V polovině devadesátých let nacházeli čeští majitelé lad a žigulíků za stěrači lístečky s nabídkou odkupu jejich "skorovraku" za velmi slušné peníze.
Občané bývalé sovětské federace je houfně skupovali a odváželi zpět do rodné země, kde slouží v různých stádiích rozkladu dodnes.
Zanedlouho se možná stejného obrázku dočkáme znovu. VAZy se asi brzy stanou žádaným zbožím u mladých závodivých Rusů.
Motor, okna a další díly ze sériových vozů, daly základ novému sporťáku jménem Nebe (Небо).
Úsporný design, využívající jen rovné plochy a ostré hrany, vymysleli ve firmě s názvem RAD (Ruský Automobilový Design).
Dvoumístné kupé bude mít motor umístěný uprostřed. Z Lady 2110 dostane okna a s největší pravděpodobností také lety osvědčené motory. Konstruktéři slibují s výkony 94 - 145 koní (69 - 107 kW). Což ukazuje na použití šestnáctiventilové patnáctistovky ze stávajících lad.
Zrychlení z nuly na stovku odhadují konstruktéři na šest sekund. Kouzlo, jakým má být dosaženo raketového startu, spočívá v muší váze - auto bude mít 850 až 900 kilogramů.
Nebe prozatím existuje pouze jako maketa v životní velikosti, pro moskevský autosalon se ale už chystá funkční prototyp. Než odstartuje malosériová výroba, plánovaná na 500 - 1000 kusů ročně, slibují výrobci sebevědomě, že auto projde crashtesty.
Lidový sporťák chce RAD nabízet za lidovou cenu: 12 - 15 tisíc dolarů (300 - 400 tisíc korun).