Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

407 ingrediencí elixíru krásy

  11:07aktualizováno  11:07
Francouzské automobilky momentálně patří k designérské špičce. O své postavení nechtějí přijít ani na nadcházejícím frankfurtském autosalonu. S potenciálním nástupcem Peugeotu 406 coupé pojmenovaném 407 Elixír chce automobilka se lvem ve znaku navnadit nedočkavé publikum.

Vyznavače avantgardních, avšak uhlazených tvarů chytne za srdce. Překvapením je diesel pod kapotou.

Překvapivé, avšak elegantní proporce dávají konceptu (doufejme pouze prozatím) pořádnou dávku osobitosti a šarmu. Mohutná, protáhlá příď s dominantními světlomety a pod nimi zajímavě řešený spojler předního nárazníku, s rozměrnou mřížkou chladiče, rozvíjejí designérský směr Peugeotu vlastní.

U moderního peugeotu nesmí chybět ani výrazně zkosené čelní sklo, na které plynule navazuje prosklená střecha.

Naopak "nepeugeotovsky" (snad mimo diodových koncových světel á la Peugeot 307) působí oblá záď. Především řešení prosklení pátých dvěří, s bezmála vertikálně uloženým rámem, jakoby se inspirovalo u posledních Renaultů.

Na boku vozu nechybí "radikální" linie, dodávající automobilu potřebnou dravost. Výrazný boční prolis si "rozumí" s bočním prahem a lemy blatníků. Na čistě sportovní notu hraje tvar úzkého bočního okna.

Nečekané detaily v podobě malého trojúhelníkového okénka ve skle předních dveří, odlehčený tvar zpětných zrcátek a chybějící kliky dveří pak dodávají potřebnou dávku elegance a luxusu.

Sportovního ducha podtrhují mimo jiné dvojitá koncovka výfuku a rozměrné pětipaprskové disky s lehce negativním odklonem kol a pneumatikami o rozměru 21 palců.

Model 407 Elixir byl koncipován pro poskytnutí maximálního možného komfortu čtyřem cestujícím. Polohovatelná sedadla jsou oddělená a bez společné zadní středové opěry. Vůz pečuje o pohodu pasažérů dvouzónovou automaticky řízenou klimatizací nebo palubním navigačním systémem s barevnou 7 palcovou obrazovkou formátu 16/9.

Na provedení interiéru vozu bylo použito řady ušlechtilých materiálů jako například světlé kůže. Od zakončení palubní desky probíhá na obou stranách po obvodu kabiny metalický dekor. Z pohledu pasivní bezpečnosti je elixir vybaven pyrotechnickými bezpečnostními pásy s kontrolkou zapnutého pásu pro všechna čtyři místa. Pasažéři jsou chráněni devíti airbagy, mimo jiné i airbagem zabudovaným ve sloupku volantu, který chrání v případě čelního nárazu především kolena řidiče.

Další dieselový sporťák na obzoru?
Automobil je poháněn zcela novým vznětovým šestiválcem HDI o zdvihovém objemu 2700 cm3. Motor je vybaven filtrem pevných částic nejnovější generace, který se vyznačuje schopností automatické regenerace bez ohledu na počet ujetých kilometrů.

Maximální výkon, který motor nabízí je 148 kW, hodnota největšího točivého momentu je 440 Nm. Koncept je vybaven sekvenčním převodovým ústrojím typu Tiptronic System Porsche, které umožňuje zvolit stoprocentně automatický režim nebo sekvenční s manuální volbou rychlostních stupňů.

Přední náprava je čtyřprvková typu McPherson, zadní náprava je nové generace s vlečenými rameny spojenými zkrutnou tyčí. O bezpečí posádky se při malých řidičských prohřešcích postará inovovaný stabilizační systém ESP.

Základní rozměry konceptu Peugeot 407 Elixir:

Délka (mm) 4734
Šířka (mm) 1920
Výška (mm) 1400
Rozvor (mm) 2725
Rozchod přední/zadní (mm) 1646/1684
Převis přední/zadní (mm) 1061/948

 

Francouzské automobilky momentálně patří k designérské špičce. O své postavení nechtějí přijít ani na nadcházejícím frankfurtském autosalonu.

Překvapením je diesel pod kapotou.

Překvapivé, avšak elegantní proporce dávají konceptu pořádnou dávku osobitosti a šarmu.

U moderního peugeotu nesmí chybět ani výrazně zkosené čelní sklo.

Naopak "nepeugeotovsky" (snad mimo diodových koncových světel á la Peugeot 307) působí oblá záď.

V interiéru vozu bylo použito řady ušlechtilých materiálů jako například světlé kůže.

Prosklená střecha připomíná Peugeot 307 SW.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.