Diskuze
VIDEO: Kamion míjí cyklistu o centimetry, návěs za ním doslova vlaje
Děkujeme za pochopení.
J31a61r41o38s31l80a61v 66K62a15d73l87e11c
Třeba cyklista ani tam neměl co dělat.........................
Letos v létě byla na Slovensku vydána novela lesního zákona, která pohyb cyklistů a jezdců na koních po lesních cestách značně omezila. Doplnila totiž textu předpisu zákaz „jazdiť na bicykli alebo na koni mimo lesnej cesty alebo vyznačenej trasy“, přičemž slovenská technická norma definuje lesní cestu jako komunikaci v lesním porostu (zpevněnou i nezpevněnou), s minimální šířkou čtyři metry.
J28a51r15o77s53l36a11v 37K83a88d78l37e46c
U nás:
Lesní zákon 289/95 paragraf 53 odst. 1 říká: „Přestupku se dopustí ten, kdo jezdí mimo cesty a vyznačené trasy na kole, na koni, na lyžích nebo na saních.“ Podle paragrafu 53, odst 2 za přestupek podle odst. 1 písm. a) až k) může orgán státní správy lesů uložit pokutu až do výše 5000 Kč. Pojem lesní cesty je však natolik vágní, že nerozlišuje mezi cestou odvozní, vývozní, přibližovací atd. Také se lze dohadovat, jde-li o cestu, pěšinu nebo zvířecí stezku...
Ve sloganu nejde o právní doporučení či dokonce vyhrožování (jak jeden z kritiků tvrdí), ale o upozornění, že není možné jezdit, kudy člověka napadne. Inzerát má upozornit na existující cyklostezky a věta ve sloganu, že jízda mimo cyklostezku, provětrá peněženku, má dvojí význam. Za prvé hrozí pokuta za jízdu lesním porostem, neboť je zákonem zakázaná, za druhé hrozí poničení kola při jízdě mimo cyklostezku.
T18o23m51á73š 95R75e23k42t80o60r
Ten kamion jel jako prase, hlavně moc rychle. Ale co se týká "několika centimetrů" tak autor je buď rybář nebo má mindrák z malýho... na videu je vidět že když ho objíždí tak je pravou stranou snad na polovině vozovky (a levou jede po trábě, proto se taky potom nadzvedla náprava) zatímco cyklista jede těsně u krajnice. Já být na tom kole a vidět blížící se kamion tak raději šupem zajedu na mez vedle, neriskoval bych, že pod to auto spadnu díky poryvu vzduchu či kamenu na zemi...
M40a23r56t84i82n 70K89r10á58l
Na tom videu není ani tak diskutabilní jestli řidič kamionu zachoval nějakou vzdálenost od cyklisty, ale právě to, že jel vysokou rychlostí. A takových sebestředných a arogantních kre..nů jsem potkal na silnici spoustu. Jako cyklista i jako řidič. A právě kvůli nim je bohužel ta úprava v zákoně. Kdyby každý řidič ohleduplně snížil rychlost a pomalu cyklistu předjel, třeba ve vzdálenosti jen 0,5 metru, tak by se ta úprava vůbec nemusela dělat. Realita je totiž taková, že většina řidičů před sebou uvidí cyklistu má zatmění a za každou cenu ho musí předjet, i když proti nim jede jiné auto. 1,5 metru se dá ve většině případů dodržet, jen musím počkat až proti mě nic nejede a cyklistu předjedu. Tam, kde bohužel není možné dodržet 1,5 metru hold předjedu cyklistu stejným způsobem, jen zpomalím víc a předjedu ho trochu větší rychlostí než jede on. Ta tom není co řešit.
T49o66m23á47š 89R93e67k30t33o56r
Většina řidičů jezdí rychleji než 20kmh a proto potřebuje cyklistu předjet...
J25a80r53d91a 32F23i14c24e78k
Já tedy na tom videu vidím, že jel s kamionem až na druhou krajnici, a zřejmě o nerovnost na ní nadskočil prázdný návěs. Pravděpodobně předjížděl cyklistu dost vysokou rychlostí, ale pro posouzení, zda tomu tak je by bylo potřeba minimálně znát rychlost cyklisty a lepší video.
Takže to je jen důkaz skutečnosti, že zákaz předjíždění cyklistů pokud nebude zachován boční odstup od nich 1,5m zablokuje spoustu silnic.
M85a69r54c47e39l 79S26t54a23r98ý
podle mě to začíná v autoškolách, když instruktoři dělají osvětu, to je dobrý to je jen cyklista, ale pozor, tu je plná čáry, podle předpisů nesmíš.....
chtělo by to víc zapojit mozek a to na všech frontách-v autoškolách, za volantem, při předávání zkušeností svým potomkům... přece nikdo snad nechce záměrně udělat chybu, kvůli které skončí ve vězení....
J77a78r95o28s94l75a61v 79K38a55d89l84e41c
Hodně točvolantů, když se jim rozjede vozidlo tak se dostávají do tranzu a nepřemýšlí.
