tis zastaven 3x. Se současným za 45tis 1x. Mimo to jsem byl chycen a zaplatil pokutu v jedné pražské pasti u Smíchovského nádraží. Takže pokud k tomu připočtu i služební auta, vychází mi to méně než jedna kontrola na ujetých 80tis km. Mám-li štěstí pak hlídku policie vidím 1x měsíčně. Inflační les značek kolem silnice ničemu nepomůže bez prosté přítomnosti policie je už naprosto ničemu. Navíc mě nezajímá že mám jet 50, když potřebuji vědět, že nejbližší je zatáčka vpravo.
M94a40r26t21i91n 30K20a28r69á80s47e80k
Český řidič je vzorem nekázně, ale české silnice jsou plné alivizmu a zbytečných omezení. Například na mnoha místech chybí přerušovaná řára dovoljící předjíždění jen pro tem směr, kterému začíná přehledný úsek. Prostě na to kašlou a zakážou předjíždění pro oba směry.
V místech kde by stačila upozorňovací značka, je né k ní, ale namísto ní, rychlostní omezení, často bez jakéhokoli vysvětlení. Na místech kde by stačila značka s doporučenou rychlostí, je opět natvrdo, rychlostní omezení.
V křižovatkách bývají pruhy a šrafy nakreslené tak, že kdyby to člověk chtěl projet podle nich, ukroutí si ruce a úplně zbytečně. Na místech kde býval záliv pro trolejbus, se při rekonstrukci udělá bez zálivu a s ostrůvkem uprostřed aby trolejbus nešel objet. Na místech, kde bylo šikmé napojení na hlavní silnici, které sloužilo jako přirozený připojovák, se udělá komé, aby to nešlo projet plynule, ani když jste široko daleko sám.
Argumentuje se věcmi, které se přebírají ze zahraničí a které tam dobře fungují. Ptám se tedy: Kde jsou semafory u přechodů, kterým po chvíli červená začne blikat a znamená to že pokud nejde po přechodu chodec, může už řidič jet, jako je to v Anglii. Kde je pravidlo, že i na červenou se smí odbočit pravo když dáte přednost všem co mají zelenou, jako je to v USA. Kde je stovka na silnicích mimo obec, která je normální v Rakousku. Mnoho zdejších silnic by to sneslo. '
Bohužel se u nás, podobně jako v jiných zemích zanedbává jedna věc a to je průběžné dovzdělávání a přezkušování řidičů a to by podle mě vedlo k o mnoho většímu zvýšení bezpečnosti, než většina omezení, kterých už je tolik, že i slušní řidiči už na ně v těch očividně nesmyslných místech často kašlou.
V případě většiny řidičů bez profesáku, je situace taková, že udělají řidičák a pak se následujích skoro padesát let nikdo nezajímá, jestli se vůbec naučili jezdit (z autoškoly nevyjde řidič ale větší nebo menší nemehlo, co se ještě musí 90% doučit praxí) Občas někdo udělá e-learning jako referent.
D77a85v58i86d 51V67i61k12t91o78r54a
Takže v noci jedete po dálnici max. 60 km/h, abyste stačil zastavit před překážkou? Asi ne, že? A vy nás budete poučovat, jak jezdit?
M97a98r76t24i28n 40K57a47r24á91s78e53k
Taky si to vždycky říkám, když někdo teoretizuje o bezpečnosti a úplně ignoruje onen kompromis, který na silnicích úplně samozřejmě řeší jak zákon, tak každý řidič a to kompromis mezi bezpečností a použitelností. Protože nejbezpečnější je samozřejmě sedět na pwdeli a nikam nejezdit a cokoli jiného už je kompromis.
J46a63n 69K25r48p86e40c
noooo... jestli nahodou ten pan neni policajt. dost mu to policajtsky pali... ten jeste udela karieru.
M71a46r96t40i92n 65K92a34r28á61s55e25k
Zvýšení postihů jako prevence proti nehodám je kravina jak troky.
Jednak pán sám jako nejčastější příčinu nehod uvádí nepřizpůsobení rychlosti a za to jsem ještě neviděl že by někdo dostal pokutu. Možná až potom co někam vlítnul, ale za samotné nepřizpůsobení rychlosti asi padají fakt výjimečně. Ono to jde taky dost těžko dokázat, že ta rychlost byla nebo nebyla přiměřená, pokud byla nižší, než maximálna v daném místě. Pokutuje se právě maximálka a ta často nemá s přiměřenou rychlostí skoro nic společného. Navíc se nejčastěji měřívá tam, kde by ona přiměřená rychlost mohla být klidně daleko vyšší, než maximální povolená. Měšťáci jsou na to specialisté. V životě jsem je neviděl měřit na rušné ulici plné chodců, nebo u školy. To spíš na široké silnici na konci obce ideálněvečer kdy je menší provoz a nejlépe směrem ven.
