Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektromobily sázejí na jednoduchost, stačí jim jednostupňová převodovka

Elektromobily jsou z mnoha hledisek mechanicky jednodušší než klasická auta se spalovacím motorem. Důkazem je nová převodovka, kterou používá Volkswagen ID.3 a další elektrická auta na platformě MEB, včetně chystané Škody Enyaq. Převodovka je jednoduchá, ale nároky na ni vysoké, třeba kvůli hlučnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EM

E55d21a 81M63a18c13h

16. 3. 2020 17:31

Ano, pokrok nezastavíš. Ale už chybí to „si zajezdit“, vytočit, přeřadit, trošku si užít, mít pocit, že autu rozumíš a užíváš si – v mezích zákona. Nebo na sněhu – vyhoupat se ze záhrabu, jinak než přes spojku to nepude, že. Stačí bláto, mokrá tráva. Dnes ničemu nemusíš rozumět, systémy a automaty se (všelijak) „postarají“. Podle mnohých německých zkušeben ale diesel nekončí. Čili jednokvalt ještě počká. Dal bych spolehlivý vyčištěný nafťák, spojku, ruční 6ti kvalt, a 2x nebo 4x4 dle libosti, spotřebu kolem 5-6/100, dojezd 1000km – co si víc přát? Jsme národ chalupářů – nedovedu si představit s elektroautem být 14 dní na chalupě bez nabíjení. A je jedno kolik to bude mít kvaltů...

0 0
možnosti
TJ

Proc to ma proboha nahon vzadu? To mely naposled 120ky a stare bavoraky ne? Jako chapu 4x4, ale proc nahon vzadu? Jednak je dobre co nejvetsi masu soustredik na predek kvuli pripadne kolizi, ale tak hlavne je predni nahon daleko bezpecnejsi a predvidatelnejsi, co se tyce jizdnich vlastnosti. Nebo jaky ma smysl mit nahon na zadni kola? Jako treba jsem nikdy nepochopil stare skodovky s motorem vzadu .... tezka masa vzadu, spatne chlazeni, vepredu zadna deformacni zona, navic pri zadnim nahonu si clovek treba na kluzkem povrchu nema sanci pomoct motorem, coz u predniho nahonu jde velmi krasne. To i ty trabanty z tohoto hlediska byly lepsi a bezpecnejsi. Nehledne na fakt, ze trabanty se delaly i s poloautomatem, o cemz si mohla skodovka nekde az do novejsich oktavii, nechat zdat .....

0 0
možnosti
HT

H10o93n97z58a 87T29a44r

15. 3. 2020 19:31

Tesla má u modelu dual drive (dva elektromotory )

Rozdílný převodový poměr na předním a zadním elektromotoru

V základní verzi je jen jeden elektromotor vzadu

Nižší převodový poměr znamená vyšší nejvyšší rychlost, vyšší převodový poměr znamená lepší akceleraci.

- Zadní elektromotor má vyšší převodový poměr a použivá se pro jizdu v nižších rychlostech

Díky vyššímu převodovému poměru umožnuje dynamičtější zrychlení.

- Přední elektromotor má nižši převodový poměr a efektývněji pracuje při vyšších rychlostech. Také při rekuperaci / brždění je přední náprava více tlačena k vozovce a přední elektromotor lépe přemění mechanickou energii na el. energii kterou posle nazpět do akumulátoru .

0 0
možnosti
VB

výkon je vždy přímo úměrný točivému momentu v N, délce obvodu kružnice o poloměru 1m a otáčkám za 1 sekundu, nic co dál by se na tom dalo vysvětlovat není, P = n x Pí x d x Mt, jednoduchý jak facka, sme to probírali v šesté třídě

0 0
možnosti
TB

V Lednu se prodej automobilů meziročně propadl o 7%. Prodej elektromobilů a plugin hybridů roste dvojciferným číslem.

0 0
možnosti
JM

J96a33n 62M28a61l95ý

11. 3. 2020 14:58

Leden byl ještě v celku fajn. Skoro se jen zastavil v Číně. Ale od února to budou nepěkná čísla po celé Evropě.

1 0
možnosti
TK

A protože jsou tak jednoduché, je jejich cena mnohen nižší, neš cena auta se spalovacím motorem. :-)

3 0
možnosti
VB

jejich cena je tržní a tedy taková, na které se dohodne zájemce o elektrický auto s prodavačem v obchodě s těmito auty, není ani vyšší, ale taky ani nižší, je přesně taková, na jaké se dohodnou a to bez ohledu na složitost výroby

1 1
možnosti
PP

Celá ta elektromobilita dojíždí na cenách a nedostatku akupacků. Kdyby bylo na trhu dostatek baterií a jejich cena byla oproti dnešku nízká, pak už by stál elektromobil doslova na každém rohu. A pak bychom řešili globální nedostatek elektřiny. Ale pokud výsledná cena jednoduššího auta vyjde na dvojnásobek toho složitějšího, jen kvůli drahým bateriím, tak v dohledné době dojde k jejich rozšíření jen díky masové státní podpoře. Jenže je otázkou, zda na ni budou mít státy po problémech s koronavirem ještě nějaké prostředky.

8 0
možnosti
VB

státy budou mít zcela jistě prostředky, toho bych se nebál, problémy s koronovirem můžou naopak veřejné rozpočty ozdravit a to zejména v Itálii, která má s ním dlouhodobě velký problém

0 1
možnosti
FZ

Technicky ty vozejky tedy příliš složité nejsou. Tak teď už jenom vošéfovat baterie a nabíjení a může to být na výrobu i servis levnější, než spalováky?

5 0
možnosti
VB

bude muset, jak to bude dražší, tak to lidi nebudou chtít, už jsou tací

5 0
možnosti
LK

Stejnosměrné motory např. u robotů mají běžně 16 tis. otáček. Motor třeba u cirkulárky běží s otáčkami 2850/min. střídavý 3 fázový zapojený do trojúhelníku kvůli vysoké zátěži. Takže u stejnosměrného motoru ta převodovka není úplně nezbytná. U robotů se využívá právě vysokých otáček ve spojení s harmonickými bezvůlovými převodovkami a elektromagnetickými brzdami, roboty pak dosahují vysoké opakovatelné přesnosti a rychlosti, dají se dobře regulovat. U aut je největší problém pouze s bateriemi.

3 0
možnosti
PH

Tocivy moment zacne opadat. To je veta roku.

6 0
možnosti
FZ

Ale až na podzim, nebojte :-)

2 0
možnosti
MH

Jednostupňová převodovka je vlastně vložená redukce otáček.

3 0
možnosti
JS

....čili jednostupňová převodovka ;-)

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...