Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Prosazováním elektra Evropa likviduje autoprůmysl, říkají čeští ekonomové

Podle bývalého viceguvernéra České národní banky Mojmíra Hampla je špatné, že evropské politické špičky rozhodly o faktickém opuštění výroby spalovacích motorů. Řekl to ve víkendovém pořadu Partie Terezie Tománkové na CNN Prima NEWS.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RM

Nikoliv Evropa, ale konkrétní neschopové a šmejdi.

0 0
možnosti
MN

Protekční Klaus-mládežník Mojmír Lempl a uprskaná Ilona "éé mlask hé" Švihlíková nerozeznají kladivo od šroubováku, ale ze svých kanclíků rozumí všemu.

0 2
možnosti
Foto

Tak to byste tam musel pane Nedomo taky, do té elektrárny, protože ta Vaše nafta neprší z nebe, na výrobu 1 L nafty se jen v rafinerii spotřebuje 1,3 kWh elektřiny. Na to ujede elektromobil rovnou 10 km. A bez elektřiny si naftu ani nanatankujete na benzínce z podzemích zásobníků do auta. A o dopravě ropy do rafinerie soustavou elektrických čerpadel na ropovodu nebo v cisternách vagonů tažených elektrickou lokomotivou asi už nemá cenu se ani zmiňovat.

2 2
možnosti
JN

J52a12n 11N24o73v13á59k

31. 8. 2020 6:34

Ale na vyrobu elektriny se zadna nafta nepotrebuje, ze?

0 0
možnosti
Foto

Spotřebitelé nechtěli a nechtějí elektromobily, to je nesmysl. V tom se oba dva ekonomové převelice mýlí.

Spotřebitelé chtěli a chtějí čistý vzduch bez smradu, kraválu a vibrací. A bylo jim víceméně jedno, jak se toho dosáhne. Třeba i lepšími spalovacími motory, benzínem místo nafty, plynem místo benzínu, hybridními pohony. Proto ta 12 let stará legislativa EU naplánovala přechod k nim, pozvolný a postupný.

Spalovací automobilky to jako už před lety nabídly, nechávaly si za to platit a nosit se na rukou v záři reflektorů. Pak se zjistilo, že jen podváděly a zasírají vzduch možná ještě více, než předtím. Ve zkratce Dýzlgejt, vyšetřování, soudy, pokuty, vězení. Takže výsledkem je to, že se občané a politici naštvali a zvolili do parlamentu a komise EU tvrďáky, kteří se nezakecají a jdou po podvodnících.

V Česku brečíme, protože jsme hodně závislí na automotive, ale i my jsme přispívali a pro podvodníky radostně vyráběli. Takže si to holt vyžereme s nimi. A kromě pár malosériovek typu Kaipan jediné plně elektrické auto v ČR v roce 2020 vyrábí sériově masově korejský Asiat Hyundai, Konu. V tom je celý náš problém, ani TPCA, ani VW/Škoda nedělají nic. Hybridy nepočítám, s těmi měli přijít před 5 lety. No a VW/Škoda proto, protože se u nás vyrábí i věci pro části koncernu jako třeba Seaty. Opět jen spalovací.

Takže závěrem zopakuji, už 12 let se ví, co a jak. Namísto produkce čistších vozidel evropské automobilky podváděly platnou legislativu a nyní mají portfolio i dodavatelské řetězce nastaveny jen na smradlavé spalováky a brečí. 12 let promrhaly, čistější vzduch ani méně hluku nedodaly.

3 3
možnosti
ZP

Pane Burkoviči, píšete o tom co chtějí spotřebitelé, zřejmě to chcete vy, měl byste se zbavit velikášství a vyjadřovat se v jednotném čísle a sám za sebe. Já osobně neznám nikoho, kdo by měl požadavky jako vy. Vy si jezděte ve vašem elektrickém autíčku a já si budu jezdit ve své čtyřkolce s naftovým třílitrem, mimochodem má velmi příjemný zvuk. Ve vašem oboru podnikání vám možná stačí i kolo.

2 0
možnosti
PHH

Vážený pane Hample a paní Švihlíková. Dochází k technologické obměně v automobilovém průmyslu. Dříve nebo později to budete muset přijmout jako skutečnost, a zaitegrovat tento jev do svých ekonomických kalkulací, protože v globálním měřítku s tím nic neuděláte a pokud to někde můžete ovlivnit, tj. v ČR, projeví se to v budoucnu jako krok špatným směrem.

3 2
možnosti

Soudruzi si prostě myslí, že když šalina co jde ze zásuvky do elektromobilu není cítit třeba jako beneli, tak je to ekologické;-D

0 2
možnosti
MS

To jsou ale kecy. Nikdo elektrifikaci aut na politicke urovni nenaridil ani neprosazuje. Legislativa pouze urcuje mnozstvi zplodin, jak limitu dosahne vyrobce je jeho vec.

Za me je elekrifikace spatna cesta, reseni bych videl ve vodiku.

0 3
možnosti
Foto

Jenze vodikem pohanene auto je taky elektromibil. Proc zatim vodik ne zde wwe.asep.cz cast Proc uplne dole.

0 0
možnosti
MV

Nejhorší vynález poslední doby -elektromobil;-€

3 2
možnosti
ZM

Je to vynález starší než spalovací motor (asi o 50 let).

2 0
možnosti
RP

to říká každý, kdo má mozek v hlavě ;-D

1 1
možnosti
MK

EU tou zelenou cestou likviduje i svůj těžký a lehký průmysl.

Ale ať žijí socialisti!

Největší sranda je jak říkaj, že se k nám ostatní země přidaj až uvidí jak to tu máme krásně čisté, jen neříkají kde budeme vyrábět.

7 0
možnosti
VB

my se přidáváme k ostatním zemím, tam likvidují průmysl ještě víc než my, my ho tady likvidujeme málo, podle toho to tady taky vypadá

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!