Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

307 CC - jeden peugeot dvou tváří

  13:32aktualizováno  13:32
hodnocení iDNES 4,2/5 Otevřené automobily jsou nevšedním kořením automobilové produkce. Stejně nevšední je i příležitost k jejich využití, alespoň co se naší zeměpisné šířky týče. V zimě se s mnoha kabriolety na ulici nesetkáte, plátěné střechy pod tíhou mrazů trpí, podobně jako jejich posádky. Leda, že byste potkali Peugeot 307CC. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA
Peugeot 307 CC

Peugeot 307 CC | foto: iDNES

Peugeot 307 CC je velmi lákavou alternativou pro zájemce o čtyřmístný otevřený vůz, který bez problému snese celoroční využití.

Podobně koncipovaných vozů na trhu není mnoho, což může jeho úspěch jen podpořit.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Peugeot 307 www.automodul.cz

Od menšího modelu 206 CC jej dělí propastný rozdíl ve velikosti vnitřního prostoru, třistasedmička je navíc o mnoho elegantnějším automobilem.

Rozdíl mezi pořizovacími cenami obou vozů už tak markantní není.

Model 307 CC má šanci oslovit i řadu jiných zájemců, za poměrně

 hodnocení 

PLUSY
- elegantní design 

- dobrá aerodynamika
- pohledný interiér
- příznivá spotřeba
- pružnost motoru
- příznivá cena

MINUSY
- malý kufr

- málo místa na zadních sedadlech 
- průměrné dílenské zpracování
- nepřesné řazeníbr
- omezený výhled dozadu

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)
solidní peníz totiž nabízí velmi obsáhlou standardní výbavu a výkonný motor, který nezrujnuje majitele svojí vysokou spotřebou.

INTERIER A KUFR

Vnitřní prostor karosářské verze CC je koncepčně totožný s ostatními sourozenci, prodělal však velmi zdařilou modifikaci, která lépe ladí s atraktivním designem vozu.

Mohutná přístrojová deska, na jejíž horní ploše se nachází multifunkční displej, je u verze CC opticky odlehčena pásem z pravé kůže. Podobně provedeny jsou i výplně dveří. Interiér je oživen celou řadou prvků z hliníkové slitiny.

Kovový dekor je v hojné míře zastoupen na středovém panelu, volantu, na dveřích stejně jako na sportovních pedálech. Funkční prvky jsou rozvrženy stejně jako u starších sourozenců, jejich ovládání je tedy velmi snadné. Tříramenný, podélně i osově nastavitelný volant má správnou velikost, jeho silnější věnec padne dobře do ruky.

Přední sedadla jsou velmi příjemná, mají dobré boční vedení, tvar a velikost. Sportovní ambice prozrazuje jejich uložení, které je oproti hatchbacku o 40 mm nižší. Zadní dvojice sedadel už tolik chvály nezaslouží.

Přestože koncepce počítá s přepravou čtyř dospělých pasažérů, praktické zkušenosti odhalily, že dlouhodobé cestování na zadních sedadlech nelze nazvat pohodlným. Omezený prostor pro nohy, kolmo uložená opěradla a stísněný prostor nad hlavami cestujících jsou daní za praktickou skládací střechu, která má výrazně větší prostorové nároky než klasická plátěná. Méně urostlí pasažéři a děti na zadních sedadlech výše uvedené neduhy rozhodně trápit nemusí.

Skutečnou lahůdkou modelu 307 CC je pevná skládací střecha, vybavená precizním elektrohydraulickým mechanismem. Doba přeměny z kupé na kabriolet trvá zhruba 25 vteřin a děje se zcela automaticky, pouze držením kolébkového spínače umístěného mezi sedadly.

Zavazadlový prostor modelu 307 CC je do značné míry omezen náročným mechanismem skládací střechy a v konfiguraci cabrio i střechou samotnou. V základním provedení, tedy jako kupé, pojme zavazadelník až 350 litrů nákladu, se staženou střechou zbývá pod stahovací roletkou pouze prostor pro pár drobností o objemu 204 litrů.

Vozy kategorie kupé nebo kabriolety ovšem nelze posuzovat z praktického hlediska, z těchto důvodů si je lidé rozhodně nekupují. Nevelký objem kufru tedy nelze hodnotit jako nějak významný prohřešek.


JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Jízdní vlastnosti jsou u vozů této kategorie velmi sledovaným kritériem, plni očekávání jsme tedy usedávali za volant, abychom zjistili jak se francouzský výrobce svého úkolu zhostil.

Už po ujetí prvních desítek kilometrů jsme museli konstatovat, že podvozková skupina modelu CC je z celé rodiny „třistasedmiček“ nejzdařilejší. Na současnou špičku daného segmentu ale zatím nedosahuje.

Podvozek má spíše tvrdší charakter, díky lepšímu rozložení hmotnosti je však jízda o poznání pohodlnější než v hatchbacku. Nečekaně dobře si vede „cécéčko“ v ostrých zatáčkách a při přejezdu nerovností. Mimořádně tuhý skelet je velmi odolný proti kroucení a to není u otevřených vozů zcela běžné.

Řízení podpořené variabilním posilovačem je přesné a nezáludné. Brzdy se vyznačují rychlým nástupem a dostatečnou účinností, po zahřátí ale mají tendenci vadnout.

