Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Diesely budou osobní auta pohánět ještě dlouho, říká šéf Mercedesu

Největší problém automobilek v Evropě? Pokuty za emise a stále příliš malý podíl elektromobilů, které by flotilové emise snížily. Šéf automobilky Mercedes-Benz Olla Källenius se v rozhovoru svěřil, jak se nejprodávanější prémiová značka vypořádá s hrozbou vysokých pokut za překročení limitů CO2.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak zrovna ten titulek moc neodpovídá tomu, co Mercedes předvádí. Desely budou samozřejmě jezdit ještě dlouho, ale mainstream to zanedlouho už nebude. http://www.hybrid.cz/mercedes-benz-evito-tourer-dojezd-421-km-diky-90kwh-baterii

0 0
možnosti

A on nekdo pocita s necim jinym?8-o

2 0
možnosti

....toto prohlásit před rokem, tak ho eurohujeři dvakrát zastřeli a třikrát oběsili.....blýská se na lepší časy...;-)

0 1
možnosti

Eurohujeři jsou v klidu, pokud Mercedes nepodvádí a splňuje normy.

0 0
možnosti
Foto

Proč ne, tam kde je to vhodné proč nepoužívat moderní diesel? Ale proč by měl používat diesel nebo benzín ten, kdo své auto požívá jen pro pojížďky ve městě či blízkém okolí a žádné dálkové cesty nepodniká? Pro toho je vhodnější elektromobil, a o to by mělo jít - prosadit elektromobilitu tam kde je to přínosné. Proč máme tendenci uchylovat se k extrémům, jako například "jedině spalovací motory" nebo "jedině elektromobily"?

5 0
možnosti

Má pravdu hoch a pak od dieselů plynule přejdeme na vodíkový pohon (články). Elektroodpad bude v muzeích jako slepá větev vývoje, jako třeba neandrtálci.

4 5
možnosti

Záleží kde bude větší technologický pokrok. Vodík je dnes od smysluplné realizace dál než baterie, má zásadní problémy se skladováním a výroba zpomocí elektřiny je neefektivní.

Ale podívejte se na to reálně, jaké jsou zásadní výhody vodíku? Asi hlavně to že se dá dotankovat rychle. Pokud se ale bude dobíjet na rychlonabíječkách třeba 350 kw (max rychlost dnes vytvářené ionity) tak dobijete za 10 minut 300km dojezdu. Tato výhoda tak už nebude pro běžné motoristy nijak zásadní (kamiony vlaky lodě letadla to je jiná).

U těch ty kteří jinak běžně nabíjí velmi levně a pohodlně doma, tam prostě vodík nemůže ekonomicky zvítězit.

Ale nevýhodou častého rychlonabíjení je degradace baterie, pokud se to nepodaří vyřešit tak je zde skutečně velký trh možných zákazníků. Pokud ale podaří, tak je jediným důvodem proč by vodík mohl být pro běžného motoristu zajímavý, prostě lepší cena za najetý km pokud vezmete celou životnost auta než u EV. Vzhledem k tomu že vodík nejdříve musíte vyrobit pomocí elektřiny s nízkou efektivitou, kdežto do baterie jde rovnou a ukládá se s vysokou efektivitou tak nevím nevím.

3 0
možnosti

J24a53n 46K21a92v36a34n

9. 3. 2020 1:18

Takový PR bláboly. Nafta i Benzín tu budou ještě pěkně dlouho.

6 4
možnosti

To bezesporu, aktuální zásoby jsou na vysoké desítky let a pochopitelně že ten byznys nikdo jen tak zavírat nechce a ještě dlouho to bude dominantní zdroj pohonů.

1 3
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!