Diskuze

Jak se starat o turbomotor? Důležitá je častá výměna oleje a filtru

Řidiči nemají rádi v autě nic, co má výrazně nižší životnost než ostatní komponenty. Zároveň však žádný jiný vynález tak nezlepšil provozní vlastnosti a úspornost motoru jako turbodmychadla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ten článek vypadá, jako by ho někdo překládal z čínštiny... a to ještě google translatorem.

1 0
možnosti

Asi tak nejméně 10 let mají všechna slušná auta automatické dochlazování turba pomocí elektrické pumpy i po vypnutí motoru. Takže se o turbo stará řídící jednotka a ne řidič.

0 0
možnosti

pokud turbo je chlazený vodou, což jistě všechna turba co jezdí nejsou

0 0
možnosti

Ach jo, zase ty obecné nesmysly o časté výměně oleje a ještě horší o tom filtru sání vzduchu. Ach jo...

0 0
možnosti

naopak, častá výměna oleje životnost motoru prodlouží, starý olej nedokáže už tolik rozpouštět karbon a ten jak se začne v motoru hromadit, tak nic dobrýho nepřinese, naopak většina věcí tam je blbost, vzduchovej filtr pokud se mění po 50 tisíci kilometrech, tak to obvykle stačí a na turbo vzduchovej filtr nemá žádnej vliv, pokud tedy není děravej

0 0
možnosti

Tak já jsem se o turbo postaral tak, že jsem si koupil auto bez turba a tím mám jedním šmahem vyřešeny všechny výše zmíněné problémy;-).

2 0
možnosti

Už to pchaju všade.Stare atmosfericke motory dali mimo hru koli emisiam. To iste auto s motorom s turbom plus 3 tisicky EUR.

1 0
možnosti

Článek psal očividně někdo, kdo o konstrukci automobilů alespoň něco ví. Takových je ale výrazná menšina.

Pane Dvořáku, k autorovi běžte do učení nebo si od něj nechte ty své výtvory alespoň kontrolovat. Neměl by to být problém, vždyť jste jedna redakce.

Ale vlastně problém to bude, a veliký, protože vy jste její šéf. Tak zase nic...

1 2
možnosti

Bohužel přesně naopak - článek poskládal amatér co se vůbec neorientuje v problematice a jen poskládal obecné teze a přidal pár hospodských nesmyslů. Je fakt že s místnímy autory si sice můžou podat často ruce, ale přecejenom.. ;-)

1 0
možnosti

Škoda toho amatérismu autora... Turbo je součástí nikoliv většiny ale všech downsizingových motorů - právě to a přímé nebo hybridní vstřikování z nich dělají downsizingový motor, neexistuje downsizingový motor bez přeplňování.

Dále jiný než syntetický motorový olej dnes v běžné nabídce prakticky neexistuje, takže to je vcelku zbytečná poznámka značící že někdo žije v době kdy hospodští rádci rozlišovali viskozitu termíny plná/polo/minerál...

No a poslední poznámka - výrobci nestanovují žádné prodloužené intervaly výměny oleje ale variabilní, prodloužené jsou leda intervaly servisních prohlídek...

0 4
možnosti

No nevím, ale ještě loni byly v nabídce motory 1.0 55kw (fabia bez turba), nebo Peugeot 1.2 61kw, Dacia 1.0 50kw.... Takže u všech to turbo jistě není

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...