Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Změny v autoškole. Příští rok přibudou videa a hodiny na polygonech

Videa, která simulují jízdu ve voze, hodiny na polygonech a lepší testové otázky. To jsou změny, které by se měly objevit od příštího roku v autoškolách. Situace na silnicích, kde bourají čerství řidiči, je tristní. Jen loni zahynulo jejich zaviněním 94 lidí, tedy sedmnáct procent z celkového počtu obětí dopravních nehod.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já si myslím, že pro žáku autoškoly polygon moc nedá. Absolvoval jsem jej a podle mě má smysl, až má člověk auto aspoň trochu v ruce, má řízení zautomatizované a je schopen tedy plně reagovat (a učit se reagovat) na podněty na polygonu, nikoli všechnu svou pozornost soustředit na to, aby vůbec zvládl řídit auto.

5 0
možnosti

Jak jiné testové otázky vyřeší neschopnost ovládat auto a orientovat se v prostoru nemám tušení. No a stejně tak nemám tušení jak pomůže dělat smyky na polygonu, když většina lidí je ráda, že zvládne jet dopředu a do ničeho nevrazit. No a ti co auto zvládají si po jízdách na polygonu budou připadat ještě nezranitelnější než předtím. Z těchto důvodů bych si nedělal žádné iluze, že se nějak změní nehodovost.

Lidé získávají zkušenosti postupem času a nelze je do nich nalít za jedno odpoledne jak do nějakého robota. Většina tohle období přežije bez úrazu a někteří mají prostě smůlu, ale není nic co by s tím šlo dělat.

2 0
možnosti

Povim vam jak pomohou smyky a bezpecna jizda na polygonu. Za 1) Budete vedet jak se chova vase auto, kdyz ke smyku predni nebo zadni napravy dojde. 2) Instruktor vas nauci jak se z takoveho smyku dostat se zdravou kuzi nebo alespon minimalizovat nasledky nasledneho narazu. 3) Kazdy kdo prisel na polygon si myslel jak umi sve auto zvladat a kazdy se presvedcil, ze ho absolutne nezvlada. 4) Poznate hranice vozu v bezpecnem prostredi. 5) Az se vam nekdy neco takoveho stane v provozu, budete vedet co delat a jak to udelat spravne.

Cely den na polygonu pod dozorem instruktora, vam da vic nez 10let jezdeni po silnici s minenim jak dobry ridic jsem a pritom nikdy nemuset resit krizovou situaci.

A za 6) uvedomite si, ze ke smyku staci opravdu malo, ale dostat se z neho se zdravou kuzi uz je docela drina. Tak co pane Matulo, skocite si taky na polygon overit si vas nazor, ze cas je nejlepsi sberatel zkusenosti? ;-)

0 0
možnosti

Dobrým řidičem se člověk stane pouze praxí.

Když jsem před 30 lety dostal řidičák a koupil si první auto, také jsem si myslel, že mi patří celý svět. Až když jsem to tu a tam odrbal, zjistil jsem, že to tak není. naštestí se nic nestalo a byly to jen plechy a barva.

Dneska mám najeto možná 3/4 milionu kilometrů a co vídám na silnicích je přišerné.

Já osobně bych navrhoval kromě testů z pravidel také pořádnou testovací jízdu v délce pár hodin, kde by se projela kombinace města, dálnice, okresek a samozřejmě parkování a za každou chybu "trestný" bod. Při určitém počtu bodů prostě konečná a opakování všeho.

2 1
možnosti

Hlavně bych se zaměřila na výuku, protože to co teď autoškoly, co slyším a níže je i uvedeno, dělají, tak bych asi byla bez řidičáku dodnes, neb bych na to neměla nervy. Už chápu, že kolegové dospívajících děti víkendy tráví na parkovištích a učí je zacházet s autem, aby neměli strach je po absolvování autoškoly pustit do provozu. On ten trenažer, pak nějaká dvouhodinovka na parkovišti nebyla zavedena jen tak. Ne každý to má v ruce hned... Mě to taky trvalo, učitel byl ze mě svým způsobem nešťastný, říkal vy to dáte, ale potřebuje více času. Dneska střídám auta, jezdím v zimě hory.. (i když ze sněhu a ledu a mokra mám respekt pořád..)

3 0
možnosti

P11e72t98r 74M98i22c37h80a64l

31. 10. 2019 9:36

Problém je úplně jinde. Dřív, kdo neuměl ovládat auto, nešel ke zkouškám. Dneska jde do jiné autoškoly a prostě to "uchodí". A když vidím některé "učitele" autoškol, kteří by ani sami neměli mít řidičák, nedivím se vůbec ničemu.

No a čerstvý absolvent takové výuky si koupí na splátky nějaký starý střep, který ovšem zvládne stovku pod deset vteřin, a výsledky jsou jasně předvídatelné.

1 0
možnosti

stary strep hmm, zrychleni vozidla je take prvkem pasivni bezpecnosti.... ono jezdit s autem ktere ma par kw je docela ridicsky narocne (odhad, razeni) treba pri obcasnem predjizdeni... neni to tak jednoznacne jak pisete. ale ano zaci autoskol by meli mit zazite nejake navyky a ne jak vidim denne ze treba brzdi v zatacce

0 0
možnosti

Ostrý provoz, to jediné naučí řídit. videa a polygony jsou nanic.

1 0
možnosti

M80a93r54e59k 30T92ů67m95a

31. 10. 2019 9:25

Nedělám si přehnaný iluze o stavu výcviku v autoškolách, ale myslím si, že tohle tomu zrovna moc nepomůže.

Já osobně si myslím, že těch hodin v autě za volantem v ostrém provozu by mohl být vyšší než je, ale samozřejmě by pak společně s tím šla nahoru cena výcviku, a bylo by potřeba více kvalitních instruktorů...

1 0
možnosti

J75a90n 24M60a11l50ý

31. 10. 2019 9:19

Polygon je jistě super. Nicméně si troufnu tvrdit, že ani pár hodin na polygonu člověka nenaučí ke správným reakcím. To v tom člověku buď je a nebo ne. Každý prostě neodkáže v krizové situaci udržet čistou mysl a zvolit správné řešení k dané situaci.

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Jestli ta planovana zmena ma prinest zkusenejsi a pripravenejsi nove ridice, tak jedine dobre. R^

1 0
možnosti

Video je fajn, ukazuje běžné porušování předpisů....

- snaha předjet za každou cenu - část odbočování mimo komunikaci

- ignorace značek motorkáři - část motorkář za dodávkou

A na závěr ten cyklista, co se snaží nacpat se zprava vedle auta, která odbočuje vpravo

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...