Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

ANALÝZA: Evropě chybí baterky pro elektromobilY. Továrny vznikají pomalu

Automobilové koncerny přicházejí na trh s jedním modelem elektromobilu za druhým. Ovšem chybí jim baterie – a schopnost s nimi zacházet. Nástup do budoucnosti bez emisí probíhá trochu klopotně, píše německý Manager Magazin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Neviděl bych to tak dramaticky. Prostě běžné problémy s turbulecí nabídky a poptávky. Něco podobného jsme zažili i s fotovoltaickými panely. Za pár let bude převis nabídky nad poptávkou a i cena půjde dolů.

Spíše mne mrzí, že Češi jako obyčejně zaspali. Baterkárna je v Polsku a já nevím kde ještě, ale u nás je jediná He3Da, která ještě nejede, a ta má svojí technologii, která se zatím, vzhledem k nízké hustotě energie, do automobilů nehodí.

0 0
možnosti

Ta ilustrační baterie z Boltu nemá kapacitu 60 kWh, ale 57 kWh. Opravte si to.

0 0
možnosti

V66í63t 87O50ž79a52n45a

14. 2. 2020 21:22

zaokrouhlení hodnoty bych neřešil

0 0
možnosti

Krásný sen o "ekologické" doprave začíná narážet na tvrdou realitu...

5 4
možnosti

tak, nepůjde to, vracíme se k naftě, nafta je přece jen nafta, sny se nám začínají hroutit

1 1
možnosti

to je vždycky, když něco začímá, my bychom chtěli, aby továrny rostly rychle, ale rostou pomalu, tak to je vždycky, chceme. aby D1 Babiš opravil rychle, jak říkal, ale on ji opravuje pomalu, což neříkal a asi se s tím nedá nic dělat, babička říkala, dočkej času, jako husa klasu a když budeš trpělivej, tak se těch továren na baterky dočkáš, ty nedočkavče

2 0
možnosti

V87í69t 62O66ž12a47n70a

14. 2. 2020 14:57

"battery cells" se překládá jako "bateriové články" ne "bateriové buňky"

5 0
možnosti

buňka a nebo článek, prašť jak uhoď, hlavně aby jich nasekali dost, těch tvých buněk

0 0
možnosti
Foto

Není divu, nikdo nechce do tohoto pochybného projektu investovat. Leda by je vyráběl ANOfert a platil komplet ze svého.

1 7
možnosti

J20i19ř70í 15F90o87g13e14l

14. 2. 2020 7:54

Baterky nebo baterie?

3 0
možnosti

V17í93t 32O85ž72a48n89a

16. 2. 2020 21:36

Fogel, Vogel nebo pták?

0 0
možnosti

Musk ukázal, že to jde a je schopný prodávat i drahá auta. Už v dané cenové hladině nasytil trh v USA, takže začal vyrábět levnější model, rozšířil výrobu baterií a expanduje do světa.

Evropští výrobci prozměnu mají problém s fyzikálními zákony. Jaké to jsou, ovšem neuvádějí. Když Must začal s výrobou limuzín, tak se smáli. Zatímco Musk vytvářel technologickou platformu, na které ladil chyby, vymýšleli, jak rozpoznat laboratorní měření v softwaru auta.

Teď jim Tesla staví přímo pod nosem fabriku, která bude krást statisíce bohatých evropských zákazníků ročně. Pak máme možnost číst v diskuzích propagandistické žvásty, jako že to prostě nejde, jak nebude stačit elektřina, že nebudou suroviny a jak to popírá zákony.

No, uvidíme. V ČR stejně ještě pár let budeme jezdit s Německými ojetinami. Jestli si tu někdo myslí, že Škoda chce vyrábět elektromobily pro český trh, tak to jste hluboce na omylu. I ta Dacie radši prodávala PB Dustery levněji v Německu, než aby je dovážela k nám.

Měli bysme honem rychle začít stavět tu jaderku. Nebo radši dvě. Anebo aspoň zastřešit D1 solárama.

7 3
možnosti

P13a26v65e75l 88O65t14i44s22k

14. 2. 2020 10:34

Pan Musk dokázal že dnešní EV jsou za určitych podmínek dobře použitelné. Prodávat drahé vozy umí vice výrobců a taky je prodávají, dokonce i dražší než je Tesla. Problém je zisk, zatím totiž nikdo nedokázal, že lze na elktroautech vydelávat, ani pan Musk. A nemotejte sem investiční náklady. Tesla stále nedokáže držet provoz ni zisk. Jenže tohle si ostatní výrobci nemohou dlouhodobe dovolit. Ono to vlastně ani dlouhodobě udržitelné není. Jinak i Tesla měla a pořad má i po tech letech solidni problémy naplnit počty vyrobených aut na kterou Maji výrobní kapacitu a to co p. Musk neustále slibuje a vlastně nikdy ty sliby nesplnil. A jestli bude mit problemy s množstvím a cenou baterii Evropa bude je Mit i Tesla. Už loni probleskla zprava že na trhu chyb baterie a nedostavalo se ani Tesle. Ale pozor my zapominame že baterie nepotrebujeme jen do aut, ty jsou teprve na.začátku, my dnes potrebujeme Li baterie do všeho možneho i nemožneho a neustále ta spotřeba roste.

4 6
možnosti
Foto

A proč by je měl kdo stavět? Co v nich bude vyrábět, když nebude mít suroviny? Dotace už trh pokřivily natolik, že u těchto nesmyslů je rentabilita téměř zaručena. A přesto se do toho nikdo nehrne. Proč? Protože fyzikální zákony neohne sebevětší dotace.

8 8
možnosti

Jaké fyzikální zákony máte na mysli?

2 0
možnosti

Zvláštní, Tesla byla schopna dodat baterie 75-100kWh pro téměř 400k aut v minulém roce, ale evropští výrobci nejsou schopni zajistit baterie ani pro 20k.. :-D Ono je těžké vymlouvat se na něco, že nejde, když je vidět, že se to dá v pohodě zvládnout. Já vím, nebyl čas na přípravu, pro všechny bylo obrovské překvapení a ze dne na den (deset let) se nešlo přizpůsobit. PR jelo na plné obrátky, stavěla se jedna továrna na baterie za druhou (na papíře), ale skutek utek.

5 2
možnosti

Pro tradiční automobilky byly a jsou baterie jen další součástka, kterou je třeba objednat. A strašně je překvapuje, že není dostatek výrobník kapacit.

V Tesle už nějakých 6-8 roků zpátky pochopili, že baterie budou (a teď jsou) jádro, ta nejdůležitější část, jejich byznysu a podle toho se od té doby chovají.

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč