náhledy
Vůz s hmotností zhruba půl tuny byl poháněn dvouválcovým motorem do V s výkonem sedmi koní.
Autor: Škoda Auto
První automobil vyrobený v Mladé Boleslavi se v říjnu 1905 objevil na stránkách renomovaného časopisu Allgemeine Automobil-Zeitung.
Autor: Škoda Auto
Celkem se vyrobilo nejméně 44 exemplářů typu Voiturette A.
Autor: Škoda Auto
Voiturette A. Náboj kola
Autor: Škoda Auto
Kožené křeslo v "interiéru" bylo připravené pro dva pasažéry.
Autor: Škoda Auto
Voiturette A byl vůbec prvním automobilem značky Laurin & Klement.
Autor: Škoda Auto
Ozdobná nástupní lišta s uvedeným jménem výrobce.
Autor: Škoda Auto
První logo výrobce na prvním automobilu vyrobeném v Mladé Boleslavi.
Autor: Škoda Auto
Voiturette A byl vůbec prvním automobilem značky Laurin & Klement.
Autor: Škoda Auto
Převodovka byla třístupňová se zpětným chodem, spojka měla v té době tradiční kožené obložení.
Autor: Škoda Auto
Dva válce, sedm koní. I přesto se vůz dokázal propracovat až na rychlost 40 km/hod.
Autor: Škoda Auto
Páka pro startování motoru
Autor: Škoda Auto
Voiturette A byl vůbec prvním automobilem značky Laurin & Klement.
Autor: Škoda Auto
Konstrukce vozu Laurin & Klement Voiturette A měla uspořádání s chladičem umístěným před motorem a skloněným sloupkem řízení. Pohon zajišťoval čtyřdobý kapalinou chlazený vidlicový dvouválec s výkonem 5,2 kW/7 koní.
Autor: Škoda Auto
29. října 1905 se na stránkách prestižního vídeňského motoristického týdeníku Allgemeine Automobil-Zeitung objevil první snímek nového automobilu, který uvádí nejen brzké uvedení na trh, ale také o automobilu hovoří jako o voiturettě, čímž potvrzuje označení prvního automobilu vyrobeného v Mladé Boleslavi. Stejná fotografie s dalšími doplňujícími informacemi se koncem roku 1905 objevila také na titulní straně českého týdeníku Sport a hry.
Autor: Škoda Auto