Diskuze

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce s cisternou uhořel člověk, a k tomu byl těžce zraněn policista. O situaci na českých silnicích mluvil v diskuzním pořadu Rozstřel zástupce šéfa dopravní policie Michal Hodboď.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P74e27t51r 52H45e92j79h64a48l

21. 10. 2019 9:14

Nechybí nám vyšší pokuty, ale prostá přítomnost policie. S mým původním autem jsem byl za 340tis zastaven 3x. Se současným za 45tis 1x. Mimo to jsem byl chycen a zaplatil pokutu v jedné pražské pasti u Smíchovského nádraží. Takže pokud k tomu připočtu i služební auta, vychází mi to méně než jedna kontrola na ujetých 80tis km. Mám-li štěstí pak hlídku policie vidím 1x měsíčně. Inflační les značek kolem silnice ničemu nepomůže bez prosté přítomnosti policie je už naprosto ničemu. Navíc mě nezajímá že mám jet 50, když potřebuji vědět, že nejbližší je zatáčka vpravo.

1 1
možnosti

Český řidič je vzorem nekázně, ale české silnice jsou plné alivizmu a zbytečných omezení. Například na mnoha místech chybí přerušovaná řára dovoljící předjíždění jen pro tem směr, kterému začíná přehledný úsek. Prostě na to kašlou a zakážou předjíždění pro oba směry.

V místech kde by stačila upozorňovací značka, je né k ní, ale namísto ní, rychlostní omezení, často bez jakéhokoli vysvětlení. Na místech kde by stačila značka s doporučenou rychlostí, je opět natvrdo, rychlostní omezení.

V křižovatkách bývají pruhy a šrafy nakreslené tak, že kdyby to člověk chtěl projet podle nich, ukroutí si ruce a úplně zbytečně. Na místech kde býval záliv pro trolejbus, se při rekonstrukci udělá bez zálivu a s ostrůvkem uprostřed aby trolejbus nešel objet. Na místech, kde bylo šikmé napojení na hlavní silnici, které sloužilo jako přirozený připojovák, se udělá komé, aby to nešlo projet plynule, ani když jste široko daleko sám.

Argumentuje se věcmi, které se přebírají ze zahraničí a které tam dobře fungují. Ptám se tedy: Kde jsou semafory u přechodů, kterým po chvíli červená začne blikat a znamená to že pokud nejde po přechodu chodec, může už řidič jet, jako je to v Anglii. Kde je pravidlo, že i na červenou se smí odbočit pravo když dáte přednost všem co mají zelenou, jako je to v USA. Kde je stovka na silnicích mimo obec, která je normální v Rakousku. Mnoho zdejších silnic by to sneslo. '

Bohužel se u nás, podobně jako v jiných zemích zanedbává jedna věc a to je průběžné dovzdělávání a přezkušování řidičů a to by podle mě vedlo k o mnoho většímu zvýšení bezpečnosti, než většina omezení, kterých už je tolik, že i slušní řidiči už na ně v těch očividně nesmyslných místech často kašlou.

V případě většiny řidičů bez profesáku, je situace taková, že udělají řidičák a pak se následujích skoro padesát let nikdo nezajímá, jestli se vůbec naučili jezdit (z autoškoly nevyjde řidič ale větší nebo menší nemehlo, co se ještě musí 90% doučit praxí) Občas někdo udělá e-learning jako referent.

0 0
možnosti

Takže v noci jedete po dálnici max. 60 km/h, abyste stačil zastavit před překážkou? Asi ne, že? A vy nás budete poučovat, jak jezdit?

2 1
možnosti

Taky si to vždycky říkám, když někdo teoretizuje o bezpečnosti a úplně ignoruje onen kompromis, který na silnicích úplně samozřejmě řeší jak zákon, tak každý řidič a to kompromis mezi bezpečností a použitelností. Protože nejbezpečnější je samozřejmě sedět na pwdeli a nikam nejezdit a cokoli jiného už je kompromis.

0 0
možnosti

J46a63n 69K25r48p86e40c

17. 10. 2019 10:30

noooo... jestli nahodou ten pan neni policajt. dost mu to policajtsky pali... ten jeste udela karieru.

0 0
možnosti

Zvýšení postihů jako prevence proti nehodám je kravina jak troky.

Jednak pán sám jako nejčastější příčinu nehod uvádí nepřizpůsobení rychlosti a za to jsem ještě neviděl že by někdo dostal pokutu. Možná až potom co někam vlítnul, ale za samotné nepřizpůsobení rychlosti asi padají fakt výjimečně. Ono to jde taky dost těžko dokázat, že ta rychlost byla nebo nebyla přiměřená, pokud byla nižší, než maximálna v daném místě. Pokutuje se právě maximálka a ta často nemá s přiměřenou rychlostí skoro nic společného. Navíc se nejčastěji měřívá tam, kde by ona přiměřená rychlost mohla být klidně daleko vyšší, než maximální povolená. Měšťáci jsou na to specialisté. V životě jsem je neviděl měřit na rušné ulici plné chodců, nebo u školy. To spíš na široké silnici na konci obce ideálněvečer kdy je menší provoz a nejlépe směrem ven.

