Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v Kladně, je neustále na cestách po světě, nyní je na skok v Praze. Měli jsme unikátní možnost být u jeho instalace.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na první pohled zcela nenápadný nákladní vůz, ve svých útrobách ukrýval unikát.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod modrou plachtou se skrývá Bugatti Chiron v měřítku 1:1 postavené v kladenské pobočce společnosti Lego.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kladenský Chiron letos cestoval po světě.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Socha z Lega váží jeden a půl tuny.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Díly, které by při přepravě mohly přijít k úhoně, cestují spolu s modelem Chirona ve speciálních dřevěných bednách. Každá dílčí instalace vyžaduje například přimontování vnějších zpětných zrcátek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Po odstranění ochranné plachty prochází model kontrolou vnějších panelů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Až na místě se také instaluje zadní přítlačné křídlo.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Když legového Chirona v Kladně stavěli, byli v přímém kontaktu s automobilkou v Molsheimu a konzultovali průběh stavby s designéry Bugatti.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V útrobách je nosný ocelový rám.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Z dálky vypadá bugatti jako uháčkované. Dílky Lega Technik vytváří na karoserii zajímavou texturu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Během přepravy je v interiéru instalována speciální vzpěra z lego kostiček, která brání propadu střešního panelu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Také interiér je věrnou kopií originálu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Unikátní "legobugatti" sedí na podobném podvozku jako skutečný Chiron. Z něj pak pochází například kola včetně obutí či emblém v chladičové masce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Světla jsou funkční.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na stavbu modelu reálného vozu v životní velikosti padl víc než milion dílků ze série Technik. Stavba trvala deset měsíců.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Také zadní světla jsou funkční.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Český Chiron má stejně jako originál dvoubarevnou modro-modrou karoserii.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nejde jen o statický model. V útrobách je standardně skryto 2 304 vzájemně zpřevodovaných elektrických motorů Lego, které umí model rozpohybovat na rychlost až 30 km/h. Kvůli častým převozům jsou ovšem motory z modelu aktuálně demontovány.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Z dílků Lego Technik jsou i brzdové kotouče a třmeny. Ráfky jsou originál Bugatti.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pomocí dotykové obrazovky lze model nejen rozsvěcet, ale i "nastartovat".
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ani zadní přítlačné křídlo není jen statickou dominantou "legobugatti". Lze jej zasunout, to je ovšem výsadou jen povolaných lidí z Lega.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Každé z hlavních světel je vybaveno vlastním chlazením prostřednictvím malého větráčku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vnější panely jsou ke skeletu uchyceny důmyslným způsobem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pomocí speciálních "kolíčků" lze měnit prohnutí té či oné části modelu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Originální Buggati Chiron pohání osmilitrový šestnáctiválec osazený čtyřmi turbodmychadly s výkonem 1 500 koňských sil. Maximální rychlost je 420 km/h, zrychlení z nuly na stovku zvládne za 2,4 sekundy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz