Diskuze
Nový problém pro elektromobily: Čína kontroluje dodávky magnetů
Děkujeme za pochopení.
A18l69e11š 74V58o70d39i75č54k83a
Když nepůjde o magnety, půjde o drahé kovy, čipy atd. To je daň za to, jak Evropa a USA chtěla šetřit a nechala vše vyrábět v Asii. Teď je nedostatek čipů, i Škoda je závislá na dodávkách čipů, ruší směny a nové vozy parkuje kdesi na runwayi... Při honbě za co největším ziskem s minimem nákladů si nikdo neuvědomil (nechtěl), jak bude teď Čína – a nejen ona – mávat celým světem. A ano, jde především o peníze, za nějakou dobu, až se za obrovských nákladů povede alespoň větší část těchto strategických výrobních podniků a firem přemístit do Evropy či USA, bude opět komplet automobilový průmysl skokově zdražovat. A i díky slepému směru a tupě opakované mantře elektro, elektro nakonec budou automobily záležitostí „horních deseti tisíc“ v každé zemi, ne-li Evropě :-(.
Nyní se plánuje postavení továrny na baterie do aut u nás v ČR. Díky překotnému vývoji v tomto segmentu mám obavy, aby to nedopadlo jako s fabrikou Philips na TV... Obrovská továrna byla postavena ještě za doby „akvárií“, takže s rychlým příchodem plazmy a LCD a LED je k ničemu...
L80a20d78i39s17l76a66v 73K33u79d69l90a13c79e51k
Zda se ze moudrym politikum a jeste moudrejsim velkopodnikatelum rozvojova a levna Cina prerostla pres hlavu. Obcas mi pripadne ze pro totalni krach velkych svetovych ekonomik staci Cine jen na pul roku stopnout vyvoz.
P50e74t56r 69Z62a54s58k47o74č71i74l
"vzácných kovů, zejména lithium" - lithium není vůbec vzácné, mimo jiné jsou ho plné oceány. Je stejně dostupný jako chlor. Akorát je potřeba elektřina na jeho separaci, což také není problém se solárama a jaderkama. Akorát nejlevnější je nyní ho těžit odpařováním někde na neobydlených částech Argentiny nebo kde to bylo, je to jen o penězích.
J85a44n 67Č61e21r74m67á40k
Např. Škoda Enyaq má zadní motor s PM a přední bez PM (buzený). Tímto konstrukčním řešením se dá spotřeba neodymových magnetů snížit na polovinu a postupuje tam mnoho jiných výrobců, takže v tom nevidím žádný problém.
A56l20e44š 75P21e24r39o45u92t62k26a
co je prosím motor s PM. ? a bez PM?
J66o31s32e17f 95Š81o15l90t38e32s
Tesla používá motor s PM, ale i indukční motory, které žádné PM nepotřebují. A faktem je, že indukční motory jsou o něco méně účinné, ale není to nic zásadního.
H13o67n41z52a 80T39a64r
L28u57k25á44š 49K94ř39í40ž
K čemu je v autě poháněném elektromotorem převodovka?
A80l58e48š 25P23e54r21o54u18t12k62a
Převodovka je tam proto , že rozšiřuje dynamiku a točivý moment el. motoru. Pokud byste použil seriový motor bez permanentních magnetů, tak máte pohon s maximálním točivým momentem při rozjezdu, ale toč. moment klesá se zvyšujícími otačkami. Máte-li motor pararelní, tak má stabilní a regulovatelné otáčky, ale nemá rozjezdový toč. moment, jako seriový. Ještě existuje kombinace obou tzv. kompaundní motror. jinak motory s neodynem jsou řízeny impulzně /proporcionálně/ má to své výhody. Převodovka tam musí být vždy ale nemusí být řaditelná, ale může mít třeba 2 stupně na rozjezd a jízdu.
M36i71r78e16k 83T38u17r83e17č75e43k
Čína, úžasná Čína, poslední fungující komunistický ráj na světě.. (:-))
R77o65m11a56n 52Š23v19a27c90h
Ani ne, to jen autor článku neví co píše. Posbíral něco někde na netu a plácá to dohromady.
Co se týče motorů tak všichni začínali s asynchronními motory s kotvou na krátko.
Pak to pomalu přechází na synchronní s permanentním magnetem. Tam každý jak je daleko tak ho buď už má(Tesla, Audi, atd..) jsou tam samozřejmě problémy, např.: pohon 4x4 je problematický, spotřeba magnetů, ruční montáž rotorů atd..
Ti co jsou nejdál (nebo si to myslí) už používají synchronní s buzeným rotorem, ať už rotačním transformátorem (MAHLE) nebo kluzným kontaktem (Renault).
Což jim otvírá nové možnosti řízení.
BMW v nové generaci žádné magnety nepoužívá a nepotřebuje... Nevím kde autor článku přišel k tomu co napsal.(dříve mělo hybridně reluktanční motor, ten ještě magnety měl).
Nevěřím tomu, že za 10 let bude nějaká automobilka používat magnety v rotoru.
výroba baterií se také přesouvá pomalu do Evropy.
M21a32r63t46i89n 15N25e42v80r17l52a
Čínští soudruzi musí mít permanentní večírek jak se královsky baví nad "euroatlantickou" hloupostí. Naučili jsme je vyrábět od motyk po počítače a teď se divíme, že nás mají v hrsti. Koronavirus byl takový pokusný balónek co to s námi udělá.
M86a30r34t57i16n 77Z59l41a24t97u65š25k62a
Takže nemáme dostatečné akumulatory, dostatek elektřiny, teď problém s magnety,... A to se vyplatí.
H20o28n24z95a 86T34a62r
Když chces psa bíti Důvod proč a klacek si vždy najseš
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!