Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kde, jak a za kolik? Poradíme, u koho nejlépe nabíjet auta na baterky

Pokud chcete s elektromobilem jezdit na delší vzdálenosti, nebo jej nemáte doma jak nabíjet, neobejdete se bez čipu či aplikace k některé ze sítí veřejných nabíječek. Pomůžeme vybrat tu vhodnou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Když si pořídím elektromobil, budu nabíjet hlavně doma. Ta myšlenka je dobrá.

Z článku jsem nabyl dojmu, že je několik distributorů/provozovatelů a každý má svoje nějaké tarify...

Můžu se spolehnout na to, že když jednou za měsíc při návratu domů zjistím 50km od domova, že energie nevystačí, tak můžu zajet na KTERÉKOLIV veřejné dobíjecí místo, tam si bez jakýchkoliv smluv a tarifů na čtvrt hodiny připojím auto, skočím si na záchod a na kafe, následně zaplatím kartou tu čtvrthodinu dobíjení a dojedu dom? Chápu, že to zdaleka nebude tak výhodné jako v případě nějakého tarifu, ale já žádný nechci a nepotřebuji.

Funguje to tak?

0 0
možnosti

J78a17n 73T46a11r83a89b94a

17. 5. 2021 11:03

Funguje to přesně tak. Můžete nabíjet kdekoli za aktuální ceny. Mobilem načtete QR kód na stojanu a zaplatíte platební kartou.

1 0
možnosti

J44a40n 61T32a36r33a29b85a

16. 5. 2021 9:25

Pikantní je ceník PRE... když máte čip, platíte na HPC 8kč/kWh +1kč za minutu od 31.minuty dál. Takže nabít e-tron z 10 na 90% (70kWh) vyjde na 560kč nejméně., celkem spíš 570, protože PRE často nabíjí jen 120kW.

Jako neregistrovaný ovšem zaplatíte na HPC jen 480kč/h a nabíjet múžete v pohodě do 100%....

0 0
možnosti

doma si to nabiju za poloviční cenu, taky prodáváme elekktriku do aut za 6 kaček, není zájem, to je jakobych jel koupit benzín k benzínce za 35 korun, kdybych si ho mohl nalít doma za 10 korun

1 0
možnosti

Jako pokud se ionity rozšíří na dálniční síti, tak je to vcelku zajímavá volba pro ty kdo mají kde nabíjet a jezdí normálně. Když se srovnají ceny a auto zvládne 350 KW tak dokonce lepší volba.

Pro ostatní to bude až v momentě kdy bude ionity s dostatečným počtem míst u každého většího města. Aby člověk mohl přijet za 15 minut nabít a zase frčet jak je zvyklí dnes. To bude chtít teda pořádnou infrastrukturu. Navíc to samozřejmě musí zvládat ty baterie.

0 0
možnosti

Pojďmě se oprosti od ekologie a mrkněme se na to přes peníze. Počítám a počítám, ale toto NPV fakt nevychází. Stále hraje roli vysoká vstupní investice, a dále cena elektrické energie. Spotřeba tabulková a reálná je jako u standardních aut - vždy jiná, tedy reálná je vyšší. A pak vstupuje do modelu ještě nutnost min. 1× za život vyměnit baterie a pak cena při prodeji na konce, ne li přímo sešrotování. A pak se podívám na můj nový diesel,4WD, vyrobeno před měsícem a spotřeba do práce 5L = 1,50Kč/km. A z této ceny jsem ještě "přispěl" min. 40% do bezedného rozpočtu státu. Chlapci, klidně mínusujte, ale tím realitu nezměníte.

6 2
možnosti

By mě zajímalo reálně jak často někdo mění baterie. Nemyslím si že to bude standart, spíše vyjímečná záležitost. Po 300 000k najezděných kilometrech to auto stejně bude končit a to by baterie mohla vydržet i když s nižší kapacitou (třeba 70%), záleží samozřejmě jak se k ní majitel bude chovat ale to i u ropáku.

Tesly mají i lepší výsledky co se týká kapacity po ujetých 200 000 třeba 85-90%.

1 1
možnosti

Ten pocit když si 13. 5. čteš kde se dá u lídla nabíjet a tak nějak tam chybí ta nabíječka z které si 2. 5. nabíjel :-D.

0 0
možnosti

Dobijet tento Renault je dle fotek opravdu vzrusujici ;-D

0 0
možnosti

Co bude dělat majitel nevlastník s těmi lány? Dotace na řepku se přesunou do elektro ...

0 1
možnosti

J88a87n 26J44í16c94h25a

13. 5. 2021 20:11

vymera repky v cr klesa, jeji cena (oleje) jde celosvetove nahoru...

1 0
možnosti

Tak tohle je důležité pro těch pár aut co tu po republice jezdí, kromě těch firemních co se nabíjejí u firmy. RvRvRv

1 0
možnosti

Václav se snaží už nějaký rok, ale lidi mu to furt nežerou:-)

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...