Diskuze
Grafen a sodík všechno změní. Spásné rychlonabíjení elektroaut kutí v Číně
Děkujeme za pochopení.
V41l71a49d54i59m71i16r 54P16ř62i85b53y89l
Další hovadina. Nabíjení má nějakou účinnost. Ty ztráty jdo v podobě tepla. Tohle není jak uchladit.
J73a91n 47J65e47n91i93c
To je docela naivní článek. Docela by mne zajímal špičkový příkon takové "benzínky", kde bude na jednom stojanu 1000A, takže při 10 místech tam naráz může téct až 10kA Jaký průřez by musel mít vodič, co takový proud propustí?
Mnohem realističtěji zní ta výměna baterii.
Jinak se připravme na black-outy. Tohle není moc realistické. Jo a jaká bude recyklace těch baterii? O tom se už desítky let docela mlčí...
Myslím si, že vybudování superchargerů bude nemírně nákladné, spotřebuje se astromnomické množství mědi a ropných produktů a ve svém výsledku bude uhlíková stopa elektroaut násobkem těch současných. Akorát si vybereme nerostné suroviny na stovky let dopředu.
M87i19c81h61a27l 18K62u76c92h67t28a
Přesně tak, jen ten výměnný systém dává smysl při masovém použití. Ale i to má svá úskalí jako je skladování a distribuce článků na "benzinky", nicméně ta jsou asi rozumně řešitelná.
J81i30ř90í 56Š57e40j69n18o68h95a
Konečně někdo připomněl, že uhlík je součástí přírody a jeho použití je ekologické.
Totéž platí samozřejmě i o CO2.
J41i82ř61í 94K20r48á98t98k72ý
Tak jednoduché to samozřejmě není. Všeho moc škodí, zkuste dýchat jenom CO2.
P14e40t78r 82H84o31f88m86a36n50n
Proč s tím nezačnou u akumulátorů pro mobily?
J18i39ř61í 47K44r14á33t97k27ý
Začali, Samsung je snad měl dávat do mobilů už minulý rok, ale mobily moc nesleduji, tak nevím jestli to dodržel.
P43e17t95r 39M32i96c56h35a30l
Samé dobré zprávy. Takže příští rok koupím benzín a budu mít dalších 10 let čas na to, abych si počkal na výsledek.
J66a17n 68C63i76b29u63l86k12a
Viděl jsem úl ve tvaru pokuřujícího dědka...
A jedna vrstva atomů uhlíku je jistě tenčí, nežli papír.
A Číňany bych určitě s touto technologií neoznačoval za kutily.
S47i16m34o68n52a 43R66a60d66o79v45a
A já se pořád ptám; ..což takhle článek o té revoluční české baterii..?
Je kolem toho tolik tajností, že to vypadá spíš na další megapodvod. Anebo že by si tu technologii ti bývalí partneři z Říše středu přivlastnili?
Napište to tom už konečně někdo něco.
L17i11b56o85r 38J95a67n30e28č81e53k
Oznamuji, ze jsem vyvinul kremicito-zelezitou barerii z tekostenych pivnich lahvi, kterou dokazi natankovat za 2,6s pokud bude mit plnici pistole prutok 400 l/s.
Inspiroval jsem se vynalezem plastove prepravky z Nemecka z r.1890.
O61n41d83ř56e11j 84L90o91š74o63t61h
EV mají jednu podstatnou nevýhodu a to je cena. Mnohdy čtu, že baterie stojí 2500 Kč/kWh, takže Proto asi nejlevnější EV stojí 800 tis. s 39 kWh baterkou? (Kona) To jsou krásné vtipy.
EV je prý hrozně jednoduché auto, nic tam není, jen baterka a elektromotor, proč je to tedy tak drahé? To u baterky 40 kWh za 100 tisíc stojí ten management kolem baterie dalších 400 tisíc? A u baterky 80 kW stojí 600 tisíc? Nebo proč by jinak všechna použitelná auta s rozumným odjezdem stala 1,25 milionu? (Enyaq, ID4, Ioniq, ta nová Kia a další), když všechno je to střední třída typu Golf, Octavia, Karoq).
Chci tím říct to, že cena těch článků může být klidně ještě menší, ale na cenu auto to bude mít velmi malý vliv a dokud nebudou ta auta podstatně levnější, tak nikdy nemůže EV spalovákům konkurovat.
I72v70i40c75a 89B13o74j29i28č
Něco stojí BMS, pack a vše okolo, ale nebude to víc, než +100%. Baterie opravdu výrobci nakupují kolem 100 USD, dokonce i sám VW se tím chlubil. No, řekněte, pokud máte veškerou výrobu na půl roku až na rok vyprodanou, konkurence roste pomalu, EU limity plníte jak máte a nacpal jste miliardy euro do vývoje, co uděláte? Půjdete s cenou dolů, takže budete mít vyprodanou výrobu na dva roky dopředu, protože nebudete stíhat vyrábět, nebo necháte ceny, za které to pořád někdo kupuje? Až bude trh auty 1M+ uspokojený, zaměří se na 500+.
P82e21t62r 55M84a55l61i77š38k10a
A já myslel, že se chce svět od Číny co nejvíc distancovat. Spíš si jen pár humanistů honí ego a pár bl jim to baští. Západ Čínu prostě potřebuje.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....