Diskuze
Kde, jak a za kolik? Poradíme, u koho nejlépe nabíjet auta na baterky
Děkujeme za pochopení.
M41i94c66h59a68l 94K78o30l97á14ř
Když si pořídím elektromobil, budu nabíjet hlavně doma. Ta myšlenka je dobrá.
Z článku jsem nabyl dojmu, že je několik distributorů/provozovatelů a každý má svoje nějaké tarify...
Můžu se spolehnout na to, že když jednou za měsíc při návratu domů zjistím 50km od domova, že energie nevystačí, tak můžu zajet na KTERÉKOLIV veřejné dobíjecí místo, tam si bez jakýchkoliv smluv a tarifů na čtvrt hodiny připojím auto, skočím si na záchod a na kafe, následně zaplatím kartou tu čtvrthodinu dobíjení a dojedu dom? Chápu, že to zdaleka nebude tak výhodné jako v případě nějakého tarifu, ale já žádný nechci a nepotřebuji.
Funguje to tak?
J78a17n 73T46a11r83a89b94a
Funguje to přesně tak. Můžete nabíjet kdekoli za aktuální ceny. Mobilem načtete QR kód na stojanu a zaplatíte platební kartou.
J44a40n 61T32a36r33a29b85a
Pikantní je ceník PRE... když máte čip, platíte na HPC 8kč/kWh +1kč za minutu od 31.minuty dál. Takže nabít e-tron z 10 na 90% (70kWh) vyjde na 560kč nejméně., celkem spíš 570, protože PRE často nabíjí jen 120kW.
Jako neregistrovaný ovšem zaplatíte na HPC jen 480kč/h a nabíjet múžete v pohodě do 100%....
V54l68a71d28i31s90l88a25v 48B34u10r13y96š64e98k
doma si to nabiju za poloviční cenu, taky prodáváme elekktriku do aut za 6 kaček, není zájem, to je jakobych jel koupit benzín k benzínce za 35 korun, kdybych si ho mohl nalít doma za 10 korun
P80a54v98e90l 37V36a30l15e71n47t72a
Jako pokud se ionity rozšíří na dálniční síti, tak je to vcelku zajímavá volba pro ty kdo mají kde nabíjet a jezdí normálně. Když se srovnají ceny a auto zvládne 350 KW tak dokonce lepší volba.
Pro ostatní to bude až v momentě kdy bude ionity s dostatečným počtem míst u každého většího města. Aby člověk mohl přijet za 15 minut nabít a zase frčet jak je zvyklí dnes. To bude chtít teda pořádnou infrastrukturu. Navíc to samozřejmě musí zvládat ty baterie.
J98a50r20o58m78í82r 86S27v58o96b76o83d86a
Pojďmě se oprosti od ekologie a mrkněme se na to přes peníze. Počítám a počítám, ale toto NPV fakt nevychází. Stále hraje roli vysoká vstupní investice, a dále cena elektrické energie. Spotřeba tabulková a reálná je jako u standardních aut - vždy jiná, tedy reálná je vyšší. A pak vstupuje do modelu ještě nutnost min. 1× za život vyměnit baterie a pak cena při prodeji na konce, ne li přímo sešrotování. A pak se podívám na můj nový diesel,4WD, vyrobeno před měsícem a spotřeba do práce 5L = 1,50Kč/km. A z této ceny jsem ještě "přispěl" min. 40% do bezedného rozpočtu státu. Chlapci, klidně mínusujte, ale tím realitu nezměníte.
P78a41v84e20l 17V86a22l77e87n98t68a
By mě zajímalo reálně jak často někdo mění baterie. Nemyslím si že to bude standart, spíše vyjímečná záležitost. Po 300 000k najezděných kilometrech to auto stejně bude končit a to by baterie mohla vydržet i když s nižší kapacitou (třeba 70%), záleží samozřejmě jak se k ní majitel bude chovat ale to i u ropáku.
Tesly mají i lepší výsledky co se týká kapacity po ujetých 200 000 třeba 85-90%.
M79a89r93t70i82n 52S11m60o10l61k85a
Ten pocit když si 13. 5. čteš kde se dá u lídla nabíjet a tak nějak tam chybí ta nabíječka z které si 2. 5. nabíjel :-D.
P16a29v92e33l 11P86e19n41č96á67k
Dobijet tento Renault je dle fotek opravdu vzrusujici
M11a22r95t51i19n 97P84o34s94p20í50š50i77l
Co bude dělat majitel nevlastník s těmi lány? Dotace na řepku se přesunou do elektro ...
J88a87n 26J44í16c94h25a
vymera repky v cr klesa, jeji cena (oleje) jde celosvetove nahoru...
S82t35a21n71i22s90l85a16v 98N12o45v90o41t67n67ý
Tak tohle je důležité pro těch pár aut co tu po republice jezdí, kromě těch firemních co se nabíjejí u firmy.
J93a51r60o84s67l75a64v 88N20o44v38á40k
Václav se snaží už nějaký rok, ale lidi mu to furt nežerou
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Prodej rodinného domu 132 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 495 000 Kč