Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Před 20 lety vyrobili poslední z 1,4 milionu felicií. Oblékli ji v Německu

Poslední Škoda Felicia sjela z výrobních pásů automobilky 20. června 2001. Ve stejný den jako poslední felicii přitom ve Škodě Auto vyrobili i jubilejní třímiliontý vůz od spojení s německým Volkswagenem. Tím byla stříbrná Škoda Octavia, model, který začal v roce 1996 definitivně psát novou éru největší české automobilky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já měl Felicii 1.6 kombík koupenou od člověka, který s ní jezdil jen přes léto, takže jsem ji kupoval ve velmi zachovalém stavu. Byl jsem s tím autem velmi spokojený, ta 1.6 jezdila opravdu moc pěkně. Co mě překvapilo byla tyč nad motorem, kterou jsem si uvědomil až ve chvíli, kdy jsem potřeboval vyměnit baterii. Až tehdy jsem se dopátral, že je to torzní tyč bránící tomu, aby na nerovnostech prasklo přední sklo (ta 1.6 už byla na Felicii dost těžká). Snad naprosto typicky mi po jezdění přes několik zim začaly rezivět páté dveře, nejvíce kolem loga, ale jinak rzí nijak zvlášť zasažena nebyla (to jsem měl spíš problém s předchozím Favoritem [motor s přímým vstřikování, taky dobře jezdil], kde mi začaly rezivět prahy).

0 0
možnosti

To byla normálni vzpěra mezi tlumiče, to se dává na auta běžně kvůli zvýšení tuhosti, u felicie standartně jen na koncernové motory.

0 0
možnosti

Zaujala mě ta cena. Tady je vidět, jak se máme dobře, dnes je 30 průměrných platů někde za milionem... za to už je auto v úplně jiné třídě

1 0
možnosti

S Felicii jsem najezdil dost, ale nikde me nenechala. Co se tyka spolehlivosti za me jednoduchy drzak. Co ale Felicii trapilo byla koroze. Shnile pate dvere nebo ram kolem celniho okna byla klasika. Jednou mi takhle po desti nateklo do pojistkove skrine. 7 let stary pickup. Ram kolem okna totalne shnily ze se v autosklu bali tam to sklo znova nasadit a pretesnit.

0 0
možnosti

M61a55r16e17k 14K21l71u63f47a

22. 6. 2021 10:53

Co se týče srovnání Favorita a Felicie....

Felicia byla o notný kus dál, co se týče podvozku. V zatáčkách neměl Favorit šanci se Felicie udržet. Pokud chtěl s Feldou udržet krok, musel jet na hraně a cestující v tom Favoritu lítali jak hadr na holi (několikrát osobně vyzkoušeno).

1 0
možnosti

To jste zrovna netrefil dobře, co se týče podvozku tam nebyl prakticky rozdíl, už i facelift favorita měl jinou nápravnici, jediné čím se felicie lišila byla možnost stabilizátoru.

0 2
možnosti

V podstatě šlo o německý facelift Favorita. Z minima získali maximum. Auto se povedlo a na svou dobu (až na známé bolesti) nebylo špatné.

1 0
možnosti

Skutečně nechápu ty nářky jak se vám sype Škoda. Kromě staré 105S po dědovi se mně žádné porevoluční auto nesypalo. Nicméně žádné nemělo zanedbanou údržbu a také žádné díly z Číny ani druhovýroby někde v Polsku/SK/CZ.

0 0
možnosti
Foto

Taky záleží na staří auta a u VW i dost na době od uvedení modelu. Jako příklad uvedu různé generace Oktávie, kde se chyby v návrhu řešily až za pochodu a první ročníky spolehlivostí moc neoplývaly:

-1. generace: rez okolo nádrže, kvůli chybějícímu plastovému chrániči v podběhu u nižších výbav, neuspokojivý projev 1.8 20V, kvůli odfláklé úpravě pro příčnou zástavbu, odcházející lambda sondy u 1.6 MPI 55 kW...

-2. generace: strašlivé motory 2.0 TDI PD a FSI, zarezlé excentry u zadní nápravy, šetření na protikorozní ochraně...

-3. generace: problematicky řešená kapotu pro ochranu chodců, vodní pumpa u 2.0 TDI

4. generace: příšerné problémy se softwarem, na kterém ale visí všechny komfortní funkce

2 0
možnosti

Felicia byla jednoznačně nejspolehlivější Škodovka s díly doslova za pár korun, až na tu korozi. Nástupce Fabia I byl proti tomu poruchový krám s hromadou chronických nemocí, kterých jsou dodnes plná fóra s návody, jak je řešit a v tomhle trendu už Škodovka pokračuje dodnes.

1 1
možnosti

Musím autora článku opravit. Funů bylo vyrobeno pouze 4016ks. Respektive možná o 10 víc, ani továrna neví, jestli je to číslo včetně 10ks prototypů.

0 0
možnosti

Felda bylo auto, které dokázal opravit každý vesnický kovář s garáží, ale vzhledem k poruchovosti se ty náklady beztak vyrovnaly mercedesu, který jezdil do autorizáku.

3 2
možnosti

Poruchovosti, čeho?

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...