náhledy
Přepracovaná Fabia zažije premiéru na ženevském autosalonu v úterý během dopoledne, prozkoumali jsme ji v předstihu. Nejvýraznější jsou úpravy přídě, v interiéru je změn minimum.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Nejvíce designéři modifikovali přední část vozu. Fabia dostává v krátkém hatchbackovém i prodlouženém kombíkovém provedení nově tvarovaná světla a mlhovky, přepracovaná je maska chladiče.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Malá škodovka dostane nové přední LED-světlomety.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
„Poprvé je v modelové řadě Fabia využita diodová světelná technika pro přední světlomety i zadní skupinové svítilny,“ doplňuje Pavel Jína ze Škody Auto.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Hlavní změnou je přepracovaná příď, která působí subtilnějším a zakulacenějším dojmem. Auto má nově kapotu více protaženou dopředu dolů, takže celkově příď vozu působí nižším dojmem. O něco se zmenšila přední světla, mají trochu komplikovanější tvar a pod nimi je ostrý prolis. Sklopenější a užší než nyní je maska chladiče. Přemodelovaný je také nárazník.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Nová je také nabídka kol z lehkých slitin, která bude pro fabii hatchback poprvé možné objednat s průměrem až 18 palců.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Uvnitř byl upraven design přístrojového štítu, změněn je vzhled dekoračních prvků na přístrojové desce a nové jsou i dvoubarevné vzory potahových látek čalounění sedadel.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Škoda loni změnila po dlouhých letech šéfdesignéra, stylistické oddělení mladoboleslavské automobilky nyní vede Oliver Stefani, facelift Fabie ovšem vznikl ještě pod vedením jeho předchůdce Jozefa Kabaně.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Novinkou v nabídce Fabie bude hlídač mrtvého úhlu, který upozorňuje řidiče na zezadu rychle se přibližující vozidlo. Další nový systém monitoruje, co se děje za vozidlem a varuje před kolizí při couvání.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Zmenší se nabídka motorů, Fabia se tak letos definitivně loučí s dieselovými motory, které v autech tohoto formátu kvůli vysoké ceně kupuje minimum zákazníků. Na výběr bude ze čtyř benzinových tříválcových motorů o objemu 1,0 l. Základní provedení motorů jsou atmosfericky plněné.
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Na výběr budou čtyři tříválcové zážehové motory se zdvihovým objemem 1,0 l. Podle neoficiálních informací iDNES.cz by mmohl časem přibýt ještě benzinový čtyřválec TSI.
Autor: Škoda Auto
Uvedení na trh je plánováno ve druhé polovině roku 2018.
Autor: Škoda Auto
Agregáty MPI s nepřímým vstřikováním paliva budou k mání ve výkonových verzích se 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Dva motory TSI vybavené přeplňováním a přímým vstřikováním benzinu do válců nabídnou nejvyšší výkon 70 kW (95 k), a 81 kW (110 k). Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Autor: Škoda Auto
Fabia dostává také nový multimediání infotainment s 6,5palcovým displejem, který nabídne různé on-line služby systému Škoda Connect. Navigační systém umí pracovat s informacemi o dopravní situaci v reálném čase.
Autor: Škoda Auto
Inovace se dočkala dnes už legendární škrabka na led ve víčku palivové nádrže, která nově umožní měření hloubky dezénu pneumatik. Fabia může nově mít USB porty pro cestující na zadních sedadlech.
Autor: Škoda Auto
Od roku 1999 Škoda prodala více než čtyři miliony fabií po celém světě, současná třetí generace modelu od své premiéry v roce 2014 překonala hranici půl milionu prodaných vozů. V současnosti je třetím nejprodávanějším modelem značky. Nová generace Fabie dorazí asi za čtyři roky.
Autor: Škoda Auto
Původní podoba Škody Fabie
Autor: Škoda
Původní podoba Škody Fabie
Autor: Škoda
Původní podoba Škody Fabie
Autor: Škoda