Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Laciné nabíjení elektroaut je jen vějička. Začíná se zdražovat, a pořádně

Už samotný nákup elektromobilu vyžaduje hodně ústupků, tučné konto a změnu řidičských (a životních) zvyklostí. S novým ceníkem aktuálně budované sítě dálničních rychlonabíječek Ionity padá i lákadlo v podobě laciného provozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Za 5 Kč/nebo 15 - 20 Kč nebo za 125 Kč. Na kolik nabíjecích cyklů jsou baterie a co až jim skončí životnost.A budou i kontejnery na požáry když auto začne hořet.

0 0
možnosti
VV

Elektromobil bude alternativa, až bude stát to samé, co auto stejné velikosti se spalovacím motorem. Dále je zásadní účel jeho využití. Na "cesty okolo komína", tj. do 100 km denně, což většina lidí najede cestou do práce, na nákup a s dětmi do školy, příp. o víkendu na chatu, je ideální. Nezbytnou podmínkou ovšem je, aby člověk mohl nabíjet přes noc ve vlastní garáži, příp. na zmíněné chatě. Reálný dojezd 250 km (s topením/klimatizací a nákladem) by měl být dostatečný pro ty, kteří 1-2 ročně potřebují absolvovat i delší cestu např. k příbuzným (u nich mohou dobít).

Pro toho, kdo najede denně více než zmíněných 100 km (vyjímečně dvojnásobek), plánuje každoroční dovolenou autem k moři (pokud si na ni nechce klasické auto půjčit, i to je možnost) nebo potřebuje, aby jeho vůz byl provozuschopný kdykoli bez omezení, pro toho se elektromobil nehodí, i kdyby byl zadarmo.

Kdo parkuje na ulici a je trvale odkázaný na veřejné nabíječky, pro toho je elektromobil nesmysl, i kdyby s ním jezdil jen do supermarketu a zpět.

1 1
možnosti
ZV

Asi tak.A to jsme teprve na začátku, až stát zjistí, že mu jezdí hromada elektromobilů, co neplatí spotřební daň z benzínu a nafty tak je nějak zdaní. Třeba mýtným systémem, nebo roční daní 5% z ceny auta. A celé se to posune do červených čísel. Na druhou stranu auto je dnes díky ekoteroristům stejně spotřební věc na pár jednotek let. A co bude za těch 6 -10 let nám může být tak trochu asi jedno. Faktem je, že auto na elektriku se dnes vyplatí maximálně tak jako druhé "městské" auto do rodiny pro dnešní ujeté rodiny, které vozí děti do školy, ze školy, na kroužky, z kroužků a dělajím rozmazleným potomkům taxikáře. A to ještě za předpokladu, že mají kde nabíjet.

1 0
možnosti
FT

F79i59l60i29p 74T65ř37e48b44a

27. 1. 2020 11:43

1680 příspěvků - To je panečku radosti z cizího neštěstí...

A víte, že naprosté většině elektromobilistů je to úplně jedno?

0 1
možnosti
VH

Auta na elektřinu schvaluji. Nikdo totiž nebude kupovat ojetinu, pokud nebude zdarma nebo za pakatel. Cenu ojetého vozu bude určovat cena nové baterie a ta je obrovská. Baterie nebude mít nikdy výdrž klasického motoru.

2 0
možnosti
ZP

Mně je úplně jedno kolik stojí nabíjení elektroauta, když koupím nový vůz na naftu nebo benzín tak 400 tisíc rozdíl oproti elektrice do další výměny vozu nespotřebuji. Elektroauto za větší investici nenabízí větší přidanou hodnotu.

4 0
možnosti
JS

Zato o to víc uprostřed města smrdí. A to se vyplatí!

1 2
možnosti
Foto

J78i77r55i 58B61i35l89i29n38a

23. 1. 2020 21:27

To jsou zase nesmysly. Vetsina majitelu elektroaut si nabiji prakticky vzdy doma.

1 4
možnosti
Foto

Prošli jsme ceník Ionity. Drahé dobíjení za 21 Kč/kWh bude mít celá Evropa

Když se objevil ceník Ionity pro Českou republiku, nikdo nevěřil tomu, zda to společnost provozující a stále budující nové rychlonabíječky myslí vážně. Pro cizí zákazníky totiž stanovila cenu, která činí 21 korun za jednu odebranou kWh. Vzhledem k tomu, že elektromobil na sto ujetých kilometrů spotřebuje zhruba 20–25 kWh, je jasné že rázem se jedná o dražší dopravní prostředek než v případě vozu na benzín, nebo vozu na naftu.

3 2
možnosti
JT

J89a29n 85T80a36r34a66b96a

27. 1. 2020 13:59

ten ceník je pro neregistrované klienty.....

0 0
možnosti
PK

P60a80v93e25l 61K91u21t94i94l

22. 1. 2020 19:04

Článek je pouze důkazem absolutního nepochopení každodenního provozu elektrických aut. Někdo by mohl napsat že se nevyplatí jezdit ropamobilem, protože někde uprostřed pouště stojí benzín 200 za litr. Náklady na 1 km se počítají tak, že vydělím zaplacené peníze za energii počtem najetých kilometrů. To, že 2x ročně na cestě k jadranu dám za elektřinu na veřejné rychlonabíječce 2x tolik než (dnes) za naftu mě může být ukradené, pokud zbytek roku tankuju ve své garáži za pětinovou cenu, nebo zdarma ze svých panelů. Jeden jediný fotovoltaický panel mi vyrobí za rok elektřinu pro ujetí přes 2.000km. Ano, ionity teď nastavila cenu jako v německu i pro jedinou nabíječku v česku. Nutno dodat, že jsou to ultra rychlé (za 10 min nabiju na 200km) a drahé nabíječky, musí se nějak zaplatit a podobné firmy teď hledají obchodní model. Pokud budu chtít ušetřit, tak místo toho pojedu ke globusu nebo lidlu, kde to stojí 0 kč. Je to logické, tak jako dnes obchoďáky běžně poskytují slevu v řádu stokorun na benzín, poskytují i slevu na nabíjení v podobné výši, tedy několik desítek kWh elektřiny zcela zdarma.

4 0
možnosti
ZP

Nějak jste vynechal vstupní investici. Než projedu rozdíl v nákupce ropa/elektřina, tak si budu kupovat nové vozidlo.

0 0
možnosti
PZ

"Tesla, která však u svých superchargerů neumožňuje nabíjet elektromobily jiných značek" - Další lež od FDV, Tesla to konkurenci nabídla, žádná konkurenční firma to ale nevyužila.

1 0
možnosti
LT

Jo ahá, takže my to z našich daní zadotujeme.... No tak to u vidím síť dobíjecích stanic AgroEL. To nemůže jinak dopadnout.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...