Další z jenčastějších příčin nehod, nepozornost/nevěnování se řízení, přejetí do protisměru. Tady by šlo postihovat asi jen telefonování a podobně zjevné věci. Jinak taky není jak to postihovat, protože většinou se řidič takto do protisměru při hustším provozu podívá jen jednou. Takže se policie zaměří jednou za čas na postihování přestupků, které sice nejsou nebezpečné, ale dají se snadno dokumentovat a dokazovat, aby měli vykázáno, jak ty řidiče umravňují. Ale protože řidič který stokrát udělá přestupek dostane trest možná tak jednou, možná ani to ne, nebude mít vyšší pokuta žádný dlouhodobý účinnek, možná chvilku po změně sazebníku a to ještě jen u řidičů, kteří si to někde přečtou. Ano, je to jednodušší, než hlídkovat a postihovat přestupky častěji a hlavně jednodušší než postihovat ty nebezpečné namísto těch snadno dokumentovatelných přestupků.

0 0
možnosti

Ona vám každá rychlost přijde jako přiměřená, dokud nedojde ke ztížení podmínek. Například ve zúžení dvou pruhů, kde bývá 80, sám můžete jet klidně bezpečně třeba 140, při obou obsazených pruzích můžeme jet všichni 100, ale běda, když tahle kolona potká odstavené auto, hasiče, bordel na silnici, bílou tmu nebo i připojující se auto. A na to fantazie většiny řidičů už nestačí (jeden tomu říká, že je to osud, on už se pozná)

0 0
možnosti
Foto

Hlavní problém D1 je, že už dááááávno měla být šestiproudá z Prahy až do Ostravy. Jinak provoz normálně vypadá tak, že v pravém pruhu jedou kamiony a v levém je kolona osobáků, tempo 90-110, nějaké uvolňování levého pruhu "rychlejším" vozidlům se tím pídem dostalo do kategorie bájí a pohádek!! ;-D;-D

0 3
možnosti

Vy asi po dálnicích vůbec nejezdíte ;-D

1 0
možnosti

Je fakt, že český řidič je vzorem naprosté nekázně. Když u povolené rychlosti v obci 50km/hod, jedete tedy 50km/h max. 55km/h, tak se na vás stejně každý trouba lepí a připadáte si jako hlupec, že se vůbec snažíte dodržovat rychlost a pak tihle lepiči nebezpečně předjíždějí a klidně to udělají i kousek od policejní hlídky a ta vůbec nic, asi má zrovna pracovní přestávku. Naopak jsem zažil situaci a to doslova pozdní noční lov několika aut Policie na řidiče, které braly i za naprosto banální přestupky, jako je jízda v levém pruhu na zcela prázdné dvouproudové silnici v obou směrech, protože zde často v noci šmatlají neosvětlení turisti a hrozí zde i střet se zvěří. Prostě sprostý výběr daně za průjezd obcí, krytý zákonem, který se tady náramně hodí. Pak se cajti a všichni ostatní diví, že to tady vypadá, jak to vypadá.

1 1
možnosti

Mám opačnou zkušenost, řidiči jedou 38 - 45 km/h. Když jednou takového experta přijel, (musel jsem na přehledný úsek) pak se dívám do zpětného zrcátka, a policisté dotyčného zastavili. Zřejmě za neodůvodněné pomalé ježdění.

Já jen když se napíše A, mělo by se napsat i B.

1 0
možnosti

J29a14n 39Š85v73e14c

16. 10. 2019 15:50

Já tomu moc nerozumím, ale něco mě napadlo. Mohlo by pomoci zakázat dopravní nehody? :-)

0 0
možnosti

M43a66r46e26k 75H22r97u31b94y

16. 10. 2019 15:40

Desitky kilometru zbytecnych uzavirek, nedostatecna kapacita, neexistence trvaleho policejniho dohledu a problem jsou nizke pokuty?

Ten pan to u policie dotahne daleko.:-P

1 0
možnosti

Tak samozřejmě, ideální hlídka jsou 2 policajti a hypoteční specialista... pokuty vyšší než v Německu jsou prostě málo

3 0
možnosti

K těm bezpečnostním pásům, jak o nich mluví v čase 23:38:

On to soud v případě nehody taky tak vyhodnotí: Nehodu zavinil řidič vozidla A, ale následky si do velké míry zavinil poškozený XY z vozidla B, který porušil povinnost být za jízdy připoután.

je o tom judikatura.

2 0
možnosti
Foto

J98i38ř34í 16E59r92b96e55n

16. 10. 2019 16:08

Ovšem neznalá veřejnost nedávno div nelynčovala doktora Weisse, když zavinil nehodu, při které zemřeli dva lidé - jenže ti dva zemřeli právě kvůli tomu, že pasažérka vzadu nebyla připoutaná.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

15. března 2024,  aktualizováno  14:53

Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet

12. března 2024  8:47

Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

14. března 2024

Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Bláznění po karavaningu pominulo. Výrobci koketují s elektrickým pohonem

19. března 2024

Při koupi nebo pronájmu karavanů a obytných aut lidé v poslední době kladou důraz na energetickou...

Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let

19. března 2024

Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství

18. března 2024

Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!