Diskuze
Další daň za nízké emise: Malé motory, velké problémy
Děkujeme za pochopení.
J22i74n82d92ř89i28c88h 24L26n68ě62n58i13č48k19a
Spíš mám za to, že i na těch vysmívaných downsizovaných motorech se dá najet slušná porce kilometrů. Chce to jen nepodtáčet (kvůli karbonu), olej měnit podle zdravého rozumu (třeba 15 000 km / 1 rok) a ne podle materiálů výrobce, zbytečně netočit studený motor do vysokých otáček, nepoužívat start-stop a nechávat turbo dochladit.
P96e89t42r 81Č36e46r86m98á67k
To je dost vtipně napsané, pokud bydete s takto zvýšenou opatrností přistupovat k jakémukoliv motori tak najede “slušné” km. Faktem zůstává že jich najede značně méně než ten normální motor a nebo bude mít zásadně větší servisní náklady.
J14i38ř63í 79T96e60p95r
Poznámka k té aerodynamice:
Cca před 3 lety jsem se někde dočetl, že "evropská komise" nařídila, že z důvodu ochrany chodců musí být předek auta myslím do 80 cm kolmý.
(Další a další a další nařízení )
V58l84a93d97i30s60l65a74v 32B37u63r37y59š35e22k
komise je zlá, chrání chodce
M31i75r39o24s75l24a96v 50S64t34e74i24n87e60r
Zrovna dnes jsem našel statistický údaj- v Německu je průměrný nájezd vozu určeného k sešrotování 180 tis. km.
Záchrana je snad jenom vývoz, třeba od firem jako AAA , které ten šrot repasují.
Průměr ovšem není pravidlo- jsou vozy, které vydrží půl miliónu, některé i milión km. Třeba ta Oktávie PD 1,9 s 90 HP. Jiné, jako třeba Fiat Panda, končily už po 60 tis. km, moje dcera měla všechna ložiska v kolech s nadměrnou vůlí a v motoru se jí utrhla ojnice.
Já měl vždy střední kubatury, 2,5 l Mercedesy, teď 2 l TDI Škodu. Ale i zde- 81 kW nebo 100 kW jsou držáky, více, než 170 HP ale zaplatíte brzkým koncem motoru.
Jinak jsem své Mercedesy prodával vždy mezi 300 a 400 tis. km, vždy v perfektním stavu, samozřejmě i s perfektní údržbou. Moje Škoda s 81 kW TDI je zrovna jenom dobře zajetá se 120 tis. km. Za pár roků uvidíme.
V64l19a26d64i72s13l73a18v 49B88u45r33y66š59e98k
důlenižitý je, jak se s tím jezdí, jsem měl ve čtyřkolce kuze od fordu 2,0 TDCi 110 kW a ta nebylo už po 90 tisíci vůbec zajetá a musel jsem jí dát do světa, protože potřebovala zásadní opravy, auto skoro za milion psalo na displeji různé poruchy, nejčastěji enginemalfuncion, tak šlo do světa, dlužno říct, že jsem ho používal převážně na popojíždění po městě i když bylo snad 5x v Řecku, třeba denně 20 x 3 km, což jí zjevně hlavně v zimě příliš nesvěčilo, bohužel jsem tyto trasy chtěl jezdit a tohle auto jsem chtěl taky, tak jsem se ptal mechaniků, jestli tohle auto za skoro milion zvládne takhle ujet 100 tisíc kilometrů, většina si myslela, že jo, tak jsem do toho šel s tím, že kugu po 4 letech prodám, budu měnit častěji olej a tankovat vervu diesel, koupě jsem nikdy nelitoval, bylo to dobrý auto, ale jeho cena klesla za 4 roky o zhruba 600 tisíc korun
R81o84m81a61n 43P38a73s54t45y76r23i66k
a co jako - jezdim a kdyz se to rozbije tak mam zaruku - po zaruce je auto stare - prodam a koupim zas nove - stare si koupi blb a ten at se stara - zadny problem - kazdy si muze kopit nove auto - kdo ne at plati a nebo chodi pesky
J46a72r86o31s48l22a35v 50Č78e51r56v46e50n81k74a
Budte rad za ty "blby"! Kdyby byl kazdy "chytry" jako Vy, komu byste ta stara auta prodaval, ze?
V36l81a95d53i76s68l44a79v 90B51u39r79y74š43e98k
kdyby lidi pidimotory do svých dácií a renaultů za pár šupů nekupovali, tak je výrobci dělat ani nebudou, kdo by na to měl, tak by jezdil třílitrovým šestivácem řadovým a nebo vidlicovým a kdo ne, tak by jezdil autobusem a nebo vlakem tak, jak to bylo před 30 lety, mimochodem auta s kvalitními motory, co vydržely milion kilometrů nikdy nestáli stejně jako dnešní dácie s motorem TCe 0,9 l turbo 66 kW
P80e45t85r 61Č21e53r93m61á98k
Ta logika je obrácená - lidé musí kupovat co je, a výrobcí musí vyrábět co proleze emisním limitem.
J42a34n 24K92o56m98r28s63k80a
Nějak my chybí určení a pojmenování viníka za ten marasmus, který nutí firmy toto vyrábět.
V88l57a12d92i95s78l19a42v 59B16u79r94y13š53e68k
za vším hledej člověka, pořádný auto by nikdy nestálo 5 platů, jako nějakej tříválcovej rapid a nebo clio, za všechno hovoří fakt, že neoblíbenějším autem je dácia logan, lidi šetří, kupují levný krámy a ty pak nic nevydrží, je to jako s párkama, dnes tam už taky nenajdeš maso jako kdysi, dřív stálo auto na dnešní prachy 2 miliony, dnes na to má každej, každej ho chce a tak to pak vypadá, navíc tím jak se jezdí se ukazuje potřeba snížit emise, což dřív taky nebylo, za vším hledej člověka, je to jak s těma párkama
J87i73n69d51ř58i25c69h 41Š46k65o36p45e32k
Škoda, že jsem nevěděl, že současná nesmyslná konstrukce motorů přijde tak brzy. Byl bych býval před lety nějaké jedno z posledních aut s normálním motorem.
V25l44a74d82i13s32l43a92v 64B41u44r61y11š92e32k
žigulíka 2107, to byly mašiny, taky jsem ho měl, 82 koní
M46a30r70e33k 21M20a53z93u38c21h
Vše co je v článku popsané se dá řešit, ale takový motor by nikdo nezaplatil.A to se týká i servisních prohlídek a úkonů s ní spojených.
J87i69ř55í 39K52a72r19b83a89n
Na to ploužení v kolonách po našich věčně přecpaných silnicích litrový tříváleček bohatě stačí ... :-)
P44e30t30r 50Č45e12r93m19á37k
Bohatě zrovna ne, ale ve fabii do kolon ve městě to skutečně stačí
P17e95t24r 75B19á10č44a
Hlavne, ze to rikame tady od zacatku a mistni chytraci za to jeste minusovali.
J65i22ř21í 64S71c49h45w70a39c44h
.... když si o to říkáš.... už ho tam máš!
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...