Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a nedotáčivý smyk, ale i to, zda má auto pohon předních, nebo zadních kol. Podle instruktora Autodromu Most Marka Kohoutka je to však hrubá chyba. Postup je stejný, ať máte jakýkoliv pohon.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Osobně si myslím, že pan instruktor to uvádí dost přesně, ale bez paxe je to k ničemu. Vybírání smyku musí být automatické, stejně tak jeho rozpoznání. To nestačí 10x nebo 20x někde na autodromu, to musí být alespoň 100+ krát na začátku a pak každý rok si návyky opakovaně upevňovat.

0 0
možnosti

I42v70o 98Č72á72n

23. 10. 2019 0:08

No to je hezké, ale já bych potřeboval poradit, co mám dělat, když se dostanu do smyku s letadlem...:-/

0 0
možnosti
JZ

Treba navštíviť miestneho farára, ten má radu čo sa modliť v takomto prípade ;-D

0 0
možnosti
RM

"Podle instruktora Autodromu Most Marka Kohoutka je to však hrubá chyba. Postup je stejný, ať máte jakýkoliv pohon." Člověk by měl vědět jakým lidem se vyhnout pokud se chce naučit něco užitečného, ale na to stačila jedna věta a nebyl třeba tak dlouhý a zbytečný článek, protože dál to stejně nemá cenu číst. Maximálně tak pro pobavení...

0 1
možnosti
FT

F28i81l11i31p 86T30ř58e19b64a

23. 10. 2019 9:07

Vážně? Poučte nás, v čem se pan instruktor školy smyku mýlí!

Myslíte, že když Franta čtenář vlítne do zatáčky se svým Bávem a utrhne se mu předek, že to srovná jemnou prací s plynem?

Leda kulový...

0 0
možnosti
TZ

T53o51m45á21š 27Z10e25m29a89n

22. 10. 2019 21:08

Samozřejmě je zásadní rozdíl v pohonu.

Když jedu se Subaru a ujede mi na sněhu předek, přidám plyn a auto se krásně srovná a zatočí. To v předohrabu mám smůlu a auto si to šine ven ze zatáčky..

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MN

Já tedy nevím, ale zažil jsem hodně smyků (jako kluci jsme jezdili v noci blbnout na parkoviště u nákupního centra hned jak napadl první sníh), a nikdy jsem žádné vibrace v prodloužených zádech (krásný výraz pro zadek) necítil.

0 0
možnosti
Foto

Píše to přesně tak, jak se mi to osvědčilo metodou pokus- omyl.

0 0
možnosti
Foto

České autoškoly ledacos učí špatně. To už snad každý poznal dávno.

0 0
možnosti
VP

V27i26t 25P21o47c62h37m65a40n

22. 10. 2019 17:12

Piste, prosim, seslapnout spojku. Ne vyslapnout. Mnoha lidem to pak bude jasnejsi.

1 0
možnosti
JR

J82a62n 63R39i29c83h49t70e39r

22. 10. 2019 10:57

Zásadní je jezdit tak, aby se člověk do smyku vůbec nedostal. Moje zkušenost ze školy smyku je, že nějaký smyk předních nebo zadních kol člověk v rychlosti nepozná, i když to čeká. Jedu, projíždím kluznou zatáčkou (nijak rychle, stačí třeba 40kmh) a najednou šup, auto celé letí ze zatáčky ven. Jestli to bylo víc zadkem nebo předkem poznám až když stojím na asfaltu mimo kluznou dráhu - tedy v reálu v příkopu. Správné návyky podle mne nelze natrénovat ani za den ježdění po polygonu. V reálu bude stejně všechno jinak. A pokud dostanu smyk na vnitřní straně zatáčky někde na okresce, tak i při jeho bravurním zvládnutí skončím minimálně kusem auta v protisměru a pak nezbývá než doufat, že tam zrovna nikdo nepojede.

Základ je jet defensivně a pokud povrch vypadá, že by mohl klouzat, tak si někde na rovince zkusit prudšeji zabrzdit, abych zjistil, kdy se to začne trhat a co si ještě můžu dovolit. Občas člověk zjistí, že i 20kmh je moc a při jakémkoli prudším zabrždění jedu jak sáně, což je mimochodem dobré si vyzkoušet někde v bezpečí rovinky nebo parkoviště.

10 1
možnosti
TZ

T96o59m69á95š 31Z70e63m83a63n

22. 10. 2019 21:10

Souhlas, ale ne vždy je smyk tak náhlý, např na sněhu se dá udržet ve stopě jen se auto otočí a jede víc bokem (stálá 4x4 výrazně pomůže).

0 1
možnosti
JB

J31á80n 61B56o58k68o17r

22. 10. 2019 9:36

Niekde som čítal (tiež to bol tuším nejaký chlapík zo školy šmyku), že v niektorých prípadoch pomôže naopak pridanie plynu. Kolesá zaberú a auto sa zrovná. Alebo to už neplatí? Nie som odborník, jazdím skôr opatrne, maximálne si na snehu občas vyskúšam prešmyknutie zadku.

0 0
možnosti
DP

Na zadokolce ano, ale to chce skutecne ridice, ktery to auto umi ovladat. Bezny ridic to neda a situaci zhorsi.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.