Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

510 koní pro Ferrari 430: prostě dobrá stáj...

aktualizováno 
Jeho kmotrem je Michael Schumacher, pradědečkem bájný commendatore, obléká rudou a každá dvě a půl kila jeho váhy táhne jeden kůň. Říkají mu Ferrari 430 Scuderia.

Ferrari 430 Scuderia | foto: Ferrari

V plné kráse se ukáže na autosalonu ve Frankfurtu v polovině září. Plachtu, která ho bude krýt před zvědavýma očima a objektivy fotoaparátů, z něj strhne sám velký Michael Schumacher.

Speciál z maranellských stájí dostal jméno scuderia (italsky "stáj") a doplní obyčejnou verzi F430 a otevřený Spider. Scuderia navazuje na předchůdce odvozeného z modelu 360 Modena, který se jmenoval Ferrari Challenge Stradale.

Na silnici tak vyrazí speciál, který se blíží puristickým závodním strojům, nečekejte uvnitř nějaké pohodlí. Vše je podřízeno úspoře hmotnosti. Sedačky jsou odlehčené, skla nahradil polykarbonát, zmizely koberečky, stereo a další hlouposti.

Nejlépe se scuderia bude cítit samozřejmě na okruhu. Čtyřistatřicítka shodila metrák na váze, každé 2,45 kila hmotnosti - celkem jich má 1250 - táhne jeden kůň výkonu. Osmiválec s objemem 4308 ccm dává při osmi a půl tisících otáčkách 510 koní (375 kW), tedy o dvacet víc než obyčejná verze.

Ferrari si zakládá na tom, že zkušenosti z Formule jedna přenáší do svých "obyčejných" modelů. Příkladem je převodovka pojmenovaná F1 Superfast, která změní převodový stupeň za 60 milisekund.

Unikátní je také kombinace elektronického diferenciálu E-Diff se stabilizačním systémem F1-Trac.

Zvenčí poznáte ozdobu italské stáje podle dvou šedých pruhů táhnoucích se středem auta. Speciálně pro scuderii vytvořili designéři také nová zlatá kola. Zvětšily se výřezy pro přívod vzduchu na přídi, zpětná zrcátka dostala černou barvu a jsou z karbonu. Více se toho událo na zádi. Obyčejné F430 má čtyři koncovky výfuku, u scuderie jsou jen dvě ale o to větší, kompletně přepracovaný je i zadní nárazník s difuzorem.

Ferrari 430 ScuderiaFerrari 430 ScuderiaFerrari 430 Scuderia



Ferrari 430 ScuderiaFerrari 430 ScuderiaFerrari 430 Scuderia



Ferrari 430 ScuderiaFerrari 430 Scuderia


Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.