Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

407 ingrediencí elixíru krásy

  11:07aktualizováno  11:07
Francouzské automobilky momentálně patří k designérské špičce. O své postavení nechtějí přijít ani na nadcházejícím frankfurtském autosalonu. S potenciálním nástupcem Peugeotu 406 coupé pojmenovaném 407 Elixír chce automobilka se lvem ve znaku navnadit nedočkavé publikum.

Vyznavače avantgardních, avšak uhlazených tvarů chytne za srdce. Překvapením je diesel pod kapotou.

Překvapivé, avšak elegantní proporce dávají konceptu (doufejme pouze prozatím) pořádnou dávku osobitosti a šarmu. Mohutná, protáhlá příď s dominantními světlomety a pod nimi zajímavě řešený spojler předního nárazníku, s rozměrnou mřížkou chladiče, rozvíjejí designérský směr Peugeotu vlastní.

U moderního peugeotu nesmí chybět ani výrazně zkosené čelní sklo, na které plynule navazuje prosklená střecha.

Naopak "nepeugeotovsky" (snad mimo diodových koncových světel á la Peugeot 307) působí oblá záď. Především řešení prosklení pátých dvěří, s bezmála vertikálně uloženým rámem, jakoby se inspirovalo u posledních Renaultů.

Na boku vozu nechybí "radikální" linie, dodávající automobilu potřebnou dravost. Výrazný boční prolis si "rozumí" s bočním prahem a lemy blatníků. Na čistě sportovní notu hraje tvar úzkého bočního okna.

Nečekané detaily v podobě malého trojúhelníkového okénka ve skle předních dveří, odlehčený tvar zpětných zrcátek a chybějící kliky dveří pak dodávají potřebnou dávku elegance a luxusu.

Sportovního ducha podtrhují mimo jiné dvojitá koncovka výfuku a rozměrné pětipaprskové disky s lehce negativním odklonem kol a pneumatikami o rozměru 21 palců.

Model 407 Elixir byl koncipován pro poskytnutí maximálního možného komfortu čtyřem cestujícím. Polohovatelná sedadla jsou oddělená a bez společné zadní středové opěry. Vůz pečuje o pohodu pasažérů dvouzónovou automaticky řízenou klimatizací nebo palubním navigačním systémem s barevnou 7 palcovou obrazovkou formátu 16/9.

Na provedení interiéru vozu bylo použito řady ušlechtilých materiálů jako například světlé kůže. Od zakončení palubní desky probíhá na obou stranách po obvodu kabiny metalický dekor. Z pohledu pasivní bezpečnosti je elixir vybaven pyrotechnickými bezpečnostními pásy s kontrolkou zapnutého pásu pro všechna čtyři místa. Pasažéři jsou chráněni devíti airbagy, mimo jiné i airbagem zabudovaným ve sloupku volantu, který chrání v případě čelního nárazu především kolena řidiče.

Další dieselový sporťák na obzoru?
Automobil je poháněn zcela novým vznětovým šestiválcem HDI o zdvihovém objemu 2700 cm3. Motor je vybaven filtrem pevných částic nejnovější generace, který se vyznačuje schopností automatické regenerace bez ohledu na počet ujetých kilometrů.

Maximální výkon, který motor nabízí je 148 kW, hodnota největšího točivého momentu je 440 Nm. Koncept je vybaven sekvenčním převodovým ústrojím typu Tiptronic System Porsche, které umožňuje zvolit stoprocentně automatický režim nebo sekvenční s manuální volbou rychlostních stupňů.

Přední náprava je čtyřprvková typu McPherson, zadní náprava je nové generace s vlečenými rameny spojenými zkrutnou tyčí. O bezpečí posádky se při malých řidičských prohřešcích postará inovovaný stabilizační systém ESP.

Základní rozměry konceptu Peugeot 407 Elixir:

Délka (mm) 4734
Šířka (mm) 1920
Výška (mm) 1400
Rozvor (mm) 2725
Rozchod přední/zadní (mm) 1646/1684
Převis přední/zadní (mm) 1061/948

 

Francouzské automobilky momentálně patří k designérské špičce. O své postavení nechtějí přijít ani na nadcházejícím frankfurtském autosalonu.

Překvapením je diesel pod kapotou.

Překvapivé, avšak elegantní proporce dávají konceptu pořádnou dávku osobitosti a šarmu.

U moderního peugeotu nesmí chybět ani výrazně zkosené čelní sklo.

Naopak "nepeugeotovsky" (snad mimo diodových koncových světel á la Peugeot 307) působí oblá záď.

V interiéru vozu bylo použito řady ušlechtilých materiálů jako například světlé kůže.

Prosklená střecha připomíná Peugeot 307 SW.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Najdete na iDNES.cz