Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Небо: Ruský sporťák za 300 tisíc

  11:43aktualizováno  22:34
Jezdíte v oprýskané ladě? Rozhodně se jí nezbavujte, až ji ve firmě RAD trochu... trochu více upraví, předsprintujete s ní i Porsche Boxster. Čistokrevný nebesky modrý sporťák z matičky Rusi existuje prozatím jen jako maketa. Už je ale známá cena: 12 - 15 tisíc dolarů.

V polovině devadesátých let nacházeli čeští majitelé lad a žigulíků za stěrači lístečky s nabídkou odkupu jejich "skorovraku" za velmi slušné peníze.

Občané bývalé sovětské federace je houfně skupovali a odváželi zpět do rodné země, kde slouží v různých stádiích rozkladu dodnes.

Zanedlouho se možná stejného obrázku dočkáme znovu. VAZy se asi brzy stanou žádaným zbožím u mladých závodivých Rusů.

Motor, okna a další díly ze sériových vozů, daly základ novému sporťáku jménem Nebe (Небо).

DALŠÍ FOTKY ZDE

Blankytně modrá karoserie vzdáleně připomíná kapotovanou formuli od opelu - . Stejně jako on, má být i nebe čistokrevným sporťákem, který řidiče rozhodně nehýčká.

Úsporný design, využívající jen rovné plochy a ostré hrany, vymysleli ve firmě s názvem RAD (Ruský Automobilový Design).

Dvoumístné kupé bude mít motor umístěný uprostřed. Z Lady 2110 dostane okna a s největší pravděpodobností také lety osvědčené motory. Konstruktéři slibují s výkony 94 - 145 koní (69 - 107 kW). Což ukazuje na použití šestnáctiventilové patnáctistovky ze stávajících lad.

Zrychlení z nuly na stovku odhadují konstruktéři na šest sekund. Kouzlo, jakým má být dosaženo raketového startu, spočívá v muší váze - auto bude mít 850 až 900 kilogramů.

Nebe prozatím existuje pouze jako maketa v životní velikosti, pro moskevský autosalon se ale už chystá funkční prototyp. Než odstartuje malosériová výroba, plánovaná na 500 - 1000 kusů ročně, slibují výrobci sebevědomě, že auto projde crashtesty.

Lidový sporťák chce RAD nabízet za lidovou cenu: 12 - 15 tisíc dolarů (300 - 400 tisíc korun).

Autoři: ,


Témata: Rus, Dolar, Lada, Opel, Porsche


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.