Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Designér musí stále popichovat inženýry, říká tvůrce interiérů škodovek

Vždy miloval auta, vždy miloval design, vždy ho řešil v technických souvislostech a jeho funkčnost pro něj byla stejně důležitá jako vzhled samotný. Slovenský designér Peter Olah je koordinátorem interiérového designu největší české automobilky a žije svůj sen. V exkluzivním rozhovoru pro magazín Esquire odhaluje, jak design auta vzniká.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MF

Každý designér by měl v prvé řadě u všech svých výtvorů určených pro seriovou produkci dbát na funkčnost. Estetické vnímání je záležitost ryze subjektivní, ale funkčnost je proti tomu zcela zásadní záležitost. K čemu je krásnej čudlík, když se nedá uchopit? K čemu je pěkně tvarovaný a líbivě umístěný display, když se blbě leskne? K čemu je u auta pro mladou rodinu klika zadních dveří vysoko umístěná (schovaná) mezi oknem a c sloupkem, když na ní nedosáhne 4 leté dítě?

0 0
možnosti
MH

Je mi jasne, ze interier delal designer a ne inzenyr.

Kohokoli s technickym myslenim by okamzite napadlo, ze leskle plochy budou za slunecnych dni oslnovat.

0 0
možnosti
VP

Moderní interiéry typu spacák = nohy stísněné obřím středovým tunelem, jsou příšerné. Kdo kdy přišel na to, že řidič chce být obestavěný ze všech stran jak ve stíhačce, ten by zasloužil nakopat

3 1
možnosti
DK

D93a67n44i55e43l 69K75r98o73c

25. 9. 2020 19:38

To se při navrhování palubní desky v nové oktávii fakt inspiroval u Hjondé ? :-)

0 0
možnosti
PA

Já osobně mám ovládání volantem/dotykáčem ve Škodovce daleko radši, než ovládání v Mercedesu. Ve škodovce jsem schopen na volantu po pár pohybech zvolit skoro všechno co potřebuji, především volat a adresu do navigace si zadám na dotykáči. V Mercedesu se musím při zadávání adresy ukroutit kolečkem a na panel musím koukat daleko déle než je potřeba. I zoomování bez dotykáče je otrava a návrah do 20. století.

1 1
možnosti
PA

Jestli dělal sedačky do Octavie RS III 2017/2018 tak dík. Jsou super. Mám už neřešitelný problém se zády a v mnoha i mnohem dražších autech mne záda bolí. V těchto sedačkách můžu ujet najednou 1000km, vystoupím jsem úplně v pohodě a o zádech nevím.

0 0
možnosti
VS

Hele designére interiérů, uvědomte si pane, že dotykáč na všechno je totálně špatně, zkuste si to auto pak používat, ne ho jenom nakreslit, díky.

10 1
možnosti
Foto

I98v38a41n 13K91o62p29t83a

25. 9. 2020 10:46

Bohužel, zákazníci si to přejí.

0 1
možnosti
VP

Zajímalo by mne na jakých drogách designeři interiérů jedou, když si myslí, že je pro řidiče nejlepší co největší dotykový panel, že ovládací prvky na volantu nahradí dotykové plochy, že používají lesklé plochy kde je vidět každý dotyk a smítko prachu... Auto, kde se praktičnost a užitná hodnota vytrácí a je nahrazena jakousi pseudovizí o sci-fi budoucnosti. Ono to auto skvěle vypadá ve vitríně, ale to je tak vše. Rv

10 0
možnosti

J48a29n 66Š93m93u81c36r

25. 9. 2020 6:57

vždy ho řešil v technických souvislostech a jeho funkčnost pro něj byla stejně důležitá jako vzhled samotný

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/designer-interier-peter-olah-tour-de-france-esquire-trofej-pohar.A200914_131708_automoto_fdv

Tak proč všude ty dotykové panely? 8-o

10 0
možnosti
JK

J59a62n 26K58a87v59a13n

25. 9. 2020 0:31

No, to je hezké tvrzení, ale je to blbost. Většinou inženýři musí vysvětlovat základní fyziku designerům. Jinak jsem seděl v nové octavii a tedy ergonomicky je ta starší lepší, tolik k designu.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...