Další z jenčastějších příčin nehod, nepozornost/nevěnování se řízení, přejetí do protisměru. Tady by šlo postihovat asi jen telefonování a podobně zjevné věci. Jinak taky není jak to postihovat, protože většinou se řidič takto do protisměru při hustším provozu podívá jen jednou. Takže se policie zaměří jednou za čas na postihování přestupků, které sice nejsou nebezpečné, ale dají se snadno dokumentovat a dokazovat, aby měli vykázáno, jak ty řidiče umravňují. Ale protože řidič který stokrát udělá přestupek dostane trest možná tak jednou, možná ani to ne, nebude mít vyšší pokuta žádný dlouhodobý účinnek, možná chvilku po změně sazebníku a to ještě jen u řidičů, kteří si to někde přečtou. Ano, je to jednodušší, než hlídkovat a postihovat přestupky častěji a hlavně jednodušší než postihovat ty nebezpečné namísto těch snadno dokumentovatelných přestupků.
M85a27r22t24i15n 91N87e22r43m32u88t
Ona vám každá rychlost přijde jako přiměřená, dokud nedojde ke ztížení podmínek. Například ve zúžení dvou pruhů, kde bývá 80, sám můžete jet klidně bezpečně třeba 140, při obou obsazených pruzích můžeme jet všichni 100, ale běda, když tahle kolona potká odstavené auto, hasiče, bordel na silnici, bílou tmu nebo i připojující se auto. A na to fantazie většiny řidičů už nestačí (jeden tomu říká, že je to osud, on už se pozná)
V98l41a70d89i14m14í90r 86V53é91r23o35s61t79a
Hlavní problém D1 je, že už dááááávno měla být šestiproudá z Prahy až do Ostravy. Jinak provoz normálně vypadá tak, že v pravém pruhu jedou kamiony a v levém je kolona osobáků, tempo 90-110, nějaké uvolňování levého pruhu "rychlejším" vozidlům se tím pídem dostalo do kategorie bájí a pohádek!!
F95r49a57n97t97i31š75e88k 30M36i74c12h33a71l91i59c44a
Vy asi po dálnicích vůbec nejezdíte
M23a57r30e36k 58J75a13n68e21č79k63a
Je fakt, že český řidič je vzorem naprosté nekázně. Když u povolené rychlosti v obci 50km/hod, jedete tedy 50km/h max. 55km/h, tak se na vás stejně každý trouba lepí a připadáte si jako hlupec, že se vůbec snažíte dodržovat rychlost a pak tihle lepiči nebezpečně předjíždějí a klidně to udělají i kousek od policejní hlídky a ta vůbec nic, asi má zrovna pracovní přestávku. Naopak jsem zažil situaci a to doslova pozdní noční lov několika aut Policie na řidiče, které braly i za naprosto banální přestupky, jako je jízda v levém pruhu na zcela prázdné dvouproudové silnici v obou směrech, protože zde často v noci šmatlají neosvětlení turisti a hrozí zde i střet se zvěří. Prostě sprostý výběr daně za průjezd obcí, krytý zákonem, který se tady náramně hodí. Pak se cajti a všichni ostatní diví, že to tady vypadá, jak to vypadá.
D36a63n92i26e27l 85S14c80h84n13i97t74z92e68r
Mám opačnou zkušenost, řidiči jedou 38 - 45 km/h. Když jednou takového experta přijel, (musel jsem na přehledný úsek) pak se dívám do zpětného zrcátka, a policisté dotyčného zastavili. Zřejmě za neodůvodněné pomalé ježdění.
Já jen když se napíše A, mělo by se napsat i B.
J29a14n 39Š85v73e14c
Já tomu moc nerozumím, ale něco mě napadlo. Mohlo by pomoci zakázat dopravní nehody? :-)
M43a66r46e26k 75H22r97u31b94y
Desitky kilometru zbytecnych uzavirek, nedostatecna kapacita, neexistence trvaleho policejniho dohledu a problem jsou nizke pokuty?
Ten pan to u policie dotahne daleko.
O62n64d18ř65e10j 21Č19a16p54k15a
Tak samozřejmě, ideální hlídka jsou 2 policajti a hypoteční specialista... pokuty vyšší než v Německu jsou prostě málo
J55a62n 45J62u25r82n37í67č93e55k
K těm bezpečnostním pásům, jak o nich mluví v čase 23:38:
On to soud v případě nehody taky tak vyhodnotí: Nehodu zavinil řidič vozidla A, ale následky si do velké míry zavinil poškozený XY z vozidla B, který porušil povinnost být za jízdy připoután.
je o tom judikatura.
J98i38ř34í 16E59r92b96e55n
Ovšem neznalá veřejnost nedávno div nelynčovala doktora Weisse, když zavinil nehodu, při které zemřeli dva lidé - jenže ti dva zemřeli právě kvůli tomu, že pasažérka vzadu nebyla připoutaná.
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu
Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Inspektor/ka Oddělení dohledu nad zpracováním biologických materiálů
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha