Diskuze

Šaltpáky dávají zpátečku. Řadící řidič je pohromou pro konstruktéry

Manuálním převodovkám jde „po krku“ nastupující elektromobilita a stále více povinných asistenčních systémů. A supersporty jedou možná překvapivě v čele. Nadšenci, pro které výrobci sportovních aut stavějí své vozy, se paradoxně stali rušivým prvkem, jehož podíl na ovládání vozu je třeba potlačit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P83e39t20r 87B55e47n91a

1. 7. 2021 11:45

Tak u nove Mazdy jsem mel moznost mit zdarma bud AWD nebo AT, nevahal jsem ani vterinu, pro cloveka co umi radit je AWD opravdu prinos, automaticka prevodovka pro me tedy neprinasi zadnou vyhodu, pohon na vsechny kola ano. Pokud by AT bylo zdarma vzdy, klidne bych to vzal, ale i tak je AT drazsi na provoz a opravy nez manual.

0 0
možnosti

J55a31n 49K19r37p65e82c

25. 6. 2021 11:42

jedine co je opravdu k nicemu jsou "roboticke" prevodovky u pidi aut. to se fakt nepovedlo. v rodinnem kombiku za mne jejdine automat, ikdyz nejednoho by mohly odradit koncernove DSG spojene se slabsimi motorizacemi, u sportaku ja osobne volim manual. zkusenosti s ferrari nemam, takze nemohu soudit nakolik je ta prevodovka oddana zachrane vozu vs. vule ridice.

osobne mam pocit ze spoustu vykonnych vozu si muze za prispeni financnich bankovnich ci nebankovnich produktu poridit uz kdekdo. davno to neni vysada vyjezdenych zavodnich pilotu. osobne si myslim ze bezny RP by mel opravnovat ridit mot. vozidlo kat. B do npr. 250k nebo podle pomeru npr. 0,15k/kg, coz zahrune naprostou vetsinu beznych vozu. nad tuto hodnotu uz se jedna o vozy se sportovnim charakterem. uplne by stacilo odstupnovat vekem tak jak je npr. RP pro kat. A. pripadne nejakym kurzem. klidne se muze prdat jeste jedna skupina B pro zacianjici ridice. lidi jsou porad stejni, jen pristup k autum se zasadne zmenil. nejake ridicaky na zkousku nebo omezovani max. rychlosti mi prijdou jako zbytecne a neucinne. ale to uz jsem tematicky hodne odbocil...

0 0
možnosti

Jednou automat, vždycky automat.

Já automat vnímám jako pokrok.

6 1
možnosti

Až nebude chtít třeba koncern za automat příplatek okolo 50 tisíc, mnoho řidičů si jej rádo pořídí.

11 1
možnosti

Sorry, minus omylem

0 0
možnosti
Foto

Díky bohu. Jsem ten co nikdy nepochopil tu dychtivost po manuálech. Soukromé auto mam vždy automat a firemní vždy manuál a ten pocit uvolnění když sednu po celym dnu kvedlání řadící pákou do pohodlneho automatu je pro mě vždy osvobozující.

5 3
možnosti

Proč si nekoupíte nějaký diesel...? Tam je motor tak pružný s vysokým kroutícím momentem, že prakticky všechno se jede pětkou. A starší vozy stojí už jen pár tisíc korun!;-)

0 0
možnosti

P85e97t18r 66S13v95a21l51b

24. 6. 2021 20:19

A ted si predstavte, ze by byl z nejakeho duvodu preferovan vyrobci manual - to by bylo kvikotu "tahnete s tim do Brusele", automat je prece mnohem lepsi, atd.

0 0
možnosti

No.. ne. Zastánci manuálu mají obecně jeden hlavní argument - větší kontrolu nad autem. Ten by se nezměnil.

Reakce ve stylu "Táhněte do Brusele" nemaj nic společného s obchodním rozhodnutím automobilek ( či jiných soukromých subjektů) - ty jsou na místě u věcí typu start stop systém nebo u tlačení nesmyslně provedených a uspěchaných emisních norem, které automobilky implementovat prostě ze zákona musí.

4 0
možnosti

Na jízdu z povinnosti je automat dneska už prostě lepší - i přes svoje chyby. U trojkové oktávky jsem měl problém přesvědčit ho k odpovídajícíímu nakopnutí při předjíždění, starší Volvo nebo Q-tronic z Alfy 159 zase občas loví stupně jak slepej rybář, ale u všech se dá na jejich chování zvyknout a v dlouhodobém provozu jejich výhody převáží.

Zdůrazním, že nepíšu o jízdě pro požitek z jízdy. To je jiná disciplína - ale směr udává mainstream a do toho požitek ze samotného ovládání auta už nepatří.

2 1
možnosti

U normálních aut s automatem je spotřeba vyšší, u aut vyšších tříd je tomu naopak

0 0
možnosti

Ferrari a jejich ikonická kulisa řazení...chjo, svět se v zadel obrací.

3 2
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!