Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

8. Alarmu nesmí chybět úřední schválení

aktualizováno 
-
Zabezpečení osobních automobilů bylo pro čtenáře natolik zajímavé,že seriál chtějí doplnit o další podrobnosti. Ve spolupráci s Jaroslavem Bartoněm, šéfem obchodního úseku nejvýznamnější tuzemské firmy vyrábějící autoalarmy,proto odpovídáme na některé z dotazů, které se týkají elektronických zařízení.

Zaráží mě drahota montáže elektronické zabezpečovací techniky. Je normální, když firmy za montážní práci požadují prakticky stejně a někdy ještě víc, než stojí laciný alarm samotný?
Pavel Šenkýř,Praha 5

Pravda, nejlevnější autoalarmy lze pořídit už za tisíc korun a montáž stojí od tisícovky výš, ale u složitějších zařízení vyžaduje i šest až osm hodin odborné práce. Zmíněný honorář tedy není přemrštěný, byť zákazník určitě nic nezkazí, když ve svém okolí porovná ceny konkurence. Ale pozor, nejlevnější nemusí být nejlepší. Při volbě montážní dílny se vyplatí vzít v úvahu dobré zkušenosti přátel či známých. Dál je dobré zjistit, zda řemeslníci pracují s pověřením a s proškolením od výrobce nebo autorizovaného dovozce. V neposlední řadě je na místě zájem o záruční podmínky k alarm u či imobilizéru. Například největší tuzemský výrobce autoalarmů poskytuje na své produkty roční záruku, ovšem když jeho autoalarm či imobilizér montuje autorizovaná firma, tak se záruka prodlužuje až na pět roků. Naopak svépomoc může skončit i požárem automobilu.

Je dobré myslet na autoalarm hned při objednávání nového automobilu Škoda Felicia, nebo je lepší montovat elektronické zabezpečení až dodatečně po koupi?
Martin Mrázek, Ostrava

Odborníci se shodují, že je lepší individuální montáž až po koupi nového vozu. I když výrobci zabezpečovací elektroniky doporučují určité pracovní postupy, přece jen dodatečná montáž slibuje jistou originalitu, která zlodějům komplikuje práci víc než technika montovaná ve velkém a stejným způsobem.

Mají alespoň pro starší auta menší hodnoty význam laciné alarm y,které lze za pár set korun koupit na tržištích?
Jiří Wolhmuth, Brno

Těžko hodnotit technickou úroveň zařízení, které odborníci nemají k dispozici, ovšem obecně lze konstatovat, že každý zahraniční i tuzemský alarm či imobilizér, který má být v Česku namontován do vozidla, musí být schválen ministerstvem dopravy, a tedy označen symbolem A TEST 8 SD s příslušným číslem schválení. Dálkově ovládané zařízení musí mít navíc atest Českého telekomunikačního úřadu. Kopie toho musí být přiložena v dokumentaci a stvrzena originálním razítkem výrobce nebo dovozce. Zmíněné doklady jsou nejzákladnějším důkazem o tom, že se technickou úrovní, smyslem a bezpečností alarm u či imobilizéru vůbec někdo zabýval.

Na trhu je celá řada eletkronických autoalarmů. Jaký vybrat, abych koupil perspektivní zařízení?
Jiří Pešek, Pardubice

V tuzemské nabídce nejrozšířenější techniky v ceně zhruba od 2000 do 10 000 korun s montáží jsou pochopitelně výrobky různých možností. Zařízení s perspektivou pro několik příštích let by mělo mít minimálně dálkové ovládání, plovoucí proměnný kód, hlídání všech dveří a vstupů, a pokud ve vozidle je autorádio či jiná cennost, tak by neměla chybět ani vnitřní ochrana. Alarm by měl mít minimálně jeden, raději ale dva či tři imobilizační okruhy. Tolik k základním požadavkům, další je třeba přizpůsobit ceně a charakteru užívání auta a jisté je,že nejdokonalejší zahraniční i tuzemské alarmy umějí hodně. K pozoruhodnostem patří kromě jiného i výbava indikační diodou, která dá majiteli vědět, když si v hotelu, servisu či kdekoliv jinde někdo zkopíruje ovladač zabezpečovacího zařízení jeho auta.

Příště se budeme věnovat zabezpečení motocyklů

Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.