Trochu na obtíž nám připadala funkce stabilizačního systému ESP, který má sice tlačítko pro vyřazení, program se ale opětovně aktivuje po překročení padesátikilometrové rychlosti. Jízdu řízeným smykem prostě nemá „cécéčko“ v povaze a to je dost možná škoda.

Testované „cécéčko“ mělo pod kapotou zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,0 litru. Šestnáctiventilový agregát disponuje solidním výkonem 138 koní, jeden a půl tuny těžkému vozu ale uděluje pouze průměrnou dynamiku.

Sprint na stokilometrovou metu zvládne otevřená třistasedmička s atmosférickým dvoulitrem za 10,3 vteřiny, její maximální rychlost vrcholí hodnotou 207 km/h.

Dynamické vlastnosti nepatří mezi silné stránky již podle papírových údajů, v praxi je situace ještě o malinko horší. Sportovní styl jízdy vyžaduje udržování motoru ve spektru kolem 4000 otáček. Výraznější ožití motoru je ovšem doprovázeno i citelným zvýšením hluku.

Mezi silné stránky pohonné jednotky patří naopak její pružnost. Na pátý převodový stupeň není problém jezdit i padesátikilometrovou rychlostí, motor plynule zabírá i od velmi nízkých otáček.

Velmi sympatická je i spotřeba benzinu. Při klidné jízdě po krkonošských okreskách „cecéčko“ spolykalo pouze 7,8 litrů paliva, při dynamickém stylu byla spotřeba zhruba o jeden a půl litru vyšší.

Hnací síla je prostřednictvím pětistupňové mechanické převodovky přenášena na přední kola. Řazení je poměrně snadné, krátká páka s kovovou hlavicí by si však zasloužila přesnější kulisu.


Francouzská značka Peugeot je jedním z průkopníků ve výrobě kabrioletů s pevnou skládací střechou.  Automobily schopné přeměny z kupé na kabriolet vyrábí sice několik let i automobilka Mercedes, jediným přímým konkurentem otevřené „třistasedmičky“ je ale prozatím Renault Mégane CC. V blízké budoucnosti se pravděpodobně dočkáme celé řady podobně řešených vozů.

Základní cena vozu Peugeot 307CC je na českém trhu stanovena na 689 000 Kč. Verze s motorem 2,0 16V je k mání za 739 000 Kč. Testovaný vůz s příplatkovou výbavou měl hodnotu 867 000 Kč.

Standardní výbava vozu v provedení Dynamique zahrnuje dvojici čelních airbagů, dvojité boční airbagy, variabilní posilovač řízení, protiblokovací systém (ABS) s rozdělovačem brzdných sil, systém podpory brzdění v kritických situacích (EVA), systém kontroly jízdní stability (ESP), protiprokluzový systém (ASR), elektronický imobilizér, automatickou klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, palubní počítač, kola z lehkých slitin o rozměru 16“, rádio s přehrávačem CD šesti reproduktory a ovládáním na volantu, kožený potah volantu a manžety řadící páky, výškově nastavitelná přední sedadla, výškově a osově nastavitelný volant,

Testované provedení obsahuje navíc kožené čalounění Integral, alarm s funkcí superzamykání, tempomat, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické stěrače a světlomety, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, měnič pro 5 CD, metalický lak Montecristo.

Peugeot 307CC 2,0i Dynamique 

Renault Mégane CC 2,0i Confort
objem motoru (cm3) 1997 1998
výkon (kW/k) 100/138 99/136
max.toč.
moment (Nm)
190 191
počet válců/ventilů 4/16 4/16
typ motoru zážehový zážehový
max. rychlost (km/h) 207 205
zrychlení 0-100 km/h (s) 10,3 9,9
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 11,5/
6,2/
8,2
11,2/
6,5/
8,2
nádrž (l) 60 60
rozměry d/š/v (mm) 4349/
1759/
1423
4355/
1777/
1404
rozvor (mm) 2605 2522
objem kufru skl./neskl. sedačky (l) 204/350 190/490
rozměr pneumatik přední/zadní 205/55 R16 205/55 R16
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano
boční/hlavové airbagy ano/ne ano/ne
ABS/ESP ano/ano ano/ne
mlhovky/litá kola ano/ano ano/ano
klimatizace/autorádio automatická/ano manuální/ne
záruka (roky) 2 2
cena v Kč 739 000 710 000

CENA

MOTOR A SPOTŘEBA

VNĚJŠÍ VZHLED

Autoři: ,


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Škoda Kodiaq GT: kupé-SUV se testuje převlečené za mazdu, jako před 30 lety

Prototypy Škody Kodiaq GT převlečené za SUV Mazdy.

Znetvořené prototypy prohánějící se v běžném provozu fascinují milovníky automobilů. Tuší, že maskování ukrývá něco...

Chystá se zdražení pokut: za telefonování a focení až 10 tisíc a 4 body

Ilustrační snímek

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií pracuje na zpřísnění bodového systému. Více se bude postihovat používání...

Další z rubriky

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Kosmický modul BMW má vlastní elektrárnu, zkusili jsme ho úplně vybít

BMW i3s REX

BMW i3 je jednou z ikon elektromobility. Vyrábí se od roku 2013 a ani za pět let neztrácí nic z neobvyklosti svého...

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Najdete na iDNES.cz