Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Auta už zdražují o desítky tisíc kvůli pokutám za emise

Osobní automobily v Česku mohou zdražit o desítky tisíc korun, aby výrobci pokryli náklady na pokuty za nesplnění emisních cílů EU, říká analýza České spořitelny. Reálné zdražení u mnoha značek probíhá už nyní. Některé japonské automobilky už zdražily o desítky tisíc korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

EU se zničí sama. Ty pokuty jsou opravdu masakr a pokud dojde k drastickému navýšení cen bude menší poptávka po nových vozech. Automobilky klesnou a s nimi i národní státy. Pokuty asi oůjdou přímo EU a automobilky s mizivým ziskem budou danit méně a národní státy budou mít o dost nižší příjmy. Nemluvě o lidecha firmách na toto všechno nabalených.

1 0
možnosti

Toyota některé modely zlevňuje a prodeje jí stoupají o desítky procent ;-)

0 0
možnosti
Foto

Evropa se pod vedením rádoby osvícených euroblbečků honí za vlastním ocasem. Spoří desetinky gramů CO2 ve chvíli, kdy na druhé straně Země chrlí komíny tisíce tun denně nejenom CO2 docela volně do ovzduší. Navíc není vůbec jisté, jestli CO2 je skutečným viníkem globální změny teplot (není).

Výsledkem bude jen prohlubující se stagnace Evropy za rozvíjejícími se částmi světa a úpadek do chudoby pro naprostou většinu Evropanů.

7 1
možnosti

bude to tady blbý, protože se honíme za CO2 a na druhé straně Země to bude dobrý, protože se za ním nehoní

1 0
možnosti

Uzákonil bych, že každý majitel elektroauta musí mít vlastní elektrárnu. Tím by se vyřešil problém s přenosovou soustavou. Jdu si uvařit kávu z rychlovarné konvice a žádný elektromobilista mi v tom nezabrání.

1 0
možnosti

já bych uzákonil, že lidé s IQ nižším než 85 nesmí mít rychlovarný konvice

0 3
možnosti

Copak my ale Slováci by na propad výroby automobilů doplatili. Jejich ekonomiku to živí. Nevím ale mě posledních pár let přijdou nová auta dost drahá a když by se ještě zdražili o nějakých 50000 tak to bude zlé.

Stejně nevím jak to s těmi emisemi je. Četl jsem článek o novém Peugeotu 2008 a tam se rozplývali jak má diesel úžasnou spotřebu 5,6l. V techničáku je mírně přes 3 litry průměr. Takže to žere skoro 2x tolik než by mělo. To tedy znamená že to auto má spotřebu úplně stejnou jako stará auta ne li vyšší.

1 0
možnosti

Auta s aerodynamickým odporem o na úrovni garážových vrat (no prostě SUV) dříve za 5,6 (v novinářském testu) určitě nejezdila.

0 1
možnosti

Ten SUV na fotce vypadá zezadu skoro jako moje Toyota Highlander.

0 0
možnosti

Zdraží především elektřina - auto bude luxus a lidé budou jezdit dopravním prostředky.

0 1
možnosti

to zní dobře, dokonce tak dobře, že to nebude jistě pravda, hlavně abysme se dřív neudusili

1 0
možnosti

Ten stav kvůli elektromobilitě je tak tristní, že místo nového vozu jsem připraven měnit celé nové agregáty včetně motoru. Jen tak už mám možnost zajistit vůz jaký chci já a ne tlačený ekošílenci.

2 2
možnosti

ano, 70 let stará kubánská amerika a uvnitř motor z žigulíka......;-D

1 1
možnosti

Auta postupně od propadu cen v roce 2016 zdražují každý rok. Některé modely už i v segmentu B mají opravdu až hodně odvážné ceny. Nicméně na to je hned nemalá sleva, aby si to vůbec někdo za tu původní cenu koupil. Třeba teď v únoru jsem kupoval auto do rodiny, coby funglovku a sleva byla parádní od automobilky i od prodejce, takže bych to nepaušalizoval. Problém je si spíše v té dnešní nabídce vybrat, pokud člověk nechce dělat značné kompromisy z hlediska komfortu a příjemného posedu za volantem. Pokud výrobci citelně zdraží a zruší ony automatické slevy, pocítí to pak i na prodejích, takže to bude začarovaný kruh.

1 0
možnosti

tak , kdyz se zacinala prodavat O III, byla za 350 tacu ... za 330 byl facelift Yeti ... kdyz Yeti koncil, ten samy model se shnou vybavou byl v zakladu lehce nad 400 tacu ... a O III nad 450 tacu ... a to do toho zadna elektromobilita nemluvila. takze bych s tim zdrazovani kvuli pokutam moc nespechal. Konkurence je velika a ceny se daji v pohode udrzet

0 0
možnosti

M54i36r33e62k 26G34a93j49e19r

26. 2. 2020 15:32

Kvůli tomu, že pokuta je za nedodržení limitu za celou výrobní flotilu výrobce, tak pak zákazník zaplatí kolem 150 Euro (včetně marže a daně) navíc, bez ohledu na to, jestli si koupí úsporné auto, které limit splňuje nebo vysoké SUV, které to v žádném případě nesplňuje. Takže opět ti chudší a ekologicky smýšlející povinně sponzorují ty, co na spotřebu auta nehledí. A to říkám jako majitel SUV, který si to uvědomuje a nesouhlasí s tím.

1 0
možnosti

Tak tohle neni predem jasny. Zalezi to na obchodni strategii vyrobce. Muze tu pokutu rozpustit mezi ruzny auta jak chce. Muze dat flat rate vsem stejne, pak je to jak pisete a cast pokuty za SUV zaplati nekdo jiny. Nebo muze pokuty uctovat presne kus od kusu jak si ktery auto zaslouzi. Pokuta je sice za cely fleet, ale jde jednoznacne rozklicovat na jednotliva auta. Ciste matematicky maji BEV pokutu zapornou, tedy muze vyrobce jejich cenu snizit.

Spis je problem s tim ze pokuty nejsou umerne ekologii konkretniho auta. Tim ze to je zavisle na hmotnosti, tak je to postavene na hlavu. Kdyby to s ekologii mysleli vazne, tak je ten limit jen jeden. Maly auta by mely sanci se do 95g vejit, velky ne a za ty by se platilo. Jenze to by se nelibilo nemeckejm automobilkam a Nemci vladnou Evrope. Takze pocud ekologie.

Jinak kdyz se vam to nelibi, pak nechapu proc dobrovolne jezdite neekologickym SUV, ktery je navic drazsi nez normalni auto, jak na porizeni, tak i na provoz. Me by do SUV nikdo nedostal. A to ne proto ze bych nemel na to si priplatit za auto i za palivo, ale proste stydel bych se tim jezdit (kdyz pominu dalsi technicky a financni aspekty).

5 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...