Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Počet nejstarších dovážených ojetin se za dekádu zdesetinásobil

Za posledních deset let vzrostl dovoz ojetin nad 15 let věku desetinásobně. Jejich podíl na dovozech do Česka stoupl z 1,7 na současných 19 procent. Ze statistik Svazu dovozců automobilů to vyčetl jeho tajemník Josef Pokorný.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dle ženevské a opakovaně vídeňské smlouvy si státy navzájem uznávají vybavení vozidla a příslušenství platné v signatářském státě. Tyto smlouvy stále platí a mezinárodní právo je nadřazeno v případě podpisu nad národním. Proto jsou vysocí soudruzi souzeni za střelbu na hranicích po podpisu lidských práv v Helsinkách. Pak bylo vnitřní ČSSR právo v této oblasti překonané, neplatné.

1 0
možnosti

Třeba to nakupují proto, že nová vozidla by jim ani nedovolila se rozjet. Po usednutí za volant by jim to řeklo, že jsou asi opilí, že furt nadávají, že furt akcelerují, nebo brzdí , že se furt někomu lepí na zadek, nedávají přednosti, neudrží se v pruhu zabírají 2 pruhy, nebo přejíždějí z pruhu do pruhu bez blinkru, že neumějí zatočit doprava, ani doleva,furt se hrabou v mobilu.:-)

0 0
možnosti

za poslednich 10 let 10x vic... kdo by to rekl, ze?

0 0
možnosti

nj bohužel dnes už ani "socky" nechtějí chodit pěšky takže tři auta do rodiny, každé do 50 tisíc, pokud možno čoudící diesel, co jezdí skoro zadarmo...... Greta má pravdu, lidstvo z lenosti jde do pekla.......

0 0
možnosti

Zase nesmysl s kamerou za oknem v Rakousku. Samozrejme ze ji muzete mit a ne ze ne jak se v clanku pise.

2 0
možnosti
Foto

J57i58ř29í 31E78r95b82e87n

16. 12. 2019 5:23

Ten nesmysl pochází z vyjádření poslance Zdechovského, nejde o novinářskou tvorbu.

0 0
možnosti

Jestli to nebude tím, že nemají startstop a další nesmysly, která jsou k ničemu, ale oprava stojí víc jak to auto...

1 1
možnosti

To je jen ukázka toho, že ceny nových vozů v ČR neodpovídají kupní síle obyvatelstva.

1 1
možnosti
Foto

J15i64ř75í 91E13r54b95e71n

16. 12. 2019 5:30

Kupci hlavně vyjadřují názor, že auta z roku plusmínus 2004 považují za zachovalá, bezpečná a užitkově odpovídající jejich potřebám. Kousek od mého bydliště si jakýsi bazarista zřídil dovozní parkoviště takových ojetin, teď tam má kolem 40 aut a většinou to jsou velmi pěkné dvojkové octavie, semtam i nějaký superb, passat, golf nebo bavorák.

0 0
možnosti

Tu jednotnou výbavu podepisuji. Mělo to být už dávno.

2 1
možnosti

R15a70d27e66k 70H60o11d50a78ň

9. 12. 2019 13:08

Však ona taky už dávno je - Vídeňská úmluva byla podepsaná roku 1968 (takže vlastně loni oslavila jubileum). Jen se to některým státům "nehodí", tak to obchází "povinnou výbavou řidiče" a podobnými výtvory.

4 0
možnosti

Pořád stejná pohádka o vyřazených filtrech atd...

Vždyť každý dovoz musí u nás projít STK. Tak kde je proboha problém?? Nebo to je opravdu pohádka, kterou nás krmí? V zemi, kde jsou třetinové platy oproti západu snad nečekáte, že si každý bude kupovat každé 4 roky nové auto??

6 0
možnosti

J45i51ř76í 60Z83ý64k97a

9. 12. 2019 11:13

k tomu stáří automobilů - zrušte u veteránů omezení na příležitostné podnikání (mimo stavebnictví a autodopravu - tam by se to zneužívalo), zaveďte historizující veteránské RZ (bez EU proužku), nastavte delší intervaly kontrol. Vyhlaste další "amnestii" na likvidaci neexistujících vozidel. Legalizujte stav registrace veterána bez dokladů - zamezíte kupčení s doklady a jejich setrvávání v registru. A uvidíte jak se ten registr pročistí. Hned bychom byli na průměru kolem 10let.

Sám náš registr "zatěžuji" veterány 47let a 25 let (youngtimer co již roste značně na hodnotě). Ono se to nezdá, ale musí existovat tři max. roční auta, aby to dalo průměr 15 let, resp. 7ks na německých "pod 9let". A takových aut jsou v registru statisíce (240t ks aut vyrobených před rokem 1980).

Pro tu legraci jsem si spočítal vážený průměr a vyšlo mi, že aby se ty veterány vyvážily novými auty na průměr 15let, muselo by existovat v registru 750t maximálně ročních aut. Dostat se na průměr pod 9 let znamená 1,55M maximálně ročních aut.

5 1
možnosti

J58i39ř72í 23Z32ý70k54a

9. 12. 2019 11:19

ještě pár zajímavostí OA s rokem výroby 1945 je u nás skoro 2000ks na běžných značkách. 60let starých s běžnými značkami je přes 4000ks. 50let starých je přes 13000ks, 40let starých přes 23000ks.

Vše čísla z běžného registru vozidel. Buďto je v tom registru neskutečný bordel, nebo jsme fakt národ veteránistů ;-D

4 1
možnosti

R97a40d51e48k 92H25o89d61a74ň

9. 12. 2019 11:07

Tak ono přiznejme si, většina lidí nejsou naprostí mimoni. Na jedné straně není nekonečné množství peněz, takže nový vůz je bohužel mimo možnosti, na stranu druhou ojetiny vyrobené kolem roku 2005 jsou často dobrá volba. Lze koupit motory které mají dostatečný objem a vyhly se downsizingu což znamená že mají ještě šanci spoustu let fungovat protože nejsou namáhané do extrému jak "moderní" litrové tříválce, chybí tam spousta dnes již povinné elektroniky která sice může být užitečná, ale občas může taky pěkně zaškodit/pěkně se prodražit, a současně už ta auta mají věci jako isofix...

Ono když jedete ve voze vyrobeném v roce 2019, vidíte že můžete mít přehled o značkách protože to umí číst, umí se to udržet v pruhu, umí to samo nouzově zabrzdit, super. Když v tom samém voze nejedete ale jezdíte, všimnete si že to čtení značek stojí za pendrek protože nechápe dodatkové tabulky, že dvakrát za rok máte krizovku protože asistent usoudí že před vámi je překážka která je ale ve vedlejším pruhu, jen se srolovalo dočasné značení - a zadupne vám brzdy atd., nebo se ze stejného důvodu v zúžení na dálnici přetahujete s asistentem udržení v pruhu, tak skončíte s tím že ty vychytávky začnete vypínat.

Někdy má 15 let staré auto i své výhody.

20 1
možnosti

Naprostý souhlas.

Mimochodem, tento ekonomický jev se jmenuje mezní užitek.

Myslím že spousta lidí by si dnes klidně koupila dražší/novější auto, ale nemá proč?

Vyměnit v roce 2000 15 let starou škodovku (120/fávo) za novou Octavii byl obrovský posun ve všech směrech.

Vyměnit O2 za O3(4) je minimální přínos a obrovské náklady... To má smysl jen pro ty, které to auto živí.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...