307 WRC postaveno z kabrioletu

  • 28
Příznivci rallye se mohou těšit na frankfurtskou premiéru nového vozu, se kterým Peugeot bude dobývat další úspěchy v mistrovství světa "Wé-eR-Céček". Nová 307WRC bude mezi převahou hatchbacků, které startovnímu poli téměř bezvýjimky dominují, na tratích MS malým zjevením.

Postavena je totiž na základě kupé-kabria - kabrioletu s pevnou střechou, který si světovou premiéru odbyl právě před rokem na pařížském autosalonu.

Peugeot doufá, že s novým speciálem naváže na úspěšnou kariéru svých předchůdců. V září 1983 začala rallyové tratě brázdit legendární 205-tka Turbo 16 - dodnes oblíbené nařadí hobby rallystů. V červnu 1998 pak přišla 206-tka, která stejně jako "civilní" sestra na evropských trzích, čeří vodu v seriálu mistrovství světa dodnes. Ostatně tři mistrovské tituly hovoří za vše.


První studie 307 WRC vytvořili peugeotovi inženýři před 15 měsíci, první testovací jízdy si pak francouzi nadělili pod  stromeček na vánoce 2002. Top-verze Peugeotu 307CC byla zvolena za základ nového závodního speciálu na přímou žádost marketingového oddělení francouzské automobilky.

Coupé-cabrio je sice těžší než klasické hatchbacky 307, sportovní varianta pak potřebuje navíc ještě další zesílení, které další kilogramy přidá. (Střecha je samozřejmě pevně fixována - Romana Krestu tedy ve WRC kabrioletu neuvidíme.) Projekt 307 WRC však těží ze změny pravidel, která nově vyžadují, aby minimální hmotnost karoserie byla 320 kilogramů.

Pod kapotou bude motor vycházející z agregátu 1,8 litru, který v sériové verzi nabízí 180 koní. U Peugeotu z něj ale po zvýšení objemu na dva litry dostali okolo 300 koní při 5250 otáčkách. Maximální točivý moment by se měl pohybovat okolo 580 Nm při 3500 otáčkách. Pro znalce dodejme, že nový blok motoru bude stejně jako jeho předchůdce hliníkový.

Hlavní inovací je umístění pětistupňové převodovky Hewland, ta je protentokrát namontována příčně za motorem. Připoměňme, že ve stávající zbrani Peugeotu 206 WRC ji nalezneme umístěnou podélně. Samozřejmostí jsou tři elektronicky řízené diferenciály.

Peugeot 307 WRC bude dlouhý 4344 mm (o více než 300 mm více než 206 WRC) a široký 1770 mm (stejně jako úspěšná sestřenice). Větší je i rozvor 2610 mm (u 206tky je to 2468 mm). Hmotnost činí se 206tkou shodných 1230 kilogramů.

Homologace nové "zbraně" Peugeotu by měla proběhnout v průběhu ledna 2004, předpokladem je, že do té doby bude za  předcházejících 12 měsíců zkompletováno 25 tisíc civilních 307CC. Předpisy ještě říkají, že top-verzí s motorem 1,8, ze  kterých rallye speciál vychází, musí být minimálně dva a půl tisíce.

Stáhněte si tapetu Peugeotu 307 WRC:



800x600
1024x768