Diskuze

Riziko požáru je u elektromobilu nižší, když však chytne, je to problém

Červnový požár hybridního vozu připomněl, že vývoj elektromobility má ještě hodně před sebou. Problémem jsou baterie, které není snadné uhasit a hasiči z toho mají těžkou hlavu. Problematiku elektromobilů probírali hosté diskuzního pořadu Rozstřel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Elektromobil? Jedině z půjčovny.

0 0
možnosti

Ono si lidé neuvědomují ještě jednu věc, že s větším počtem eaut skončí i období levného nabíjení a bude to znamenat prudké zdražení, protože spolu se zaváděním eaut se budou rušit i mnohé "špinavé" elektrárny a výroba elektřiny bude nahrazována mnohem dražšími, ale "čistými" způsoby což už samo osobě zdraží elektřinu a samozřejmě stát bude muset někde získat prostředky, které mu vypadnou z důvodu menšího objemu prodeje benzínu a nafty, takže se nejspíš do elektřiny započítá i chybějící silniční daň. Takže pokud si někdo myslí, že provoz eauta bude na jeden km levnější, tak je jen neinformovaným optimistou;-).

7 2
možnosti

Ale ti ,,zelení bezmozci" stejně budou pořád tvrdit to samé. A pojištění to zdraží všem, protože přece musíme být ,, solidární". Stejně tak to zdraží všem domácnostem elektřinu.

1 1
možnosti

Takže se nám ten ekologický domeček kolem eaut rozpadá a rozpadá, jen čekám, kdy konečně někdo dostane odvahu dát na stůl celý účet a ekologickou zátěž s tím spojenou a bublina splaskne.

4 6
možnosti
Foto

Univerzita v Košicích v čele s prof. Ing. Jurajem Sinayem vypracovala na toto téma věcnou zprávu. Bohužel tat ozpráva není nikde veřejně prezentovatelná (protože se to nehodí do krámu.....).

1 0
možnosti

Souhlas, počet požáru elektroaut je srovnatelný se spalovakama. Akorát že elektroaut je promile.

2 2
možnosti

Tvrdíte na základě čeho? V Rozstřelu zaznělo, že nejsou dostatečná data a pak odhad jednoho ze zúčastněných.

0 0
možnosti
Foto

Velká koncentrace energie ve srovnání s čím přesně? Snad ne s benzínem?

2 0
možnosti

M69a92r88t28i62n 20P67e50t48r

21. 7. 2020 14:36

Pavel Hrzina dodává, že kromě jiného bude třeba změnit i další předpisy, například požadavky na stavbu parkovacích domů a podzemních garáží.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cvut-rozstrel-elektromobil-hasic-pozar-hrzina.A200720_122018_automoto_fdv

Vyřeší značka zákaz vjezdu vozidel na baterie ;-)

1 0
možnosti

Ta se ale, z ideových důvodů, nesmí použít!

2 1
možnosti

Důležité je, že je to bez emisí.

2 0
možnosti

Elektromobily by mely radeji parkovat v bazenu vzdy. Prevence je zaklad ne?

1 4
možnosti
Foto

"V baterii elektromobilu ale probíhají další chemické a fyzikální procesy a je třeba jí následně dlouho sledovat."

Škoda, že nenapsali, co se tou baterií dá nebo má sledovat.

0 1
možnosti

Moderní baterie poslední generace mají čím dál nižší rozkladnou teplotu (už 160 °C), při které dojde k nevratnému a velmi prudkému tepelnému rozkladu článku a nelze ho zastavit jinak, než baterii prudce ochladit. Dochází pak k tzv. runaway efektu, kdy zkrat způsobí přehřátí jednoho článku a ten zahájí kaskádový tepelný rozklad u ostatních článků.

5 0
možnosti

Řešení se přímo nabízí. Přebudovat garáže na bazény. :-)

2 2
možnosti

Chtělo by to státní podporu na výstavbu bazénů. A pokud by někdo dostal prachy na bazén, mohli by mu tam hasiči šoupnout elektromobil, který někde v okolí bude hořet...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...