Tím ale veškerá podobnost končí. Na italském okruhu Misano Adriatico se setkali oba, aby změřili síly. Stuttgartská automobilka ale nakonec neprozradila, kdo ve závodě ve zrychlení a slalomu vyhrál. Výsledek je stejně jasný na první pohled.
VŠE O MERCEDES SLR McLAREN |
Soupeři byli totiž velmi nesourodí. Superrychlý Mercedes SLR se dá nazvat tím pravým šípem na čtyřech kolech, je stvořen k pokořování rychlostí, o kterých se smrtelníkům akorát sní. Má genetiku společnou se speciály F1 - exkluzivní model mimo jiné vzniká v pod dohledem specialistů McLarenu. SLRek je na na silnicích jako šafránu, actrose naopak potkáváme velmi často, je to čistokrevný dálniční pracant, který tahá mnohatunové náklady napříč Evropou.
SLRko má maximálku někde daleko za třísetkilomerovou hranicí, sedmitunový tahač se rozjede maximálně na 125 km/h.
MERCEDES | ACTROS | SLR |
motor | vznětový přeplňovaný | zážehový přeplňovaný |
počet válců | V8 | V8 |
objem (l) | 16 | 5,4 |
max. výkon (kW/k při ot./min) | 440/598 při 1800 | 460/626 při 6500 |
max. kroutící moment (Nm při ot./min) | 2800 při 1080 | 780 při 3250 |
pohotovostní/celková hmotnost (kg) | 7/18 000 | 1768/1940 |
max. rychlost (km/h) | 125 | 334 |
zrychlení 0-100 km/h (s) | - | 3,8 |
kombinovaná spotřeba (l/100 km) | cca 35 | 14,5 |
cena (euro) | asi 130 tisíc | 435 tisíc |
Tahač Actros SilverTec F1 dostal speciální "bojové" barvy, spojlery a další závodnické nezbytnosti inspirované Formulí 1.
Ani ostatní výbavou nezaostává za malými příbuznými, kteří odvezou nejvýš tolik lidí, kolik máme prstů na ruce. O bezpečnou jízdu se stará stabilizační systém, při parkování je nápomocný parkovací asistent a nechybí ani "active brake system", který když řidič lelkuje namísto brzdění, začne auto zpomalovat sám.
Interiér formulového kamionu je vyšlechtěn kůží na volantu a sedadlech. Nechybí klimatizace, která je nezávislá na motoru, CD přehravač, televize, navigační systém... Co se děje kolem vozu ví řidič díky kamerám.