Diskuze
Expert zpochybňuje elektromobily. Na jejich provoz bude třeba několika Dukovan
Děkujeme za pochopení.
J90i82ř36í 65J45í90l20e52k
spolu s Morkusem z FSI vydali článeček, který by neobstál ani jakožto seminární práce. Niedermayer jim to rozstřílel
kde se jim to hodilo, tam uvažovali staticky a ve starých datech, kde se jim to hodilo, tam uvažovali velice "dynamicky"
J49i71ř62í 16J35í45l57e51k
Niedermayer: Nepoužívají odborníci z ČVUT v analýze elektroaut nepřesné či zkreslené údaje?
M56a49r46t98i22n 18H47o53r38á45k
Plný souhlas.
Nejsem z oboru, ale i selským rozumem to vidím stejně.
J77o93z49e90f 71K85o85s49t11e54l34a97n72s50k60ý
Po prečítaní viacerých príspevkov môžem skonštatovať, že sa opäť potvrdzuje, že v súčasnosti veľká časť ľudí, možno väčšina, uvažuje čierno-bielo, resp. binárne. Buď áno alebo nie. Nič medzi tým. Buď sa dá 100 % elektrickej energie vyrobiť z obnoviteľných zdrojov alebo je celá myšlienka takejto výroby elektriny nezmyslom. Plus je to kombinované statickým pohľadom na svet - akoby sa od zajtra mal akýkoľvek technologický vývoj a pokrok zastaviť a až do konca ľudskej civilizácie sa už nič nové nevynájde...
Pri takejto kombinácii je potom samozrejme možné spochybniť čokoľvek. Má to však malú chybičku krásy. Ľudia, ktorí svet vidia staticky, vždy len dobiehajú ľudí, ktorí svet vidia dynamicky. Tí prví sa orientujú na (imaginárne a pominuteľné) istoty, tí druhí na príležitosti. Tí prví len kritizujú a na všetko sa sťažujú, tí druhí posúvajú svet po maličkých krokoch dopredu.
J53a67n 44P35o30k15o95r50n17ý
Čím více slov, tím větší koncentrace blábolů.
J41o30z67e64f 78K73o88s21t17e55l42a57n13s57k10ý
Pre všetkých, ktorí nezmyslom v tomto článku veria: ako je možné, že to v Nórsku po technickej stránke funguje (nechcem hovoriť o peniazoch, ale výhradne len o technickej stránke)? Ako je možné, že sa netvoria rady na nabíjacích staniciach? Ako je možné, že im sieť neskolabuje, keď 98 % elektriny Nóri vyrábajú z obnoviteľných zdrojov (a z vyrobenej elektriny ešte 20 % exportujú)?
Ak by to v Nórsku nefungovalo, resp. by elektromobily fungovali s veľkými problémami, tak by sa fotografie a články o Nórsku v novinách objavovali každý deň. Odporcovia elektromobilov by si v Nórsku urobili svoju základňu, aby mohli dokazovať, že elektromobily sú nezmyslom.
Pritom Nórsko prechádza na elektromobily podľa mňa až príliš rýchlym tempom. Ale funguje to.
A mimochodom, aké emisie produkujú elektromobily pri svojej prevádzke v Nórsku, ak 98 % elektriny je vyrobených z obnoviteľných zdrojov? Ale samozrejme elektrofóbi najčastejšie uvádzajú "emisie" elektroáut v Poľsku, ktorého energetika je odkázaná na spaľovanie uhlia.
Ešte aktuálna štatistika z Nórska: v červnu 2021 bol podiel plug-in áut na predaji nových áut 85%. Z toho 65 % boli čisté elektromobily a 20 % plug-in hybridy. Takže 2 z 3 predaných áut v Nórsku sú už teraz čisté elektromobily.
V30á84c43l13a26v 57Z75e95l48i67n49k12a
Nesmysly tu plácáte leda tak Vy a to neustále. Proč si proboha nevyberete téma, které vám sedí? Nevíte o problematice ani procento nebo možná promile z toho, co profesor Macek, ale budete tu házet machry.
