náhledy
První odhalení novinek, koncepty v obležení publika, kapitáni autoprůmyslu a jejich velká slova, to je autosalon v Ženevě, nejdůležitější automobilová událost Evropy. Podívejte se na první ženevské dopoledne objektivem fotografa iDNES.cz. Žlutý agresor na titulní fotce je Lamborghini Urus, první SUV italské značky, dosud specializované na supersporty a luxusní kupé.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Velkým tématem dneška je pro automobilky elektromobilita. Volkswagen vlastně nic jiného nového v Ženevě nepředstavuje. Značka představuje svou vlajkovou loď mezi elektromobily I.D. Více než 5,1 metru dlouhá limuzína I.D. Vizzion ujede na jedno nabití 665 kilometrů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ford Mustang Bullit - speciální edice odkazující na výročí ikonického filmu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Premiér těch příjemně obyčejných aut je letos v Ženevě méně. O to víc prostoru mají novinky k vyniknutí. Toto je interiér nové Hondy CR-V. Zajímavostí je, že zatím nedostane diesel.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Také Honda se chce pustit do elektromobility. Tato roztomilá miniatura se má dostat (samozřejmě po úpravách) do výroby.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Autosalon Ženeva je nejvýznamnější evropskou motoristickou událostí. Koná se tradičně začátkem března.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První dva dny, tradičně úterý a středa, jsou vyhrazené novinářům a odborníkům. Veřejnosti se otevřou brány ve čtvrtek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rolls-Royce má obyčejný smrtelník příležitost dopodrobna prostudovat jen na autosalonech.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Morgan je tradiční výrobce, jako jeden z mála je stále v britských rukou. Do Ženevy jezdí pravidelně.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Koncept Škoda Vision X patří díky výraznému lakování k nejzářivějším na autosalonu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Některá auta má publikum příležitost spatřit téměř jen tady, do běžného provozu perly Aston Martinu vyjíždějí jen zřídka.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spalovací motory naštěstí nejsou na vymření, automobilky se s nimi stále ještě rády pochlubí. I když mánie elektrifikace se šíří napříč celým autoprůmyslem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo na dohled od Ženevského jezera.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Seat prezentuje v Ženevě nově založenou značku Cupra, zaměřenou na přiostřené modely Seatu. Toto je koncept elektrického závodního vozu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na autosalony se jezdí hlavně za studiemi, které naznačují, co automobilky chystají do budoucna. Jinde je publikum nemá možnost spatřit na vlastní oči.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dveře otevírané od sebe jako u skříně a chybějící středový sloupek jsou tradiční a velmi oblíbenou specialitou tvůrců studií. Do sériové výroby nemá toto řešení šanci doputovat. Prostřední sloupek je totiž velmi důležitým bezpečnostním prvkem poskytujícím ochranu při bočním nárazu, právě na něj výrobci používají supertuhé oceli.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
K vidění jsou také veterány.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Studie aut budoucnosti patří k ženevskému autosalonu od nepaměti. Takto si představovali budoucnost aut designéři v sedmdesátých letech.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Do Ženevy jezdí často nepřeberné množství malovýrobců, obvykle se zaměřují na stavbu exkluzivních supersportovních aut.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Další pohled do minulosti, tentokrát v podání dnes už neexistujícího studia Bertone.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V Ženevě se prezentují také dodavatelé pro autoprůmysl. Na výstavišti jsou velké expozice pneumatikářů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První dva dny autosalonu jsou ve znamení premiér a tiskových konferencí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz