Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Návrat solárních panelů. Nové elektromobily se jimi budou dobíjet

V dobách, kdy byly elektromobily jen futuristickou záležitostí, se u konceptů hojně experimentovalo s aplikací solárních panelů. V praxi se však neosvědčily, a tak je dnes elektrická auta nemají. Podle konstruktérů několika firem, od startupů po obří automobilky, to ovšem teď vypadá na jejich návrat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

J74i73r30i 51D36o65b58r95ý

25. 11. 2019 12:01

Nesvadejte to na nizkou efektivitu panelu. Duvody jsou 3:

1) energie na kazdy metr, ktera sem od Slunce priputuje

2) maximalni mozna ucinnost panelu je omezena kvantovou teorii

3) vyuzitelna plocha vozu

Zaver: prostor na zlepseni tam je, ale dvojnasoek proti soucasnemu stavu nelze ocekavat nikdy.

0 0
možnosti
MW

Nevím jak jiní , ale já mám Passata. V nijak extra výbavě. Stejně mi ho pravidelně někdo ojíždí klíčem z hecu. Nedovedu si představit co by asi dělali autu se solárama. Škoda, že tyhle věci z reálného života už zelení nevidí.

0 0
možnosti
Foto

Asi záleží kde žijete...

0 0
možnosti

Žádný extra velký výkon z toho nedostanou, ale nějaký menší panel ve střeše bych uvítal i u spalováku. V létě při velkém rozdílu teplot venku a uvnitř by to mohlo pohánět větrák, aby se auto nevyhřálo na 50, ale třeba jen na 30, při odjezdu se to na spotřebě klimatizace dost projeví. A jinak udržovat nabitý akumulátor.

Mám pocit, že (omezené jen na to větrání) to svého času nabízeli do Superba, ale tenkrát se to moc nechytlo.

3 0
možnosti
MG

M77i84r13e56k 39G89a66j51e55r

8. 11. 2019 16:06

Takhle to májí právě některé Toyoty Prius a snad některé Lexusy.

0 0
možnosti
PN

A spalovací hateři mají žně.

V článku používají ještě NEDC, která je už tak stará jako když měl Žižka ještě obě oči.

Když už je o Americká auta ty mají reálnou normu EPA, nebo alespoň používat WLTP.

0 1
možnosti
MN

1300 km jízdy za rok ;-D;-D;-D;-D;-D;-D, jako ženeme se do záhuby, pokud tohle někdo považuje za evoluci

0 0
možnosti
VM

"To se psal rok 2016 a celodenní stání vozu na slunci umělo do baterie přidat energii jen asi na 6 kilometrů jízdy"

...

"umí podle údajů výrobce za rok vygenerovat elektřinu až na 1 300 kilometrů jízdy."

no pokud umím dobře počítat, tak je to ještě podstatně méně, než u té staré neosvědčené

3 0
možnosti
LD

L29i28b38o33r 54D69a60n41ě75k

9. 11. 2019 10:58

A u vás 365 dní svítí hezky sluníčko?

0 0
možnosti
DK

Zajímalo by mě, jak jsou na tom tyto panely s odolností proti poškrábání, ťuknutí, náraz apod. Žádné auto se v provozu tomuto nevyhne.

1 0
možnosti
MG

M16i96r30e43k 65G26a47j85e86r

8. 11. 2019 16:07

Mně se to nestává. Chybu bych viděl v řidičích.

0 1
možnosti
JZ

A to se vyplatí. Dal bych solární panel každému na hlavu, může to pohánět třeba chytré hodinky nebo kardiostimulátor.

3 0
možnosti
PS

2m2, 1000W/m2, 20% účinnost, 2 * 2000 * 0,2 = 800W.

*100 hodin slunečního svitu = 80 kWh = plné nabití Tesly.

V zásadě tedy nepoužitelné, i přes takto přestřelené údaje o FVE vám přes den v reálu nedá ani 10% dojezdu.

1 1
možnosti
JP

Tam jde spíše, že lze mírně snížit spotřebu. Ale důležitější jestli to dává ekonomicky smysl. Tzv. jestli ty panely budu schopny pokrýt náklady za, které byly vyrobeny/prodány. A to v čase cele předpokládané životnosti vozidla.

Nejvhodnější aby to byli nějaké násobky, aby se pokryli i náklady na případnou recyklaci.

4 1
možnosti
FO

Dobrý nápad je to pro pohánění ventilace, když auto stojí na Slunci.

Když to bude dávat průměrně 250 W (zlaté oči, ve skutečnosti to bude tak desetkrát méně), tak za osm hodin, co je člověk v práci to vyrobí elektřinu asi na 10 km. To by mohla být cesta z práce domů. V reálu bude člověk rád, když pak na to dojede k prvnímu semaforu.

0 0
možnosti
FO

Možná spíš na slunci. Na Slunci bych to tomu autu snad ani nepřál.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...