D86u97š74a40n 90M48a75t94o43u69š79e52k
Jelikož se jedná o nákladní vozidlo vozící dřevo ničemu se nedivím.Řidiči těchto vozidel jsou to nejhorší co silnice znají
Kamarád po první zaškolovací jízdě kterou absoloval s již dlouhodobým řidičem společnosti foresttrans prohlásil,že radši půje dělat do fabriky,než by se nechal zabít nebo někoho zabil.Údajně to kilo valí i po zpevněných lesních cetách,ostatně na videu názorná ukázka,zpomalovat prostě nebudu- s argumentací že musí stihnout ještě jednu fůru.
Naprosté nerespektování všech předpisů ,jízda vysokou rychlostí,špatně ukotvený náklad.
A navíc mají v těchto strojích povětšinou silnější motory a obávám se ž i vyplé omezovače.
Podobný vejlupek mě na státní silnici předjížděl cca ve 120 km/h,asi mu připadalo mých 100 málo a ještě mi pod motor hodil kus kůry následkem čehož se mi oderval kryt motoru a nejen že jsem si o ten kryt dorazil spodek,ještě ten kryt málem přistál na autě za mnou.
Další pitoma to nedávno na úzké silnici -nad 3,5t se tam nesmí,ale oni mají vyjímky-narval ve 120 do stromu,když potkal autobus-výluka a jaksi nehodlal sundat nohu z plynu.
I92v51a63n 86Z14y77k43á49n
Všechny tyhle situace o interakci řidičů a cyklistů řeší jedna jednoduchá poučka. Oba o sobě musí předně chtít vědět, což je ta první prerekvizita k druhé nutné poučce. Budou-li spolu oba "komunikovat", daleko snáze si vzájemně vyhoví. A ta ochota a ohleduplnost už je jen ta poslední třetí třešínka na dortu.
Vím, že mi spousta lidí-cyklistů bude oponovat (ne)bezpečností, ale nezlobte se, skill nás cyklistů musí obsahovat to, že musíme být schopni v dostatečné míře pravidelně sledovat dění za námi .. a s předstihem. Ne, až když máme něco na zadku. Já jako cyklista představuju pro řidiče obavu, co mu vyvedu, ať už z objektivních důvodů (díry ve vozovce, apod.) anebo z hlouposti, protože ho včas, nedej bože vůbec nezaregistruju. Když vozidlo včas registruju jako cyklista dopředu, mohu s ním i neverbálně snáz navázat komunikaci, dávaje mu najevo, že o něm vím, registruji ho. Pokud po té takový cyklista jede stopu, kterou vybízí k předjetí, nebo mu dokonce dá rukou pokyn, anebo naopak jede v nebezpečných úsecích úmyslně tak, že vysílá signál, teď se kolem mne neprotahuj, nejde to, vidím dřív situaci, kterou ty zatím nevidíš ... , tak většinu ošemetných situací dokáže aktivně pořešit sám cyklista, který na sebe převezme iniciativu za vyřešení, ale zároveň maximálně se snahou tu situaci odblokovat, tak rychle, jak je to jen možné, aby nebyl brzdou provozu. Podmínka ale je .. musíme být jako cyklisté transparentní! A totéž samozřejmě platí i o řidičích. Mj. blikat, když cyklistu objíždím. Protože další za ním si ho možná všimnout nemusí, resp. všimne si pozdě a může být malér. Přestaňme vzájemně hledat důvody, proč to spolužití na silnicích nejde a místo toho hledejme způsoby, jak tam spolužít bez větších problémů můžeme. A JDE TO! Je to jen o ochotě a mozku, nic víc netřeba, dokonce ani zákony nejsou nutné!
Z68u88z10a38n45a 59Š41i15š84k62o74v32á
Nooo to bude ještě sranda s tímhle zákonem. V neděli jsme se táhli několik kilometrů v karavaně za traktoristou, který asi nevěděl, že by měl na chvíli uhnout a navíc jsme dojeli cyklistu, který si asi taky šlapal na vedení, takže to byla v hustém a rychlém protisměrném provozu dramatická situace, když ho začali všichni se vzorným odstupem předjíždět. Když se nám podařilo traktor předjet, musela jsem manžela za volantem důrazně umravnit, protože už dupal na brzdu s úmyslem vyndat mladíka z traktoru a potahat ho po zemi.
M81a44r36t47i51n 82K19r26á50l
A proč je Váš manžel ta samonasírací a zbytečně agresivní? Ten traktor hold nemůže jet 100 km/h. A taky musí někam po silnici dojet. Domnívám se, že součástí řidičských zkoušek by měly být psychotesty. To by jsme měli na silnicích prázdno.
P51a21v51e90l 44P23o79d21e80š74v77a
Kontrolní otázka: Jestlipak si myslíte, že to ten soudruh přežil?
M42a29r74t80i79n 24B56ř91e32z81i28n25a
Co se týká zadní nápravy návěsu ve vzduchu, může se jednat o provedení pojezdu, kdy je jedna z náprav při jízdě s prázdným návěsem zvednuta. Stejný systém se používá i u valníkových nebo sklápěčkových návěsů, případně i přívěsů. Šetří se tím pneumatiky a palivo.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Prodej stavebního pozemku 1 340 m2 Hodoňovice, okres Frýdek-Místek
Baška, okres Frýdek-Místek
2 499 000 Kč