Diskuze
Elektromobilní pravěk: Škoda Favorit na baterky, do které lijete benzin
Děkujeme za pochopení.
V20í38t 66O66ž23a56n52a
Chápe někdo ten titulek? "Škoda Favorit na baterky, do které lijete benzin", do Eltry se žádný benzín nelije!
M35a78r55t95i73n 85P97e87c34i47n41a
DC motor se samozřejmě umí točit i na opačnou stranu, stačí ho přepólovat. Problém byl spíš v tom, že tam nechali původní převodovku.
J38i26r15i 29D28o25b23r79ý
To neni tak uplne pravda. To co rikate plati pro motor s permanentnimi magnety pripadne s cizim buzenim.
Tehdy pred prichodem magnetu ze vzacnych zemin do trakcnich motoru bylo nutne pouzivat budici vinuti (feritovy magnet nestaci). Prelozeno to znamena prepolovat jen komutator, ale ne buzeni.
Navic je komutator z vice duvodu (ucinnost, zivotnost komutatoru, ruseni), pootoceny z neutralni polohy, takze i kdyz se to vyresi, funguje lepe v jenom smeru nez opacnem.
Proste cely seznam duvodu, proc dnes uz trakcni motory pouzivaji vyhradne elekronickou komutaci (stridac).
P86e47t30r 56P35o79s77p21í12š86i19l
V galerii je zbytečně přes dvacet fotek na první pohled zcela obyčejného Favorita. O mnohem zajímavější variantě Shortcut je jen zmínka a žádná fotka. Tak jsem si vygůglil článek o této variantě - a vypadá to zajímavě a zvláštně. Vůbec jsem nevěděl, že krátký Favorit existoval ještě v kratší třídveřové variantě.
T28o16m86á77š 77K64u67c64h65a95ř
Asi není úplné fér psát o elektromobilním "pravěku" v souvislosti s autem z roku 1990, když první elektromobil byl vyroben už v roce 1835, tedy cca o 50 let dříve, než auto se spalovacím motorem. Jedná se spíš o pičátek novověku. Mimochodem, dojezd jako tento Favorit, cca 60 km, měl už v roce 1899 elektromobil ruského elektrotechnika Romanova, tedy za 90 let nic moc progres, vše viselo a dodnes visíí na těžkých a drahých akumulátorech. Ostatně vznik lithiových akunulátorů je vlastně jediným výrazným pokrokem, který umožnil zvýšit dojezd elektromobilů, ale stále je to z hlediska hmotnosti a ceny velmi limitující faktor. Chybí tomu ještě jeden podobně výrazný krok.
D15r68a61h48o40m34í48r 48S16t30r75o32u59h31a44l
Taky jsem si říkal, že si autor dělal prostor pro starověk, který trval stopadesát let.
S tím pokrokem bych se hádal. Co se přímo elektromobility týče, obrovský skok je i v konstrukci elektromotorů a jejich rekuperačních schopnostech. Právě efektivní rekuperace je to, co otevřelo dveře hybridům ze začátku tisíciletí.
Navíc elektromobily značnou dobu trpěly neduhem, který je okrajově zmíněn i v článku - vycházely z konstrukce aut se spalovacím motorem. To je strašné prokletí, které elektromobilitu poškodilo. Myšlenka, že místo motoru dáme elektromotor a do kufru baterie, je zkratkovitá a diletantská.
Teprve tehdy, když se zásadní součástky umístily tam, kam patří - baterie pod podlahu a motory mezi kola, se plně projevil jejich potenciál. Musel se postavit podvozek určený k nesení nízkého těžiště a baterií. Jakmile se vyřešily tyto věci, mohlo se pokračovat dál.
Revoluce v bateriích bude. Samozřejmě nikdy nebudeme mít fúzní reaktor v krabičce od zápalek. Můžeme ale očekávat nárůst výdrže na desetitisíce cyklů a dvojnásobnou kapacitu. Nebude to revoluční ale postupné. Do dvaceti let budeme mít elektromobily, jejichž baterie budou moci sloužit celý život, nebo budou levné, že jejich výměna jednou za deset let vadit nebude.
J75i17ř42í 50V85e34l44í97š20e67k
U koncernu VW zrovna moc s vývojem nepostoupili. Pánové z Boleslavi, podívejte se, jak to dělá Hyundai nebo Tesla! Tak vypadá elektromobil.
Vy zatím máte jen herku s polovičatým softwarem. Ale je super, že jí pěkně lícují plechy, to Tesla neumí, to je fakt.
M41a43r77t56i24n 19B56a45ž90a14n15t
Stejně vám tu za chvíli někdo napíše,že Musk prodává nemovitosti a celá Tesla je ohňostroj marnosti Na autoforu je těhle inteligentů přímo líheň.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...