Už jeden zásadní rozdíl. Norsko jede z 90%+ na hydroelektrárnách. Taková síť se neskutečně dobře reguluje podle měnících se požadavků. Navíc Norové jsou známí vysokou spotřebou na obyvatele, takže na to mají dostatečnou dimenzaci lokálních sítí. Ale že by tam trable nebyly? Ale byly. Oslo snad dokonce i žádalo obytele, aby nákup elektromobilu odložili.
V28l17a39d80i53m41i59r 50T28r30u70b36k64a
Bude tezké,priznat chybu.Minimalne v rychlosti prechodu.
V23á90c27l18a12v 50V20l44č58e10k
Takže se v Číně zvedne výroba baterek a kabelů pro auta v EU a ovzduší bude ještě horší než teď
P29e62t47r 90Č82e53r71v25e20n33ý
V České republice máme přes 6.000 obcí, navíc velká část má více místních částí.
Jen představa, že by se do všech obcí vybudovala v nějaké dohledné době (řekněme řádově desítky let) infrastruktura, která by byla schopná dodat dostatek elektřiny pro dobíjení elektromobilů, je poněkud absurdní.
J86a92n 98P25o60k14o71r96n58ý
To všechno pramení z toho, že ti snílkové koukají z oken kanceláře do oken kanceláře v jiné budově a vůbec netuší, že také je nějaký venkov, natož jak to tam funguje.
V68á16c19l28a15v 50Z76e95l56i15n59k13a
Ano, o tom je technické vzdělání. Dívat se na věci realitisky až konzervativně - neboť platí, že co se může pokazit se pokazí a co se nemůže pokazit se pokazí taky, jen složitěji - a k tomu zapojit logiku v rámci úvah nad možnými konsekvencemi. Profesor Macek nemusí sedět každému, ale nic to nemění na faktu, že je špičkový odborník, který se automobilové technice věnuje celý svůj profesní život. Očekával jsem, že zelení věrozvěsti tu budou exhibovat a prskat jak rachejtličky a nemýlil jsem se. Náramně zábavné si přečíst ty jejich mimoňské sny. Ovšem zároveň i smutné za pozadí faktu, že i tací mají volební právo.
V30á91c11l56a96v 77V22y84s12u11š15i55l
Elektromobily by se nikdy neměly stát, alespoň se současnou úrovní technologie, jediným druhem dopravy. Měly by být alternativou pro příměstskou dopravu. Na to by jim stačil reálný dojezd do 200 km. Tím pádem by mohly být i relativně levné. Pokud by šlo o auto velikosti Zoe, stálo by ale do 300 000 Kč, věřím, že by si to plno lidí koupilo. Tedy těch, co mají vlastní garážové stání. Pro lidi parkující na ulici je elektromobil nepraktický. Dokud ale bude jakýkoliv elektromobil třikrát dražší než konvenční alternativa, nekoupí si ho nikdo. Nic na tom nezmění, když spalovací auta zakážou. Čím budeme pak jezdit nechci ani domýšlet.
M15a42r97t30i30n 62K10a93r63á13s70e82k
Nj, takze "pan expert" v zasade zopakoval ta hlavni oblibena hospodska klise, ktera byla xkrat vyvracena orpavdovymi experty z danych oboru (ne nekym kdo se porhlasiil za experta aby dostal dotaci na sve "badani")....
A73l57e40š 48V48o27d81i66č15k14a
... pravil kdosi, co neumí ani psát („orpavdovymi“, „porhlasiil“; ani není expert v daném oboru... Co přesně není pravda nebo je zcestné a je uvedeno v onom článku? Když tak čtu Váš názor, že by z vlastní zkušenosti, ohledně těch dotací? :-P
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Denní recepční - poloviční úvazek
Clarion Hotel Prague Old Town****
Praha