Diskuze
Návrat solárních panelů. Nové elektromobily se jimi budou dobíjet
Děkujeme za pochopení.
J74i73r30i 51D36o65b58r95ý
Nesvadejte to na nizkou efektivitu panelu. Duvody jsou 3:
1) energie na kazdy metr, ktera sem od Slunce priputuje
2) maximalni mozna ucinnost panelu je omezena kvantovou teorii
3) vyuzitelna plocha vozu
Zaver: prostor na zlepseni tam je, ale dvojnasoek proti soucasnemu stavu nelze ocekavat nikdy.
M35i81c84h83a98l 47W73e91n74d98l
Nevím jak jiní , ale já mám Passata. V nijak extra výbavě. Stejně mi ho pravidelně někdo ojíždí klíčem z hecu. Nedovedu si představit co by asi dělali autu se solárama. Škoda, že tyhle věci z reálného života už zelení nevidí.
O79n87d53ř66e79j 60Č76a67p17k48a
Žádný extra velký výkon z toho nedostanou, ale nějaký menší panel ve střeše bych uvítal i u spalováku. V létě při velkém rozdílu teplot venku a uvnitř by to mohlo pohánět větrák, aby se auto nevyhřálo na 50, ale třeba jen na 30, při odjezdu se to na spotřebě klimatizace dost projeví. A jinak udržovat nabitý akumulátor.
Mám pocit, že (omezené jen na to větrání) to svého času nabízeli do Superba, ale tenkrát se to moc nechytlo.
M77i84r13e56k 39G89a66j51e55r
Takhle to májí právě některé Toyoty Prius a snad některé Lexusy.
P51e26t77r 10N47e60h31a52s23i46l
A spalovací hateři mají žně.
V článku používají ještě NEDC, která je už tak stará jako když měl Žižka ještě obě oči.
Když už je o Americká auta ty mají reálnou normu EPA, nebo alespoň používat WLTP.
M10a12r95t40i42n 67N23á25p16r90a34v17n37í21k
1300 km jízdy za rok , jako ženeme se do záhuby, pokud tohle někdo považuje za evoluci
V60á24c54l92a13v 30M83e63d19e52k
"To se psal rok 2016 a celodenní stání vozu na slunci umělo do baterie přidat energii jen asi na 6 kilometrů jízdy"
...
"umí podle údajů výrobce za rok vygenerovat elektřinu až na 1 300 kilometrů jízdy."
no pokud umím dobře počítat, tak je to ještě podstatně méně, než u té staré neosvědčené
D76a51v45i64d 57K43n87a66p39e21k
Zajímalo by mě, jak jsou na tom tyto panely s odolností proti poškrábání, ťuknutí, náraz apod. Žádné auto se v provozu tomuto nevyhne.
M16i96r30e43k 65G26a47j85e86r
Mně se to nestává. Chybu bych viděl v řidičích.
J22a49k83u90b 60Z30o72u75b60e32k
A to se vyplatí. Dal bych solární panel každému na hlavu, může to pohánět třeba chytré hodinky nebo kardiostimulátor.
P52a22v17e27l 31S35o34b36o94t25k38a
2m2, 1000W/m2, 20% účinnost, 2 * 2000 * 0,2 = 800W.
*100 hodin slunečního svitu = 80 kWh = plné nabití Tesly.
V zásadě tedy nepoužitelné, i přes takto přestřelené údaje o FVE vám přes den v reálu nedá ani 10% dojezdu.
J84a11r31o91m60í83r 44P84r67ů37d44e41k
Tam jde spíše, že lze mírně snížit spotřebu. Ale důležitější jestli to dává ekonomicky smysl. Tzv. jestli ty panely budu schopny pokrýt náklady za, které byly vyrobeny/prodány. A to v čase cele předpokládané životnosti vozidla.
Nejvhodnější aby to byli nějaké násobky, aby se pokryli i náklady na případnou recyklaci.
F21r67a93n72t93i93š75e71k 43O73s14t31r61ý
Dobrý nápad je to pro pohánění ventilace, když auto stojí na Slunci.
Když to bude dávat průměrně 250 W (zlaté oči, ve skutečnosti to bude tak desetkrát méně), tak za osm hodin, co je člověk v práci to vyrobí elektřinu asi na 10 km. To by mohla být cesta z práce domů. V reálu bude člověk rád, když pak na to dojede k prvnímu semaforu.
F92r77a75n31t30i22š19e66k 55O52s72t14r86ý
Možná spíš na slunci. Na Slunci bych to tomu autu snad ani nepřál.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Specialista na controlling - HO, dovolená navíc #x4FEf
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat:
40 000 - 50 000 Kč