Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Další daň za nízké emise: Malé motory, velké problémy

Milion nebo víc kilometrů s jedním motorem? Takové porce dnešní nové agregáty nejspíš nezvládnou. Automobilky už delší čas dávají do vozů čím dál menší a menší motory, často jen se třemi válci, aby snižovaly produkci oxidu uhličitého.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Spíš mám za to, že i na těch vysmívaných downsizovaných motorech se dá najet slušná porce kilometrů. Chce to jen nepodtáčet (kvůli karbonu), olej měnit podle zdravého rozumu (třeba 15 000 km / 1 rok) a ne podle materiálů výrobce, zbytečně netočit studený motor do vysokých otáček, nepoužívat start-stop a nechávat turbo dochladit.

0 0
možnosti

To je dost vtipně napsané, pokud bydete s takto zvýšenou opatrností přistupovat k jakémukoliv motori tak najede “slušné” km. Faktem zůstává že jich najede značně méně než ten normální motor a nebo bude mít zásadně větší servisní náklady.

0 0
možnosti

J14i38ř63í 79T96e60p95r

4. 2. 2020 3:04

Poznámka k té aerodynamice:

Cca před 3 lety jsem se někde dočetl, že "evropská komise" nařídila, že z důvodu ochrany chodců musí být předek auta myslím do 80 cm kolmý.

(Další a další a další nařízení ;-€)

0 1
možnosti

komise je zlá, chrání chodce

0 0
možnosti
Foto

Zrovna dnes jsem našel statistický údaj- v Německu je průměrný nájezd vozu určeného k sešrotování 180 tis. km.

Záchrana je snad jenom vývoz, třeba od firem jako AAA , které ten šrot repasují.

Průměr ovšem není pravidlo- jsou vozy, které vydrží půl miliónu, některé i milión km. Třeba ta Oktávie PD 1,9 s 90 HP. Jiné, jako třeba Fiat Panda, končily už po 60 tis. km, moje dcera měla všechna ložiska v kolech s nadměrnou vůlí a v motoru se jí utrhla ojnice.

Já měl vždy střední kubatury, 2,5 l Mercedesy, teď 2 l TDI Škodu. Ale i zde- 81 kW nebo 100 kW jsou držáky, více, než 170 HP ale zaplatíte brzkým koncem motoru.

Jinak jsem své Mercedesy prodával vždy mezi 300 a 400 tis. km, vždy v perfektním stavu, samozřejmě i s perfektní údržbou. Moje Škoda s 81 kW TDI je zrovna jenom dobře zajetá se 120 tis. km. Za pár roků uvidíme.

4 0
možnosti

důlenižitý je, jak se s tím jezdí, jsem měl ve čtyřkolce kuze od fordu 2,0 TDCi 110 kW a ta nebylo už po 90 tisíci vůbec zajetá a musel jsem jí dát do světa, protože potřebovala zásadní opravy, auto skoro za milion psalo na displeji různé poruchy, nejčastěji enginemalfuncion, tak šlo do světa, dlužno říct, že jsem ho používal převážně na popojíždění po městě i když bylo snad 5x v Řecku, třeba denně 20 x 3 km, což jí zjevně hlavně v zimě příliš nesvěčilo, bohužel jsem tyto trasy chtěl jezdit a tohle auto jsem chtěl taky, tak jsem se ptal mechaniků, jestli tohle auto za skoro milion zvládne takhle ujet 100 tisíc kilometrů, většina si myslela, že jo, tak jsem do toho šel s tím, že kugu po 4 letech prodám, budu měnit častěji olej a tankovat vervu diesel, koupě jsem nikdy nelitoval, bylo to dobrý auto, ale jeho cena klesla za 4 roky o zhruba 600 tisíc korun

0 0
možnosti

a co jako - jezdim a kdyz se to rozbije tak mam zaruku - po zaruce je auto stare - prodam a koupim zas nove - stare si koupi blb a ten at se stara - zadny problem - kazdy si muze kopit nove auto - kdo ne at plati a nebo chodi pesky

0 9
možnosti

Budte rad za ty "blby"! Kdyby byl kazdy "chytry" jako Vy, komu byste ta stara auta prodaval, ze?

1 0
možnosti

kdyby lidi pidimotory do svých dácií a renaultů za pár šupů nekupovali, tak je výrobci dělat ani nebudou, kdo by na to měl, tak by jezdil třílitrovým šestivácem řadovým a nebo vidlicovým a kdo ne, tak by jezdil autobusem a nebo vlakem tak, jak to bylo před 30 lety, mimochodem auta s kvalitními motory, co vydržely milion kilometrů nikdy nestáli stejně jako dnešní dácie s motorem TCe 0,9 l turbo 66 kW

1 5
možnosti

Ta logika je obrácená - lidé musí kupovat co je, a výrobcí musí vyrábět co proleze emisním limitem.

6 0
možnosti

Nějak my chybí určení a pojmenování viníka za ten marasmus, který nutí firmy toto vyrábět.

1 2
možnosti

za vším hledej člověka, pořádný auto by nikdy nestálo 5 platů, jako nějakej tříválcovej rapid a nebo clio, za všechno hovoří fakt, že neoblíbenějším autem je dácia logan, lidi šetří, kupují levný krámy a ty pak nic nevydrží, je to jako s párkama, dnes tam už taky nenajdeš maso jako kdysi, dřív stálo auto na dnešní prachy 2 miliony, dnes na to má každej, každej ho chce a tak to pak vypadá, navíc tím jak se jezdí se ukazuje potřeba snížit emise, což dřív taky nebylo, za vším hledej člověka, je to jak s těma párkama

1 0
možnosti

Škoda, že jsem nevěděl, že současná nesmyslná konstrukce motorů přijde tak brzy. Byl bych býval před lety nějaké jedno z posledních aut s normálním motorem.

1 0
možnosti

žigulíka 2107, to byly mašiny, taky jsem ho měl, 82 koní

0 0
možnosti

Vše co je v článku popsané se dá řešit, ale takový motor by nikdo nezaplatil.A to se týká i servisních prohlídek a úkonů s ní spojených.

0 0
možnosti
Foto

Na to ploužení v kolonách po našich věčně přecpaných silnicích litrový tříváleček bohatě stačí ... :-)

1 0
možnosti

Bohatě zrovna ne, ale ve fabii do kolon ve městě to skutečně stačí ;-)

1 0
možnosti

P17e95t24r 75B19á10č44a

30. 1. 2020 18:14

Hlavne, ze to rikame tady od zacatku a mistni chytraci za to jeste minusovali.

1 5
možnosti

.... když si o to říkáš.... už ho tam máš!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...