Mercedes SLR versus Actros F1

Mercedes SLR versus Actros F1 | foto: Omniauto

600koňový mercedes s maximálkou 125 km/h

  • 7
Oba pohání osmiválec s výkonem kolem 600 koní a oba zdobí třícípá hvězda na kapotě - Mercedes SLR versus Actros F1.

Tím ale veškerá podobnost končí. Na italském okruhu Misano Adriatico se setkali oba, aby změřili síly. Stuttgartská automobilka ale nakonec neprozradila, kdo ve závodě ve zrychlení a slalomu vyhrál. Výsledek je stejně jasný na první pohled.

popisek VŠE O
MERCEDES SLR McLAREN

Soupeři byli totiž velmi nesourodí. Superrychlý Mercedes SLR se dá nazvat tím pravým šípem na čtyřech kolech, je stvořen k pokořování rychlostí, o kterých se smrtelníkům akorát sní. Má genetiku společnou se speciály F1 - exkluzivní model mimo jiné vzniká v pod dohledem specialistů McLarenu. SLRek je na na silnicích jako šafránu, actrose naopak potkáváme velmi často, je to čistokrevný dálniční pracant, který tahá mnohatunové náklady napříč Evropou.

SLRko má maximálku někde daleko za třísetkilomerovou hranicí, sedmitunový tahač se rozjede maximálně na 125 km/h.

MERCEDES ACTROS SLR
motor vznětový přeplňovaný zážehový přeplňovaný
počet válců V8 V8
objem (l) 16 5,4
max. výkon (kW/k při ot./min) 440/598 při 1800 460/626 při 6500
max. kroutící moment (Nm při ot./min) 2800 při 1080 780 při 3250
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 7/18 000 1768/1940
max. rychlost (km/h) 125 334
zrychlení 0-100 km/h (s) - 3,8
kombinovaná spotřeba (l/100 km) cca 35 14,5
cena (euro) asi 130 tisíc 435 tisíc

Tahač Actros SilverTec F1 dostal speciální "bojové" barvy, spojlery a další závodnické nezbytnosti inspirované Formulí 1.

Ani ostatní výbavou nezaostává za malými příbuznými, kteří odvezou nejvýš tolik lidí, kolik máme prstů na ruce. O bezpečnou jízdu se stará stabilizační systém, při parkování je nápomocný parkovací asistent a nechybí ani "active brake system", který když řidič lelkuje namísto brzdění, začne auto zpomalovat sám.

Interiér formulového kamionu je vyšlechtěn kůží na volantu a sedadlech. Nechybí klimatizace, která je nezávislá na motoru, CD přehravač, televize, navigační systém... Co se děje kolem vozu ví řidič díky kamerám.


DALŠÍ FOTKY ZDE