- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na cenu náhradních dílů by se měl zaměřit antimonopolní úřad, protože daná značka má na trhu této značky monopol. Jak si jednou koupíte auto dané značky, tak jste připraveni do role oslíka otřes se. Nebo by si to mohla vzít za své evropská unie a nařídit výrobcům aut že musí ke svým autům dodávat náhradní díly za cenu max. např. 3x vyšší než je prodávají v hotovém autě. Všem musí být jasné, že pokud stojí celé auto 0,5 milionu, tak nemohou stát světlomety 30 000.
Těžko. Je ti volný trh, aftermarket to může nabízet za kolik chce. Nikdo nemůže logicky diktovat výrobci cenu za kterou to nabízí. Rozdílnost cen je v rámci prvovýrobní montáže a nebo prodeji na trhu nd je logická a promítá se do nich logistika a marže.
Roste? To jsem si nevšimnul. Mám 4 roky novou škodu a žádnou orpavu jsem neplatil. Zatím jen měním olej a jednoou už i chladící kapalinu.
Mně příjde, že ty auta už se ani opravova nemusí.
Tak jsem měl na Fabii problém s klimatizací, která smrděla...... paradoxně ne když byla puštěná, ale začalo to smrdět vždy, když jsem ji vypnul (tak za 10 min to pak smrdět zase přestalo).... bylo to v několika servisech, měli rozdělané všechny trubky, kterými vzduch jde, vyměněna náplň do klimy atd ...... nic nepomohlo. Fabii jsem nakonec prodal a koupil Rapida ...... a po dvou letech úplně totéž.....
Toto nejsou automechanici, to jsou měniči dílů. Odešel mě tachometr a v servisu mě chtěli za hrozné peníze vyměnit celou palubní desku, což jsem odmítl. Tak jsem začal pátrat a zjistil, že je pouze špatné čidlo za pár korun. Tak se dneska opravuje.
Jo čidla, když si ho seženete sím třeba u GM eletrkonics, tak stojí někdy i 30 kč a přepájíte si to sám.
Když to dělá autorizák tak za čidlo 1500 a za práci 500.
Proto jsem si pořídil elektromobil, abych nemusel být stále v servisu. Jedině snad baterka, ale tam je záruka 160 tis. km, ale to už to auto mít nebudu.
No většina závad se kupodivu netýká spalovacího motoru.
Ja mam novy auto,a jedno 20 let stary.S novym mam x krat vetsi problemy jak se starym.
To je logiky, to stary stoji nejspis na spalcich ve stodole, proto s nim nejsou problemy.
Netuší někdo, proč mají autorizované servisy tak předražený olej? Jen proto, že mohou? To by si pak mohli ale napálit podobnou raketu i za ostatní díly, ne? Tam mi ale nepřijde, že by se dal originál díl dál pořídit 4 x levněji.
Aby měli výmluvu proč účtovat takové pálky za garanční prohlídky... při nichž mění právě ten olej
Problém není jen v rostoucí ceně dílů, ale především nárocích na vybavení a znalost, resp. v tom dlouhodobém měřítku - čím dál více věcí (i banálních nebo na běžných autech) vyžaduje obojí - tzn. speciální vybavení a ideálně servisní data. A když servis musí pořídit přípravky nebo diagnostiky za desítky tisíc, tak to někde promítne...
Co stalo flasku, bude i dal stat flasku. Jen to chce mit auto a ne pojizdny mobilni telefon.
Nevadi mi jasne dana cena ze hodinu prace, i mechanik chce peknou vyplatu. Vadi mi predrazovani nahradnich dilu na kterych se dale hoji. Nakupuje za 60% bezne prumerne ceny a uctuje 150%. Kdyz chce clovek dovezt vlastni dil, tak se sklebi jako by polknul zivou rybu
Kdyz udela treba 800Kc na jedne pneumatice, tak proc by je pak nevymenil za akcni 2 kila a tvaril se u toho, ze dela charitu
Do každého servisu máš právo si donést svůj nahárdní díl.
Není nutné kupovat jejich.
Nechápu, z jakého důvodu by se měly ještě více zdražovat ceny náhradních dílů. Už tak jsou mnohonásobně předražené. Stačí si uvědomit, že auto, které se prodává za půl mega, kdybychom rozebrali na díly a tyto díly prodávali pomocí autorizovaného servisu, tak bychom utržili minimálně 20 mega.
A taky nevěřím tomu, že nějaké LED zadní světlo je o tolik dražší než světlo, které se montovalo na auto před 10 lety. Vždyť ta auta se prodávají za víceméně stejné peníze. Možná by nás překvapilo, za jakou cenu se jednotlivé díly prodávají automobilce a za kolik je ta automobilka přeprodává jako ND.
Tohle jen povede k tomu, že se budou více a více krást díly z nových aut a stále více a více opravitelných aut se bude šrotovat, protože velmi lehce cena opravy převýší cenu auta. A to je přeci strašně ekologické - sešrotovat lehce bourané auto, nebo auto s poruchou převodovky.
Já bych řekl že jste při zemi, možná se ty díly z auta za půl míče prodají klidně za 50 mega!