Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

307 WRC postaveno z kabrioletu

  20:10aktualizováno  20:10
Příznivci rallye se mohou těšit na frankfurtskou premiéru nového vozu, se kterým Peugeot bude dobývat další úspěchy v mistrovství světa "Wé-eR-Céček". Nová 307WRC bude mezi převahou hatchbacků, které startovnímu poli téměř bezvýjimky dominují, na tratích MS malým zjevením.

Postavena je totiž na základě kupé-kabria - kabrioletu s pevnou střechou, který si světovou premiéru odbyl právě před rokem na pařížském autosalonu.

Peugeot doufá, že s novým speciálem naváže na úspěšnou kariéru svých předchůdců. V září 1983 začala rallyové tratě brázdit legendární 205-tka Turbo 16 - dodnes oblíbené nařadí hobby rallystů. V červnu 1998 pak přišla 206-tka, která stejně jako "civilní" sestra na evropských trzích, čeří vodu v seriálu mistrovství světa dodnes. Ostatně tři mistrovské tituly hovoří za vše.


První studie 307 WRC vytvořili peugeotovi inženýři před 15 měsíci, první testovací jízdy si pak francouzi nadělili pod  stromeček na vánoce 2002. Top-verze Peugeotu 307CC byla zvolena za základ nového závodního speciálu na přímou žádost marketingového oddělení francouzské automobilky.

Coupé-cabrio je sice těžší než klasické hatchbacky 307, sportovní varianta pak potřebuje navíc ještě další zesílení, které další kilogramy přidá. (Střecha je samozřejmě pevně fixována - Romana Krestu tedy ve WRC kabrioletu neuvidíme.) Projekt 307 WRC však těží ze změny pravidel, která nově vyžadují, aby minimální hmotnost karoserie byla 320 kilogramů.

Pod kapotou bude motor vycházející z agregátu 1,8 litru, který v sériové verzi nabízí 180 koní. U Peugeotu z něj ale po zvýšení objemu na dva litry dostali okolo 300 koní při 5250 otáčkách. Maximální točivý moment by se měl pohybovat okolo 580 Nm při 3500 otáčkách. Pro znalce dodejme, že nový blok motoru bude stejně jako jeho předchůdce hliníkový.

Hlavní inovací je umístění pětistupňové převodovky Hewland, ta je protentokrát namontována příčně za motorem. Připoměňme, že ve stávající zbrani Peugeotu 206 WRC ji nalezneme umístěnou podélně. Samozřejmostí jsou tři elektronicky řízené diferenciály.

Peugeot 307 WRC bude dlouhý 4344 mm (o více než 300 mm více než 206 WRC) a široký 1770 mm (stejně jako úspěšná sestřenice). Větší je i rozvor 2610 mm (u 206tky je to 2468 mm). Hmotnost činí se 206tkou shodných 1230 kilogramů.

Homologace nové "zbraně" Peugeotu by měla proběhnout v průběhu ledna 2004, předpokladem je, že do té doby bude za  předcházejících 12 měsíců zkompletováno 25 tisíc civilních 307CC. Předpisy ještě říkají, že top-verzí s motorem 1,8, ze  kterých rallye speciál vychází, musí být minimálně dva a půl tisíce.

Stáhněte si tapetu Peugeotu 307 WRC:



800x600
1024x768





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.