Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Nákup ojetiny s malým turbomotorem od VW: čtyřválce 1,2 TSI se nebojte

Trend zmenšování objemů motorů, snižování počtu válců a aplikace přeplňování jsme si již zvykli označovat jako tzv. „downsizing“. Cílem je zvýšení účinnosti spalovacích motorů a snížení tabulkové spotřeby paliva a emisí CO2. Výrobci podlehli politickému tlaku a musejí plnit emisní cíle.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TH

Nechápu, jak můžu namáhat rozvodový řetěz jakéhokoliv auta tím, že ho nechám z mírného kopce zaparkovaný jen na zařazené rychlosti. (když pominu, proč bych to dělal) Taky mně není jasné, že silná stránky přímovstřikovaného motoru je to, že se v potrubí neusazuje karbon. Jak by se tam dostal?

0 0
možnosti
JS

Poplivat Japonce a vychválit TSI, tak to chce hodně aroganceRv.

Pokud jsme u těch menších s menšími kubaturami, tak třeba Toyota má stále skvělou atmosférickou jednotku a to jak starší 4 válce s nepřímým vstřikem, tak nyní nový tříválec, které jezdí za málo a netrpí veškerými neduhy TSIček, dnes by se mohla Evropa od Japonců učit a nikoli naopak. Málem bych zapomněl, těch atmosférických japonců se při koupi ojetiny opravdu nemusíte bát;-).

3 4
možnosti

Poplivat japonce? Kde? Jen uvedli že tím že v EU toho moc neprodají tak neměli potřebu vyvíjet downsizingy, protože jinde na světe to potřeba není. A že v klidu čekají a implementují jen ověřené nebo vhodné části té technologie je pravda a naopak bych to bral jako pochvalu že nejsou zbrklí. Evropa se od nich bohužel učit nemůže, s tím by tu dnes nepochodili, ale pomohla jim projít část slepých uliček a japonec tak může dělat rovnou o pár chyb méně R^

3 2
možnosti
RH

To jsem si také pomyslel, ale ten modul zubu - to není kolo na řetěz.

0 0
možnosti

Je, ono se to nezdá, ale je to na širší řetěz.

1 0
možnosti
RH

Nemohu si pomoci, ale hned na té první fotografii je to podle mě špatně- nedokážu si představit, jak by mohl fungovat ten rozvodový řetěz s tím modulem zubů na těch rozvodových kolech. A dole na klice je ten řetěz taky prazvláštně vedený. A nebo jinak - jestli by tohle mělo odpovídat skutečnosti, tak se nedivím, že se to potkávalo jak na běžícím pásu.

1 0
možnosti

Možná to není vidět ale ty řetězy jsou tam dva za sebou.

0 0
možnosti

Úvod je trochu kostrbatý - downsizingové motory jsou postavené na principu kombinace přímého vstřikování (případně hybridního) a přeplňování. To je to co dělá downsizingový motor, to že někdo aplikoval přeplňovaný menší motor jako alternativu větší atmosféry tu bylo jinak dávno předtím, důležitá je právě ta kombinace přímého vstřiku a přeplnění, která umožnila i z menších objemů v tom nízkém a částečně středním pásmu (tedy to nejpoužívanější) vydolovat solidní parametry. Samozřejmě za cenu určitých negativ - mj. zvýšení citlivosti spotřeby, takže sice v nějakém režimu vykazovala 1.2tsi o 2l méně než 1,6, v jiném naopak klidně o 3 více (typicky dálnice - nechlazené svody). Každopádně na papíře to bylo méně a v praxi zhruba na stejno - záleželo opravdu jak kdo jezdil.

EA211 každopádně na českém venkově bude jezdit a dosluhovat ještě dlouho R^

0 1
možnosti
LK

mám TSI 1,2 se 6 stupňovou převodovkou a při 130 jedu na dálnici tak za 6,4. Při 150 cca 7,2-7,5

0 0
možnosti
Foto

Já myslím, že poslední opravdu dobrý motor VW byl 1,9 SDI.

1 2
možnosti
VB

66kW, tím měl vývoj motorů skončit a dělat je až do konce světa

2 0
možnosti
AL

Zlatá Fabia 1,9 TDI...

0 2
možnosti
VB

favorit 135 L a jeho předchůdce Škoda 105 S, opravdová lahůdka byla Škoda 100, všechno jsem to měl a dnes musím jezdit turbem 112 kW s pohonem všech kol se spotřebou 6 litrů, to jsme dopadli, když jsem měl moskviče 408, tak jel stovkou a žral 14 litrů

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...