Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

644 elektrických koní do terénu: ZAP X od Lotusu

aktualizováno 
V sedmi dvěstěpadesátkou do terénu vyráží moderními technologiemi přetékající ZAP X. Na deset minut ho připojíte do zásuvky a pak více než 500 kilometrů pojedete. Podle prohlášení výrobce, má tohle auto dorazit velmi rychle do sériové produkce.

ZAP-X Crossover Electric Car | foto: ZAP

Před rokem se britský legendární výrobce sportovních aut Lotus pochlubil se studií crossoveru (auta křížícího kvality více kategorií) APX, mířícího s SUVčky do terénu. Auto představilo nově vyvinutou modulární architekturu VVA. Rok se s rokem sešel a hliníkový lotus se představil pod značkou ZAP.

ElektroSUVčko má elektromotory namontované přímo u všech čtyř kol. Z nuly na stovku vystartuje za necelých pět sekund (4,8). Ručička rychloměru se podívá až k číslu 250 na kilometroměru.

Nejzajímavější jsou schopnosti elektropohonu. Nová generace lithiových baterií zajišťuje dojezd až 560 kilometrů, dobití pak trvá pouhých 10 minut, jejich životnost by měla být 9000 nabití.

ElektroSUVčko snad vezmou na milost i jejich nejzarytější odpůrci. Při výletech mimo asfaltový koberec nebude hlukem rušit šustění trávy a ťukání datla, a hlavně, nebude zatěžovat vzduch škodlivými emisemi.

Auto s celým jménem ZAP-X Crossover Electric Car je 4,7 metru dlouhé a 1,85 m široké, nápravy jsou vzdáleny 2700 milimetrů. Původní koncept od Lotusu vážil 1570 kilogramů, elektroauto bude díky bateriím pravděpodobně těžší.

Dovnitř se vejde sedm lidí, multimediální rozhraní pro obveselení posádky pracuje na platformě systému Windows a ovládá se přes dotykovou obrazovku Okna se dají zatmavovat, na střeše se usadily solární panely, nechybí Wi-Fi síť a možnosti připojení dalších udělátek přes USB, Bluetooth apod.

Auto nastartuje jen za předpokladu, že svého řidiče rozpozná podle specifických biometrických údajů.

ZAP-X Crossover Electric CarZAP-X Crossover Electric CarZAP-X Crossover Electric Car




Autor:


Témata: Hluk, Lotus, USB, Windows


Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.