Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektromobilní pravěk: Škoda Favorit na baterky, do které lijete benzin

Na první pohled byste jen těžko něco poznali. Zvenčí je to klasický favorit. Uvnitř najdete známý volant a pod ním nezaměnitelnou hranatou palubku. Jde však o unikát, který vás zaveze do elektromobilního pravěku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

H87o11n40z56a 50T55a63r

7. 6. 2020 18:09

20 000 Km FAVORITEM PŘES CELOU AMERIKU!

https://www.youtube.com/watch?v=XsqtOLLiCG8

0 0
možnosti

V20í38t 66O66ž23a56n52a

13. 5. 2020 7:47

Chápe někdo ten titulek? "Škoda Favorit na baterky, do které lijete benzin", do Eltry se žádný benzín nelije!

0 1
možnosti

Má benzínové topení

5 0
možnosti

DC motor se samozřejmě umí točit i na opačnou stranu, stačí ho přepólovat. Problém byl spíš v tom, že tam nechali původní převodovku.

8 0
možnosti

J38i26r15i 29D28o25b23r79ý

14. 5. 2020 13:32

To neni tak uplne pravda. To co rikate plati pro motor s permanentnimi magnety pripadne s cizim buzenim.

Tehdy pred prichodem magnetu ze vzacnych zemin do trakcnich motoru bylo nutne pouzivat budici vinuti (feritovy magnet nestaci). Prelozeno to znamena prepolovat jen komutator, ale ne buzeni.

Navic je komutator z vice duvodu (ucinnost, zivotnost komutatoru, ruseni), pootoceny z neutralni polohy, takze i kdyz se to vyresi, funguje lepe v jenom smeru nez opacnem.

Proste cely seznam duvodu, proc dnes uz trakcni motory pouzivaji vyhradne elekronickou komutaci (stridac).

1 0
možnosti

V galerii je zbytečně přes dvacet fotek na první pohled zcela obyčejného Favorita. O mnohem zajímavější variantě Shortcut je jen zmínka a žádná fotka. Tak jsem si vygůglil článek o této variantě - a vypadá to zajímavě a zvláštně. Vůbec jsem nevěděl, že krátký Favorit existoval ještě v kratší třídveřové variantě.

0 0
možnosti

Jj, dokonce byl i sedan.

0 0
možnosti

Asi není úplné fér psát o elektromobilním "pravěku" v souvislosti s autem z roku 1990, když první elektromobil byl vyroben už v roce 1835, tedy cca o 50 let dříve, než auto se spalovacím motorem. Jedná se spíš o pičátek novověku. Mimochodem, dojezd jako tento Favorit, cca 60 km, měl už v roce 1899 elektromobil ruského elektrotechnika Romanova, tedy za 90 let nic moc progres, vše viselo a dodnes visíí na těžkých a drahých akumulátorech. Ostatně vznik lithiových akunulátorů je vlastně jediným výrazným pokrokem, který umožnil zvýšit dojezd elektromobilů, ale stále je to z hlediska hmotnosti a ceny velmi limitující faktor. Chybí tomu ještě jeden podobně výrazný krok.

13 0
možnosti

Taky jsem si říkal, že si autor dělal prostor pro starověk, který trval stopadesát let.

S tím pokrokem bych se hádal. Co se přímo elektromobility týče, obrovský skok je i v konstrukci elektromotorů a jejich rekuperačních schopnostech. Právě efektivní rekuperace je to, co otevřelo dveře hybridům ze začátku tisíciletí.

Navíc elektromobily značnou dobu trpěly neduhem, který je okrajově zmíněn i v článku - vycházely z konstrukce aut se spalovacím motorem. To je strašné prokletí, které elektromobilitu poškodilo. Myšlenka, že místo motoru dáme elektromotor a do kufru baterie, je zkratkovitá a diletantská.

Teprve tehdy, když se zásadní součástky umístily tam, kam patří - baterie pod podlahu a motory mezi kola, se plně projevil jejich potenciál. Musel se postavit podvozek určený k nesení nízkého těžiště a baterií. Jakmile se vyřešily tyto věci, mohlo se pokračovat dál.

Revoluce v bateriích bude. Samozřejmě nikdy nebudeme mít fúzní reaktor v krabičce od zápalek. Můžeme ale očekávat nárůst výdrže na desetitisíce cyklů a dvojnásobnou kapacitu. Nebude to revoluční ale postupné. Do dvaceti let budeme mít elektromobily, jejichž baterie budou moci sloužit celý život, nebo budou levné, že jejich výměna jednou za deset let vadit nebude.

6 1
možnosti

U koncernu VW zrovna moc s vývojem nepostoupili. Pánové z Boleslavi, podívejte se, jak to dělá Hyundai nebo Tesla! Tak vypadá elektromobil.

Vy zatím máte jen herku s polovičatým softwarem. Ale je super, že jí pěkně lícují plechy, to Tesla neumí, to je fakt.

5 4
možnosti

Stejně vám tu za chvíli někdo napíše,že Musk prodává nemovitosti a celá Tesla je ohňostroj marnosti ;-D Na autoforu je těhle inteligentů přímo líheň.

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...