Diskuze
Elektromobily sázejí na jednoduchost, stačí jim jednostupňová převodovka
Děkujeme za pochopení.
E55d21a 81M63a18c13h
Ano, pokrok nezastavíš. Ale už chybí to „si zajezdit“, vytočit, přeřadit, trošku si užít, mít pocit, že autu rozumíš a užíváš si – v mezích zákona. Nebo na sněhu – vyhoupat se ze záhrabu, jinak než přes spojku to nepude, že. Stačí bláto, mokrá tráva. Dnes ničemu nemusíš rozumět, systémy a automaty se (všelijak) „postarají“. Podle mnohých německých zkušeben ale diesel nekončí. Čili jednokvalt ještě počká. Dal bych spolehlivý vyčištěný nafťák, spojku, ruční 6ti kvalt, a 2x nebo 4x4 dle libosti, spotřebu kolem 5-6/100, dojezd 1000km – co si víc přát? Jsme národ chalupářů – nedovedu si představit s elektroautem být 14 dní na chalupě bez nabíjení. A je jedno kolik to bude mít kvaltů...
T77o40m80á44š 40J33a66n83í76r95e10k
Proc to ma proboha nahon vzadu? To mely naposled 120ky a stare bavoraky ne? Jako chapu 4x4, ale proc nahon vzadu? Jednak je dobre co nejvetsi masu soustredik na predek kvuli pripadne kolizi, ale tak hlavne je predni nahon daleko bezpecnejsi a predvidatelnejsi, co se tyce jizdnich vlastnosti. Nebo jaky ma smysl mit nahon na zadni kola? Jako treba jsem nikdy nepochopil stare skodovky s motorem vzadu .... tezka masa vzadu, spatne chlazeni, vepredu zadna deformacni zona, navic pri zadnim nahonu si clovek treba na kluzkem povrchu nema sanci pomoct motorem, coz u predniho nahonu jde velmi krasne. To i ty trabanty z tohoto hlediska byly lepsi a bezpecnejsi. Nehledne na fakt, ze trabanty se delaly i s poloautomatem, o cemz si mohla skodovka nekde az do novejsich oktavii, nechat zdat .....
H10o93n97z58a 87T29a44r
Tesla má u modelu dual drive (dva elektromotory )
Rozdílný převodový poměr na předním a zadním elektromotoru
V základní verzi je jen jeden elektromotor vzadu
Nižší převodový poměr znamená vyšší nejvyšší rychlost, vyšší převodový poměr znamená lepší akceleraci.
- Zadní elektromotor má vyšší převodový poměr a použivá se pro jizdu v nižších rychlostech
Díky vyššímu převodovému poměru umožnuje dynamičtější zrychlení.
- Přední elektromotor má nižši převodový poměr a efektývněji pracuje při vyšších rychlostech. Také při rekuperaci / brždění je přední náprava více tlačena k vozovce a přední elektromotor lépe přemění mechanickou energii na el. energii kterou posle nazpět do akumulátoru .
V91l56a53d79i30s27l58a56v 98B79u36r35y12š22e73k
výkon je vždy přímo úměrný točivému momentu v N, délce obvodu kružnice o poloměru 1m a otáčkám za 1 sekundu, nic co dál by se na tom dalo vysvětlovat není, P = n x Pí x d x Mt, jednoduchý jak facka, sme to probírali v šesté třídě
T97o40m28á21š 29B96e34r98k42a
V Lednu se prodej automobilů meziročně propadl o 7%. Prodej elektromobilů a plugin hybridů roste dvojciferným číslem.
J96a33n 62M28a61l95ý
Leden byl ještě v celku fajn. Skoro se jen zastavil v Číně. Ale od února to budou nepěkná čísla po celé Evropě.
T74o38m51á57š 51K83u78c86h62a59ř
A protože jsou tak jednoduché, je jejich cena mnohen nižší, neš cena auta se spalovacím motorem.
V47l53a10d24i71s32l84a16v 70B57u76r64y36š67e36k
jejich cena je tržní a tedy taková, na které se dohodne zájemce o elektrický auto s prodavačem v obchodě s těmito auty, není ani vyšší, ale taky ani nižší, je přesně taková, na jaké se dohodnou a to bez ohledu na složitost výroby
P67e57t21r 81P96o63s39p93í13š14i96l
Celá ta elektromobilita dojíždí na cenách a nedostatku akupacků. Kdyby bylo na trhu dostatek baterií a jejich cena byla oproti dnešku nízká, pak už by stál elektromobil doslova na každém rohu. A pak bychom řešili globální nedostatek elektřiny. Ale pokud výsledná cena jednoduššího auta vyjde na dvojnásobek toho složitějšího, jen kvůli drahým bateriím, tak v dohledné době dojde k jejich rozšíření jen díky masové státní podpoře. Jenže je otázkou, zda na ni budou mít státy po problémech s koronavirem ještě nějaké prostředky.
V82l53a70d89i28s53l65a61v 81B52u33r83y70š74e47k
státy budou mít zcela jistě prostředky, toho bych se nebál, problémy s koronovirem můžou naopak veřejné rozpočty ozdravit a to zejména v Itálii, která má s ním dlouhodobě velký problém
F56i57l14i29p 20Z11á83v30o82d35n67ý
Technicky ty vozejky tedy příliš složité nejsou. Tak teď už jenom vošéfovat baterie a nabíjení a může to být na výrobu i servis levnější, než spalováky?
V14l65a94d17i58s96l19a73v 48B41u45r80y39š33e98k
bude muset, jak to bude dražší, tak to lidi nebudou chtít, už jsou tací
L74a85d82i43s72l50a17v 58K17a80l89o82u93s
Stejnosměrné motory např. u robotů mají běžně 16 tis. otáček. Motor třeba u cirkulárky běží s otáčkami 2850/min. střídavý 3 fázový zapojený do trojúhelníku kvůli vysoké zátěži. Takže u stejnosměrného motoru ta převodovka není úplně nezbytná. U robotů se využívá právě vysokých otáček ve spojení s harmonickými bezvůlovými převodovkami a elektromagnetickými brzdami, roboty pak dosahují vysoké opakovatelné přesnosti a rychlosti, dají se dobře regulovat. U aut je největší problém pouze s bateriemi.
P94e98t32r 86H63o59f48m98a66n73n
Tocivy moment zacne opadat. To je veta roku.
M36a96r47t49i61n 27H95o17r86á35k
Jednostupňová převodovka je vlastně vložená redukce otáček.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...